Tydzień w motorsporcie #9

Poza dość zaskakującym ogłoszeniem Roberta Kubicy jako kierowcy zespołu ByKolles Racing w WEC, niewiele działo się w świecie motorsportu. McLaren ogłosił zmianę nazewnictwa swoich bolidów, Paddy Lowe zostanie szefem technicznym Williamsa, a kierowcy F1 nie chcą systemu halo.

fot. Toyota

Skromna stawka WEC

Do rywalizacji o zwycięstwo w World Endurance Series przystąpią dwa zespoły fabryczne, korzystające z prototypów LMP1: Porsche i Toyota. Po rezygnacji Audi, stawka wyraźnie się skurczyła. Choć i tak nie jest źle, bo japońska ekipa w tym sezonie wystawia trzy samochody, ale tylko w dwóch wyścigach — w Spa i Le Mans. W pozostałych pojadą dwa auta.

Robert Kubica wystartuje w WEC w kategorii LMP1 — wszystko o samochodzie polskiego kierowcy

W czwartek 2 lutego media obiegła informacja, że Robert Kubica będzie startował w World Endurance Championship w topowej kategorii LMP1. Jaką maszyną…

W kategorii LMP1 wystartuje także zespół, w którym jeździ Robert Kubica. Jego ENSO CLM P1/01 Nismo jest szarą myszką w swojej klasie i raczej nie liczymy na to, że podbije mistrzostwa.

W kategorii LMP2, cały sezon zaliczy 10 ekip, a do najważniejszego wyścigu w Le Mans zgłoszono aż 25 pojazdów. W klasie GTE Pro nowością będzie fabryczny zespół Porsche, wystawiający 911 RSR z centralnie umieszczonym silnikiem. W wyścigu Le Mans zmierzy się z czterema fabrycznymi Fordami GT, ekipą Corvette Racing, zespołami AF Corse i Risi Competizione, wystawiającymi Ferrari 488 oraz fabrycznymi Astonami Martinami Vantage. Chevroletów Corvette zabraknie w całym sezonie WEC.

Tylko pięć samochodów GTE Am wystartuje w pełnym sezonie WEC. Stawka na Le Mans składa się z 16 ekip używających Ferrari 488, Porsche 911, Astonów Martinów Vantage oraz jednej z Chevroletem Corvette.
Pełna lista startowa WEC 2017

Cięższe bolidy Formuły 1

W związku z nowym, szerszym ogumieniem na sezon 2017, wchodzi też nowy limit wagowy dla bolidów. Teraz będą cięższe o 26 kilogramów, zatem minimum wyniesie 728 kg. Przednie opony ważą około 2 kg więcej od zeszłorocznych, natomiast tylne o 3 kg.

Kierowcy F1 raczej nie chcą systemu halo

Od wielu miesięcy trwają badania rozwiązań mających zapewnić lepszą ochronę głowy kierowcy Formuły 1. Pojawiło się kilka systemów, a za najlepszy uznano halo z pałąkiem mocowanym w trzech punktach do nadwozia. To rozwiązanie jest obecnie testowane i miało wejść w sezonie 2018, jednak kierowcy narzekają na słabą widoczność. Jeden z punktów mocowania znajduje się dokładnie przed oczami kierowcy. Ponadto zwracają uwagę na odczucia klaustrofobiczne i trudności z wydostaniem się z bolidu.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

FIA zbadała ten temat i zapytała 16 kierowców co o tym myślą. Rzecznik federacji w oficjalnym komunikacje ogłosił, że opinie są podzielone pół na pół. Jednocześnie podkreślił, że system halo lub alternatywne rozwiązanie na pewno pojawi się w 2018 roku.

McLaren MCL

Nie pisałbym o tym, gdyby to nie był wyjątek od wieloletniej reguły. Zespół McLarena ogłosił, że w sezonie 2017 ich bolid będzie nosił oznaczenie MCL32, a nie jak dotychczas MP4, które jest skrótem od McLaren Project Four. Taki kod stosowano od 1981 roku. Wcześniej korzystano z litery M (McLaren) i stosownego numeru.

Zmiana nazwy jest związana z odejściem Rona Dennisa z McLarena. Podobno poza nazwą, zmieni się również malowanie na pomarańczowe, jak w pierwszych latach działalności McLarena w Formule 1.

Paddy Lowe w Williamsie

Według doniesień Autosportu, Paddy Lowe zasili w tym roku szeregi Williamsa po tym, jak nie przedłużył kontraktu z Mercedesem. W mistrzowskiej stajni pełnił funkcję szefa do spraw inżynierii, a w praktyce był dyrektorem technicznym. Lowe zastąpi Pata Symondsa i będzie nowym dyrektorem technicznym Williamsa, ale z większym zakresem uprawnień. Na razie jednak jest na przymusowym urlopie, ale podobno pracę w brytyjskiej ekipie rozpocznie 1 marca.

Zobacz więcej artykułów z serii: Tydzień w motorsporcie

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nie tylko Volkswagen - największe afery spalinowe w historii motoryzacji Polski rynek samochodów osobowych – styczeń 2017 Wspaniały Jaguar XJR-15 został wystawiony na sprzedaż Robert Kubica wystartuje w WEC w kategorii LMP1 - wszystko o samochodzie polskiego kierowcy Nowa Kia Rio wjeżdża do polskich salonów - znamy ceny NIK: na przejazdach kolejowych jest coraz niebezpieczniej Audi wzywa do serwisu ponad pół miliona samochodów Callaway Corvette AeroWagen, czyli Corvette shooting brake Oto najmocniejsza Octavia w historii Praktycznie nowa Honda S2000 została wystawiona na sprzedaż Polska załoga z wysoką pozycją na mecie 20. Historycznego Rajdu Monte Carlo Tesla Model S i BMW i3 bez najwyższej oceny w testach IIHS Mercedes zdeklasował Audi RS6 w kategorii supermocnych kombi Kolejne śledztwo przeciwko byłemu prezesowi Volkswagena Nowe BMW Serii 5 debiutuje w wersji Touring Nowy Seat Ibiza upodobnił się do większego brata Najszybszy SUV świata został zmodyfikowany przez Startecha Rolls-Royce żegna Phantoma w wielkim stylu Trzy marki samochodów zawładnęły umysłami ludzi na świecie NEVS uruchomi produkcję Saabów 9-3 jeszcze w tym roku! Volkswagen, czy Toyota? Kto sprzedał więcej aut w 2016 roku? Oto najdroższy E-Type w historii Volkswagen Golf VIII GTI będzie miał zelektryfikowany napęd Tydzień w motorsporcie #8

Popularne w tym tygodniu:

To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Honda z ambitnymi planami elektryfikacji. Hybrydowa CR-V to dopiero początek Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Nowe Audi A7 Sportback. Wciąż kontrowersyjne, nadal efektowne Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW Nissan Leaf II od Nismo. Auto elektryczne też może być ekscytujące Amerykanie sprawdzili bezpieczeństwo aut od strony pasażera. Wyniki wciąż nie zachwycają