Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Ford opublikował dane techniczne sportowego modelu GT

Ford nareszcie, długo po premierze opublikował dane techniczne sportowego modelu GT. Silnik 3.5 EcoBoost generuje moc 656 KM i 746 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna ma wynosić 348 km/h.

Pod każdym względem nowy Ford GT góruje nad swoim poprzednikiem. Jest mocniejszy o prawie 100 KM, a momentu obrotowego jest o 188 Nm więcej. Wyższa jest także prędkość maksymalna o 18 km/h, a to wszystko z silnikiem EcoBoost o pojemności mniejszej o prawie dwa litry.

Aluminiowy motor 3.5L Twin Turbocharged EcoBoost V6 wyposażono w system zmiennych czasów otwarcia zaworów i doładowanie. Ma pojemność dokładnie 3497 cm³, przy wymiarach cylindra 92,51 x 86,7 mm (średnica x skok tłoka). Stopień sprężania wynosi 9,0. Jednostka generująca 656 KM* przy 6250 obr./min. oraz 746 Nm* przy 5900 obr./min. współpracuje z dwusprzęgłową, 7-stopniową przekładnią Getrag 7DCL750.

Ford opublikował również dokładne dane dotyczące nadwozia, które przedstawiamy w tabeli na końcu artykułu. Samochód waży 1385 kg, co daje współczynnik masy do mocy na poziomie 2,11 kg na KM. Natomiast współczynnik oporu powietrza wynosi Cd=0,35 przy ustawieniu do jazdy z wysoką prędkością. Przypominam, że Ford GT został wyposażony w aktywne zawieszenie i aerodynamikę.

Zwieszenie jest w pełni niezależne, z podwójnymi wahaczami (górny i dolny) na koło i elektronicznie sterowanymi amortyzatorami. Prześwit może być ustawiany w dwóch położeniach, czyli normalnym i do szybkiej jazdy, z obniżeniem o 51 mm. Standardowo wynosi on 119 mm.

Układ kierowniczy ma przełożenie 14,8:1, a wspomaganie nie jest elektryczne, lecz hydrauliczne. Przednie tarcze hamulcowe mają rozmiar 394 x 36 mm i współpracują z sześciotłoczkowymi zaciskami, natomiast tylne o wymiarze 360 x 32 mm zaciskają cztery tłoczki. Układ przygotowała firma Brembo.

Dostawcą ogumienia jest Michelin, który zaprojektował mieszankę z bieżnikiem Pilot Sport Cup 2 o rozmiarze 245/35R20 z przodu i 325/30R20 z tyłu. Opony te są założone na obręcze kół w rozmiarze odpowiednio 20 x 8.5 cala i 20 x 11.5 cala.

Zobacz również: Nowy Ford Edge (2018) - premiera w Genewie

Poza suchymi danymi technicznymi, Ford poinformował o tym, że GT został przygotowany nie tylko do osiągnięcia najwyższej prędkości maksymalnej w historii aut produkcyjnych amerykańskiego koncernu. Jest też bardzo szybki na torze, co mają potwierdzać wyniki prób prowadzonych na kanadyjskim Calabogie Motorsports Park. Oto wyniki najszybszych okrążeń Forda GT i jego najmocniejszych konkurentów:

  • Ford GT: 2:09,8 min
  • McLaren 675LT: 2:10,8 min
  • Ferrari 458 Speciale: 2:12,9 min

Tym samym wiemy już, jakie samochody Ford wybrał sobie za rywali modelu GT. Trzeba przyznać, że godnych w walce na torze. Ciekaw jestem, jak wypadłby na tle konkurentów o nieco innej koncepcji rozmieszczenia układu napędowego, na przykład Porsche 911 Turbo S czy rewelacyjnego ostatnimi czasy Mercedesa-AMG GT R.

