Nowe BMW Serii 5 debiutuje w wersji Touring

Po premierze sedana przyszedł czas na kombi. BMW prezentuje nową Serię 5 w praktycznej i eleganckiej odmianie, która powinna przypaść do gustu wszystkim tym, którzy potrzebują prestiżowego i pojemnego auta.

BMW jest mistrzem w projektowaniu dobrze wyglądających kombi. W historii bawarskiej marki nie było chyba źle wyglądającego modelu z tym praktycznym nadwoziem. Nowa Seria 5 wpisuje się w ten schemat — w udany sposób łączy sportową elegancję z zaletami typowymi dla pojazdów dwubryłowych. Co ważne, poza kształtem karoserii, auto nie różni się znacząco od znanego nam już sedana.

Oznacza to, że charakteryzuje się identycznymi zaletami w postaci bogatego wyposażenia, lekkiego podwozia, stanowiącego wyważony kompromis pomiędzy komfortem i radością z prowadzenia, a także najnowocześniejszych rozwiązań technicznych, ustanawiających nowe standardy wśród limuzyn segmentu premium.

Do zalet sedana Touring dorzuca jednak pojemny bagażnik z możliwością przewozu rzeczy o większych gabarytach. Standardowa pojemność kufra wynosi 570 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy wzrasta ona do imponującej pojemności 1700 litrów. Co ważne, istnieje możliwość dzielenia kanapy w proporcjach 40:20:40, co dodatkowo zwiększa praktyczność przestrzeni bagażowej. BMW mimo luksusowego charakteru Serii 5 zdecydowanie nie zapomniało o walorach użytkowych.

BMW M550d xDrive (2015) - test, opinia, spalanie, cena

Kompromis w motoryzacji oznacza, że pewne cechy auta zostały stłumione czy w pewnym stopniu poświęcone na rzecz innych, by ostatecznie zapewnić…

Jeśli chodzi o silniki, Piątka Touring będzie początkowo oferowana z czterema jednostkami do wyboru. Reprezentację benzyniaków stanowi wersja 530i z 248-konnym, dwulitrowym motorem oraz 540i xDrive z 335-konną, trzylitrową sześciocylindrówką. Chętni na diesla mogą natomiast wybrać odmianę 520d z dobrze znanym silnikiem o mocy 187 KM lub sześciocylindrowy silnik 3.0 generujący 261 KM. Opcjonalnie może on występować z napędem xDrive.

Podobnie jak w sedanie, także i tu na pokładzie znajdziemy rozbudowany system teleinformacyjny z ekranem o przekątnej 10,25 cala, wyświetlacz HUD, asystenta pasa ruchu, aktywny tempomat, a w bogatszych wersjach, także półautonomiczny system jazdy. Wisienkę na torcie stanowi kluczyk, wykorzystywany już m.in. w Serii 7, który pozwala kontrolować większość funkcji pojazdu.

Nowa Seria 5 Touring trafi do salonów w czerwcu tego roku. Ceny nie są jeszcze znane. Sedan, który niedawno wyjechał na polskie drogi, startuje od 209 300 zł. Kombi będzie zapewne minimalnie droższe. Szczegóły poznamy za kilka miesięcy.

Źródło: BMW

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Mercedes Klasy S XL - superdługa hybryda Raikkonen za Schumachera w Mercedesie za rok? Niuanse F1 Isuzu w Polsce... Kimi Raikkonen miał kraksę! Król Genewy jest jeden - Ferrari FF [wideo] Volkswagen Arteon R-Line Edition dla tych, którzy chcą się wyróżnić Toyota rozpoczyna testy Priusa z panelami słonecznymi. Mają dać dodatkowe 56 km zasięgu Rzućmy okiem na nasze drogi... Porównanie modeli Kawasaki ZX-6R Cała naprzód! – MRC RS6 Avant MRC800 (2011) VW Passat CC + jeden pasażer Jak to jest z tym składowaniem opon?

Popularne w tym tygodniu:

Anonimowy darczyńca podarował rolls-royce'a 2-latkowi. Mikołaj zbiera na kosztowną terapię Skarb Państwa przejmuje Izerę. To kolejny etap w przygotowaniu produkcji Ferrari F40 skradło show premierowi. Niezwykły "gość" konferencji w Katowicach V12 jeszcze nie umarło. Mercedes potwierdził topową Klasę S na 100-lecie Maybacha Oszczędny i dynamiczny. Lexus NX to SUV do miasta i na długie trasy Europejczycy chcą zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2030 r. Polacy podzielają to zdanie Do 500 zł za zbyt mały odstęp. Policja skorzysta z dronów i filmów od kierowców Toyota GR Yaris przegoniona po Nürburgringu. Była niemal tak szybka, jak BMW M5 z V10 BMW E38 z V8 i manualem to rarytas w czasach downsizingu. Tak, jest na sprzedaż Dacia Spring wyceniona w Polsce. Tak taniego elektryka jeszcze nie było "Letnie" paliwo na stacjach benzynowych. Poradzi sobie nawet w obecnych warunkach Konfiskata i licytacja samochodu w Danii. Czy tak też powinno być w Polsce?