Nowy Seat Ibiza upodobnił się do większego brata

Seat, który sukcesywnie odświeża swoją gamę, oficjalnie pochwalił się nową Ibizą. Auto wygląda ostrzej, zdecydowanie nawiązując do większego Leona. Czy w pozostałych kwestiach także przypomina kompaktowego brata?


Nie da się ukryć, że piąta generacja Ibizy dojrzała i wyładniała. Jej design powinien przypaść do gustu większości klientów, choć szkoda, że styliści nie wysilili się na większą dawkę indywidualizmu. Co ciekawe, nadwozie jest krótsze niż u poprzednika.[b] Niewiele, bo tylko o 2 mm, nie da się jednak ukryć, że w czasach, gdy kolejne generacje sukcesywnie rosną, taki zabieg jest dość zaskakujący.
[b]Wydłużeniu uległ natomiast rozstaw osi. Wynosi teraz 2564 mm, co daje nam 95 mm więcej niż dotychczas. Wszystko dzięki zastosowaniu platformy MQB A0, która debiutuje w Ibizie i niebawem posłuży za podstawę do budowy kolejnych modeli koncernu Volkswagena, wliczając w to nowe Polo. Jego debiut nastąpi jeszcze w tym roku.
Nowa Ibiza może i jest krótsza, ale urosła wszerz. Dokładnie o 87 mm, co w połączeniu z większym rozstawem osi owocuje sporą przestrzenią we wnętrzu. Najbardziej odczują to pasażerowie tylnej kanapy oraz osoby, które często korzystają z bagażnika. Jego pojemność wzrosła o 63 litry i wynosi teraz 355 litrów, co jest niezłym wynikiem jak na segment B.
Zobacz również: Seat Leon - Poznaj jego wady i zalety
Jeśli chodzi o gamę silników, jest ona mieszanką tego, co znamy z wielu innych modeli koncernu Volkswagena. Wiadomo, że pod maskę trafią benzynowe motory 1.0 o mocy 90 KM i 115 KM oraz silne 1.5 TSI o mocy 150 KM. Chętni na diesla wybiorą natomiast silnik 1.6 TDI generujący 80 KM, 95 KM lub 110 KM. Z czasem oferta zostanie poszerzona o kolejne silniki, w tym litrowy o mocy 90 KM wyposażony w instalację CNG. W zależności od wersji, do wyboru będzie manualna skrzynia 5- i 6-biegowa oraz dwusprzęgłowa przekładnia DSG.
Seat oferuje cztery wersje wyposażenia: Reference, Style, FR i XCellence, z czego FR będzie pełnić rolę wariantu o sportowym zacięciu, a XCellence, wzorem większego Leona, ma zachęcać wyposażeniem, komfortowo zestrojonym podwoziem i luksusowymi opcjami wykończenia. W topowych wydaniach na pokładzie znajdziemy światła LED, system multimedialny z 8-calowym wyświetlaczem, czujniki parkowania, aktywny tempomat czy system audio Beats.

Wnętrze ewoluowało we właściwym kierunku. Jest proste, estetyczne i znacznie ciekawsze niż w poprzedniku. Seat nareszcie postawił na odrobinę koloru, który rozweseli wszechobecną, plastikową szarość, znaną z dotychczasowej Ibizy. Pozostaje mieć nadzieję, że jakość materiałów wykończeniowych także uległa poprawie, lecz o tym przekonamy się dopiero za jakiś czas.
Nowa Ibiza zadebiutuje oficjalnie podczas marcowego salonu w Genewie. Niedługo potem powinna pojawić się w sprzedaży. Ceny nie są jeszcze znane. Biorąc jednak pod uwagę bogatsze wyposażenie i bardziej dojrzały charakter, będą zapewne wyższe niż dotychczas.

Źródło: seat
Ten artykuł ma 32 komentarze
Pokaż wszystkie komentarze