*Producent podaje konkretnie wartość 647 hp oraz 550 lb-ft

Ford GT (2017) - dane techniczne

Silnik i napęd:

Układ i doładowanie: V6, doładowany
Rodzaj paliwa: Benznyna
Ustawienie: Wzdłużnie, centralnie
Rozrząd: DOHC 24V
Objętość skokowa: 3497 cm³
Moc maksymalna:

647 hp przy 6250 RPM (656 KM)

Moment maksymalny: 550 lb-ft przy 5900 RPM (746 Nm)
Skrzynia biegów: 7-biegowa, dwusprzęgłowa
Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce przednie:

Tarczowe, wentylowane

394 x 36 mm, zaciski 6-tłoczkowe

Hamulce tylne:

Tarczowe, wentylowane

360 x 32 mm, zaciski 4-tłoczkowe

Zawieszenie przednie: Niezależne, 2-wahaczowe
Zawieszenie tylne: Niezależne, 2-wahaczowe
Średnica zawracania: 12,19 m
Koła, ogumienie przednie: 245/35 R20 Michelin Pilot Sport Cup 2
Koła, ogumienie tylne: 325/30 R20 Michelin Pilot Sport Cup 2

Masy i wymiary:

Typ nadwozia: Coupé
Liczba drzwi: 2
Masa własna: 1385 kg 
Długość: 4763 mm
Szerokość:

2004 mm bez lusterek

2238 mm z listerkami 

Wysokość:

1110 mm (ustawienie standardowe)

1059 mm (zawieszenie opuszczone)

Rozstaw osi: 2710 mm
Rozstaw kół przód/tył: 1694 / 1661 mm
Pojemność zbiornika paliwa: 57,5 l

Oryginalna tabela techniczna Forda GT 2017

Ford GT (2017) - zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Najchętniej kupowane auta w Polsce Zobacz, ile kosztuje w Polsce Dodge Charger. Jedyny czterodrzwiowy muscle car Ford T XXI wieku Udział w rynku samochodów ze skrzyniami automatycznymi rośnie Honda HR-V zyskała mocny silnik. Zadowoli nawet wybrednych Polska wizja nowego Astona | Aston Martin DBX Concept [wideo] "Back to the Future" Nissana - znajdź 10 różnic Motoryzacja na ulicach Hongkongu [wideo] Nawet o to nie pytajcie. Porsche nie zrobi 911 GT2 RS z manualem Jakie auto najtrudniej ukraść? Mini Cooper S E to świetnie wyceniony elektryk stworzony z myślą o mieście Statystyki wypadków w weekend majowy 2015

Popularne w tym tygodniu:

Kierowcy nie wiedzą o nowych przepisach od 1 lipca. Przekonają się dopiero, gdy stracą prawo jazdy 30-metrowy cadillac eldorado niebawem będzie jak nowy. Najdłuższe auto świata miało basen i lądowisko dla helikoptera Zaskoczenie na budowie drogi S61. Wykopali dobrze zachowane szczątki radzieckiego myśliwca z II WŚ Jechał 308 km/h. Policjant myślał, że "suszono" samolot Podejrzewali go o kradzież sprzętu budowlanego. W garażu znaleźli 26 legend motoryzacji Ubezpieczenie na kierowcę, a nie na samochód. Zmiany w systemie pozbawione są sensu UE twierdzi, że Polska buduje nie te drogi, co trzeba, zaniedbuje je i przekazuje niewiarygodne dane. GDDKiA i ekspert odpierają zarzuty Prowadzi komis na osiedlowym parkingu. Policja jest bezradna Tańsze paliwo od miasta. Samorządowe stacje alternatywą dla sieciówek Greccy policjanci walczyli z ulicznymi wyścigami. Do dyspozycji mieli BMW E30 M3 czy porsche 911 turbo Ford wycofuje z gamy Focusa 1.5 EcoBoost z manualem. Zastąpi go hybryda 1.0 To koniec downsizingu? Porsche twierdzi, że norma Euro 7 da nam większe silniki