Volkswagen wycenił odświeżonego Golfa

Volkswagen wycenił odświeżonego Golfa

Aleksander Ruciński
19 stycznia 2017

Odświeżony Volkswagen Golf właśnie wjeżdża do polskich salonów. Sprawdźcie jak wygląda gama jednego z najpopularniejszych kompaktów w Polsce, ile trzeba za niego zapłacić i jak wypada w porównaniu z konkurencją.

Golf nigdy nie należał do najtańszych kompaktów i lifting nie zmienił nic w tej kwestii. Ceny są nawet nieco wyższe niż dotychczas. Niemcy chcą to jednak wynagrodzić bogatszym wyposażeniem i nowymi silnikami. Od teraz rolę bazowego motoru w gamie Golfa będzie pełnił 3-cylindrowy benzyniak o pojemności 1-litra. Zastąpi on stosowaną dotychczas 1,2-litrową jednostkę. Moc wynosząca 85 KM pozostaje bez zmian. Volkswagen obiecuje jednak większą wydajność i niższe spalanie.

Najtańszy Golf sprzed liftingu kosztował 63 090 zł. Teraz za bazowe wydanie zapłacimy 66 990 zł. W zamian otrzymamy wspomniany już 1-litrowy silnik oraz bazową odmianę wyposażenia Trendline, wzbogaconą o radio Composition Colour, system rozpoznawania zmęczenia kierowcy i tempomat. Chętni na więcej muszą wybrać odmianę Comfortline kosztującą co najmniej 75 290 zł. Bogate wydanie Highline to natomiast wydatek w wysokości 83 990 zł.

Obraz

Poza wspomnianym, 85-konnym motorem, w gamie zagości także 110-konna wersja. Reszta to jednostki dobrze znane zarówno z innych modeli koncernu jak i dotychczasowej gamy Golfa. Benzynowe 1,4 TSI 125 KM lub 150 KM oraz diesle: 1,6 TDI 90 KM, 115 KM lub 2,0 TDI 150 KM i 184 KM. Co ciekawe, jak na razie w ofercie brakuje nowości w postaci benzynowego 1,5 TSI. Pełną listę wraz z cenami znajdziecie poniżej:

  • 1.0 TSI/85 KM Trendline: od 66 990 złotych
  • 1.0 TSI/110 KM Trendline: od 72 190 złotych
  • 1.6 TDI/90 KM Trendline: od 78 190 złotych
  • 1.0 TSI/110 KM Comfortline: od 75 290 złotych
  • 1.4 TSI/125 KM Comfortline: od 78 090 złotych
  • 1.4 TSI/150 KM Comfortline: od 82 590 złotych
  • 1.6 TDI/115 KM Comfortline: od 86 490 złotych
  • 2.0 TDI/150 KM Comfortline: od 95 990 złotych
  • 1.4 TSI/125 KM Highline: od 83 990 złotych
  • 1.4 TSI/150 KM Highline: od 88 490 złotych
  • 1.6 TDI/115 KM Highline: od 92 390 złotych
  • 2.0 TDI/150 KM Highline: od 101 890 złotych
  • 2.0 TDI/184 KM Golf GTD: od 120 790 złotych

Przedstawione ceny dotyczą 3-drzwiowego hatchbacka. Za dodatkową parę drzwi trzeba dopłacić 1740 zł, a odmiana kombi stanowi wydatek większy o 5400 zł. Jest ona oferowana także jako uterenowiony Alltrack, który kosztuje co najmniej 121 390 zł (1,8 TSI 180 KM). Co ważne, Golf będzie dostępny także w hybrydowej odmianie GTE, generującej 204 KM. Wyceniono ją na 158 090 zł.

Obraz

Jak przystało na Volkswagena, gama odświeżonego Golfa jest bardzo zróżnicowana i bogata. Szkoda tylko, że niemiecka propozycja okazuje się droższa niż dotychczas. Z drugiej strony, nowa Octavia kosztuje tylko 200 zł mniej. Jeszcze kilka lat temu tak mała różnica pomiędzy tymi modelami byłaby nie do pomyślenia. Konkurencja też stopniowo podnosi ceny, czego przykładem jest m.in. nowy Hyundai i30. Wobec tego pozycja Golfa wydaje się raczej niezagrożona.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/26]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (1)