Po premierze sedana przyszedł czas na kombi. BMW prezentuje nową Serię 5 w praktycznej i eleganckiej odmianie, która powinna przypaść do gustu wszystkim tym, którzy potrzebują prestiżowego i pojemnego auta.
BMW jest mistrzem w projektowaniu dobrze wyglądających kombi. W historii bawarskiej marki nie było chyba źle wyglądającego modelu z tym praktycznym nadwoziem. Nowa Seria 5 wpisuje się w ten schemat — w udany sposób łączy sportową elegancję z zaletami typowymi dla pojazdów dwubryłowych. Co ważne, poza kształtem karoserii, auto nie różni się znacząco od znanego nam już sedana.
Oznacza to, że charakteryzuje się identycznymi zaletami w postaci bogatego wyposażenia, lekkiego podwozia, stanowiącego wyważony kompromis pomiędzy komfortem i radością z prowadzenia, a także najnowocześniejszych rozwiązań technicznych, ustanawiających nowe standardy wśród limuzyn segmentu premium.
Do zalet sedana Touring dorzuca jednak pojemny bagażnik z możliwością przewozu rzeczy o większych gabarytach. Standardowa pojemność kufra wynosi 570 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy wzrasta ona do imponującej pojemności 1700 litrów. Co ważne, istnieje możliwość dzielenia kanapy w proporcjach 40:20:40, co dodatkowo zwiększa praktyczność przestrzeni bagażowej. BMW mimo luksusowego charakteru Serii 5 zdecydowanie nie zapomniało o walorach użytkowych.
Jeśli chodzi o silniki, Piątka Touring będzie początkowo oferowana z czterema jednostkami do wyboru. Reprezentację benzyniaków stanowi wersja 530i z 248-konnym, dwulitrowym motorem oraz 540i xDrive z 335-konną, trzylitrową sześciocylindrówką. Chętni na diesla mogą natomiast wybrać odmianę 520d z dobrze znanym silnikiem o mocy 187 KM lub sześciocylindrowy silnik 3.0 generujący 261 KM. Opcjonalnie może on występować z napędem xDrive.
Podobnie jak w sedanie, także i tu na pokładzie znajdziemy rozbudowany system teleinformacyjny z ekranem o przekątnej 10,25 cala, wyświetlacz HUD, asystenta pasa ruchu, aktywny tempomat, a w bogatszych wersjach, także półautonomiczny system jazdy. Wisienkę na torcie stanowi kluczyk, wykorzystywany już m.in. w Serii 7, który pozwala kontrolować większość funkcji pojazdu.
Nowa Seria 5 Touring trafi do salonów w czerwcu tego roku. Ceny nie są jeszcze znane. Sedan, który niedawno wyjechał na polskie drogi, startuje od 209 300 zł. Kombi będzie zapewne minimalnie droższe. Szczegóły poznamy za kilka miesięcy.
Źródło: BMW
Ten artykuł ma 28 komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze