Audi przeprowadziło zwolnienia w dziale silników wysokoprężnych

Choć w aferze spalinowej Audi pozostaje nieco w cieniu Volkswagena, również boryka się z konsekwencjami skandalu. Przekonali się o tym czterej kluczowi inżynierowie pracujący w dziale diesli, którym właśnie wręczono wypowiedzenia.

Audi

Oficjalnym powodem takiej decyzji są bliskie powiązania z aferą spalinową. Wśród wyrzuconych inżynierów pojawia się nazwisko Ulricha Weissa, byłego szefa rozwoju Audi, który kilka tygodni po wybuchu skandalu poszedł na urlop i przebywał na nim łącznie półtora roku. Decyzja o rozstaniu oznacza, że władzom Audi najwyraźniej skończyła się cierpliwość.

Nie bez znaczenia może być też fakt, że Weiss częściowo ujawnił prawdę o kilkuletniej działalności Audi. Jego prawnik, podczas jednej z rozpraw sądowych przedstawił mocne dowody na to, że wiedza o nielegalnym oprogramowaniu montowanym w silnikach diesla była dość powszechna. Wśród osób, które zdawały sobie sprawę z nieuczciwych praktyk wskazano dyrektora wykonawczego Audi, Ruperta Stadlera.

Afera dieselgate dotknie bezpośrednio również firmę Audi

Amerykańskie władze odnalazły nielegalne oprogramowanie w silnikach 3.0 TDI stosowanych w samochodach marek Audi, Porsche i Volkswagen. Okazało się, że…

Czyżby tym samym Weiss naraził się przełożonym? Oficjalnie się tego nie dowiemy. Wiadomo jednak, że oprócz byłego szefa rozwoju zwolniono także Giovanniego P. z amerykańskiego oddziału Audi oraz dwie inne, mniej znaczące postacie pracujące w dziale diesli. Wszystkie zwolnione osoby były podobno blisko powiązane z tematem afery spalinowej.

Na razie nie wiadomo czy i ewentualnie kiedy Audi zamierza wypełnić lukę po zwolnionych inżynierach. Niewykluczone, że pod przykrywką karnych wypowiedzeń, niemiecka marka będzie zmniejszać skalę działalności w kwestii diesli. Afera spalinowa bez wątpienia przyczyniła się do bardziej negatywnego postrzegania jednostek wysokoprężnych i przyspieszyła rozwój modeli z alternatywnymi źródłami napędu. Przynajmniej w koncernie VAG.

Nie tylko Volkswagen — największe afery spalinowe w historii motoryzacji

Afera spalinowa, która wybuchła we wrześniu 2015 roku w Volkswagenie, była pierwszym wydarzeniem tego typu, na tak dużą skalę. Bez wątpienia…

Od wybuchu tzw. dieselgate minęło już 1,5 roku, a koncern Volkswagena i marki wchodzące w jego skład nadal nie mogą otrząsnąć się ze skandalu. Jego konsekwencje będą zapewne odczuwalne jeszcze przez długie lata, a do czterech zwolnionych inżynierów dołączą zapewne kolejne osoby.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Źródło: automotivenewseurope

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Znamy ceny nowego Opla Insignii Grand Sport Na ulicach Warszawy pojawi się więcej elektrycznych autobusów 19 mld zł na rozwój elektromobilności w Polsce do 2020 r. Mazda wzywa do serwisu setki tysięcy aut Bramki znikną z autostrad? Trwają poszukiwania wykonawcy nowego systemu BMW stworzyło latający motocykl inspirowany klockami Lego BMW chce przenieść produkcję do USA, aby ominąć podatki Piękne Ferrari F50 Mike'a Tysona może być Twoje Tydzień w motorsporcie #11 Poznajcie 794-konnego Huracána z kompresorem Przejęcie Opla przez PSA z akceptacją władz Niemiec Ford Focus RS potwierdził klasę na torze Nürburgring Nordschleife Cena polisy OC zależy od twojego miejsca zamieszkania Lamborghini mogą stanąć w płomieniach. 6000 aut wezwanych do serwisu Heroiczny wyczyn kierowcy tesli: poświęcił auto by ratować innego kierowcę Chcesz tańszego ubezpieczenia? Dbaj o jego historię w UFG Próbowała wjechać na parking, straciła prawo jazdy Polscy studenci budują crossa z napędem elektrycznym Autonomiczne drony do przewozu pasażerów startują w Dubaju Lżejsze i mocniejsze niż coupé - oto Pagani Huayra Roadster Koszty utrzymania samochodu w Europie. Kto płaci najwięcej? Mitsubishi Eclipse powraca w zaskakującej formie Ruszyły przygotowania do inwestycji Mercedesa w Polsce Nie tylko Volkswagen - największe afery spalinowe w historii motoryzacji

Popularne w tym tygodniu:

To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Drzewo zmiażdżyło volkswagena T2. Późniejszy wyczyn auta jest dowodem niezniszczalności starych konstrukcji Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Nowa Toyota Century - staruszek w doskonałej formie Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie "Szybcy i wściekli" powrócą do kin. Znamy datę premiery dziewiątej części Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Polacy wybierają znów Fiata Tipo. To już mocny gracz na polskim rynku Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW