Używane Porsche, ale nie 911 - przegląd rynku sportowych modeli

Ten artykuł ma 5 stron:

Porsche Boxster (986)

Choć świat Porsche kręci się głównie wokół modeli 911, to w Zuffenhausen nigdy nie próżnowano i często była jakaś alternatywa. Gdy w 1995 roku zakończono produkcję 928 i 968, rok później zadebiutował kolejny tani model. Tym razem zupełnie inny, kierowany do innej grupy klientów. Nawet takiej, którą stać na 911.

Boxster dzięki zupełnie nowej koncepcji, stał się hitem i to nie tylko ze względu na atrakcyjną cenę. Jest roadsterem z centralnie umieszczoną jednostką napędową. Od pierwszego roku sprzedaży chwalono go za rewelacyjne właściwości jezdne, zdaniem wielu lepsze niż w 911. Plusem Boxstera jest z całą pewnością silnik w układzie przeciwsobnym, czyli tradycyjny dla marki, do tego 6-cylindrowy. W przeciwieństwie do wcześniej opisywanych, o Boxsterze nikt nie powie, że jest to udawane Porsche.

Samochód w całości powstał w Zuffenhausen i do dziś jest chwalony za wysoką jakość. Przedni pas przypomina niezbyt lubiane 911 (996), ale to akurat klientom nie przeszkadza. Samochód w bazowej wersji rozwija 204 KM z silnikiem 2.5. Jednostka 2.7 daje 220 lub 228 KM, a topowa 3.2 rozwija 252 lub 260 KM. Zarówno osiągi jak i wnętrze odpowiadają podstawowym wariantom 911, dlatego kupując Boxstera nie trzeba się przejmować tym, że ma się gorsze porsche.

To jedyny wśród opisanych w tym artykule modeli, który można bez trudu kupić w Polsce. Dlatego przyjrzymy się wyłącznie naszemu rynkowi, który nie jest zbyt bogaty. Najtańsze auta i są to już egzemplarze do normalnej jazdy, możecie z powodzeniem kupić za 40 000 – 45 000 zł. To bez wątpienia jeden z najtańszych w zakupie modeli Porsche, ale na pewno nie najtańszy w utrzymaniu.

Dlatego zalecamy dokładne oględziny wozu, najlepiej w serwisie zajmującym się tą marką. Są nieliczne, wyspecjalizowane warsztaty nieautoryzowane. Warto zaznaczyć, że samochód wymaga dużej wiedzy, a naprawy związane z układem napędowym bywają skomplikowane.

Zobacz również: Porsche Cayman PDK - wydech

Jeżeli chcecie kupić 10-letnie auto w dobrym stanie, musicie przygotować około 100 000 zł. Cena może i jest duża, ale utrata wartości, zwłaszcza zadbanych egzemplarzy jest bardzo niska. Ma to tę zaletę, że przy odsprzedaży możecie uzyskać podobną cenę, jak tak, którą zapłaciliście kilka lat wcześniej.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używana Honda Accord VIII 2.0 i-VTEC: niezawodna konstrukcja, ale zalet nie za wiele Używany Peugeot 407 1,6 HDI – czy warto kupić takiego francuza? Używana Toyota RAV4 II 2,0 D-4D: wciąż atrakcyjna, zwłaszcza z dieslem Używane BMW 320d E46 wciąż popularne. Coraz trudniej kupić ładny egzemplarz Używany Opel Vectra C 3.0 CDTI z interesującym silnikiem. Zakup może być błędem Hyundai Tucson I i Kia Sportage II z silnikiem 2.0 CRDI. Taniej i pewniej już nie będzie Używana Toyota Avensis III 1.6-2.0 Valvematic – japończyk, który cię nie zawiedzie Używana Toyota Avensis II [2003-2008] - poradnik kupującego Tanie używane samochody z silnikiem V8 - poradnik kupującego Używane Renault Clio III w pigułce Używany Fiat Bravo II 1,4 T-Jet [2007-2009] – włoski Golf za 2/3 ceny Używane samochody hybrydowe - co warto wiedzieć przed zakupem? Używane Renault Laguna III 2,0 16V [2007-2014] - poradnik kupującego Używany Opel Astra J [2009-2016] - poradnik kupującego Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW 850i [1989-1999] Używana Škoda Octavia II [2004-2013] z silnikiem MPI, FSI, TSI – poradnik kupującego Przegląd rynku klasycznych aut z bloku wschodniego – poradnik kupującego [cz.2] Używane Audi 80 B4 [1991-1996] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: Mitsubishi 3000 GT [1990-2001] Używany Mercedes-Benz Klasy S W140 [1991-1998] - poradnik kupującego