Dzięki tym elementom wyposażenia twoje auto będzie technicznie lepsze

W poprzednim tygodniu pisaliśmy o wyposażeniu, które poprawia komfort jazdy. Zasugerowaliśmy, które dodatki warto kupić i dlaczego, a które z nich raczej się wam nie przydadzą. Tym razem przyglądamy się elementom technicznym, które wpływają na zachowanie auta na drodze i poprawiają bezpieczeństwo. Które z nich są warte swojej ceny?

fot. BMW

Ten artykuł ma 4 strony:

Oświetlenie

Dobre, diodowe oświetlenie, jest jeszcze tematem traktowanym jako nowinka, a bardzo mocno wpływa na bezpieczeństwo czynne. Jest znacznie lepsze od wychodzącego z mody ksenonowego, nawet w standardowym wydaniu. Jeszcze lepsze są światła adaptacyjne, choć pozostają dość drogie. Niedawno Opel wprowadził ekonomiczną wersję na rynek tanich samochodów, ale i tak trzeba za to zapłacić prawie 6000 zł.

Czy warto zakupić samochód z oświetleniem diodowym? Naszym zdaniem tak, ponieważ naprawdę dużo daje w nocy. Pod warunkiem, że rzeczywiście w nocy często podróżujecie. Trudno docenić dobre reflektory za dnia, natomiast po zmroku diodowych nie sposób przecenić. Tak jak i adaptacyjnych, choć warto w tym miejscu chwilę się zatrzymać.

Dla przykładu, reflektory Mercedesa robią ogromne wrażenie wizualne, gdy zaczynają pracować na innych obiektach, ale czy są warte prawie 9000 zł? Poddajemy to pod wątpliwość, choć ta uwaga nie dotyczy każdego modelu. Z drugiej strony, mamy jeszcze droższe oświetlenie Audi LED Matrix-Beam, kosztujące mniej więcej tyle samo. To jest już warte rozważenia, tak jak produkt firmy BMW.

Wydania 5900 zł są warte reflektory Opla LED IntelliLux, które nie robią takiego wrażenia ze względu na swą uproszczoną konstrukcję, a świecą naprawdę znakomicie. Z kolei stosunkowo tanie rozwiązanie Forda – Dynamic LED – nie jest naszym zdaniem warte aż takiej dopłaty.

Dlatego przed dokonaniem decyzji o zakupie odpowiednich reflektorów, warto nie tyle poczytać opinie, które nie zawsze mogą zgadzać się z waszym postrzeganiem tematu, co umówić się na jazdę próbną po zmierzchu lub wziąć auto z salonu na dobę, pojeździć po lepiej i gorzej oświetlonych drogach i samemu ocenić działanie reflektorów. Dodamy tylko, że tylne lampy nie mają absolutnie żadnego znaczenia, zwłaszcza dla właściciela auta.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Poradniki eksploatacyjne

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Oznaczenia i kody tablic rejestracyjnych - po czym poznać policję lub kontrolę skarbową? Tabliczka znamionowa samochodu - jakie są na niej informacje? Koszt rejestracji samochodu - ile trzeba wydać? Jak używać kierunkowskazów na rondzie? Diesel czy benzyna? Robimy generalny przegląd marek [cz. 1] Obowiązkowe wyposażenie samochodu osobowego Kiedy policjant może zatrzymać dowód rejestracyjny? Kiedy pracownik stacji może odmówić tankowania LPG? Jak się nie rozchorować od klimatyzacji latem? Czy można naprawić lampy LED? Ząbkowanie opon – przyczyny, skutki i zapobieganie Przepisy dotyczące przewożenia ładunków w samochodzie i na nim Jak czytać oznaczenia na szybach samochodowych? Czy warto kupić kilkuletnie, nieużywane opony? Jednoczesna zmiana pasa ruchu – kto ma pierwszeństwo? Jak nie można parkować samochodu? Co to jest numer VIN? Co powinieneś wiedzieć o felgach aluminiowych? Sprawca zdarzenia drogowego nie ma polisy OC lub zbiegł - co zrobić? Jak zmienić auto ciężarowe z kratką w samochód osobowy? Prawa i obowiązki policjanta podczas kontroli drogowej Co to jest system start-stop? Jakie awarie ogumienia można naprawić? Jak można, a jak nie wolno wyprzedzać?

Popularne w tym tygodniu:

Oznaczenia i kody tablic rejestracyjnych - po czym poznać policję lub kontrolę skarbową? Koło dwumasowe nie zawsze winne stuków i wibracji. Co się dzieje, jeżeli jego wymiana nie pomaga? Jesienią i zimą tankuj do pełna. Unikniesz kłopotów Jak postępować w przypadku awarii samochodu na autostradzie? Możesz więcej niż myślisz Hamulec elektryczny zamiast ręcznego. W czym jest lepszy, a w czym gorszy od klasycznego rozwiązania? Akcja serwisowa Volkswagena w związku z aferą spalinową. Jak to wygląda z punktu widzenia użytkownika auta? Czy olej mineralny ma jeszcze rację bytu? Można go stosować w kilku sytuacjach WP Pomaga: atrakcyjne auto segmentu B w cenie podstawowego kompaktu