Volvo V40 T4 (2016) - test kompaktu premium w szwedzkim wydaniu

Ten artykuł ma 2 strony:

Volvo V40 T4 (2016) - cena, dane techniczne

Volvo V40 T4 (2016)

Silnik i napęd:

Układ i doładowanie: R4, doładowany  
Rodzaj paliwa: Benzyna  
Ustawienie: Poprzecznie  
Rozrząd: DOHC 16V  
Objętość skokowa: 1969 cm³  
Moc maksymalna: 190 KM przy 4700 rpm  
Moment maksymalny: 300 Nm przy 1300–4000 rpm  
Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna Geartronic  
Typ napędu: Na przednie koła (FWD)  
Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane  
Hamulce tylne: Tarczowe  
Zawieszenie przednie: Kolumna MacPhersona  
Zawieszenie tylne: Wielowahaczowe  
Średnica zawracania: 10,8 m  
Koła, ogumienie przednie: 225/40 R18  
Koła, ogumienie tylne: 225/40 R18  

Masy i wymiary:

Typ nadwozia: Hatchback  
Liczba drzwi: 5  
Masa własna: 1481 kg  
Ładowność: 494 kg  
Długość: 4370 mm  
Szerokość: 1857 mm bez lusterek
2041 mm z lusterkami
 
Wysokość: 1421 mm  
Rozstaw osi: 2647 mm  
Rozstaw kół przód/tył: 1559 / 1546 mm  
Pojemność zbiornika paliwa: 62 l  
Pojemność bagażnika: 324 l  
Osiągi:
  Katalogowo: Pomiar własny:
Przyspieszenie 0–100 km/h: 6,9 s  
Prędkość maksymalna: 210 km/h  
Zużycie paliwa (miasto): 7,2 l/100 km 8,0 l/100 km
Zużycie paliwa (trasa): 4,6 l/100 km 6,5 l/100 km
Zużycie paliwa (mieszane): 5,5 l/100 km  
Emisja CO2:

128 g/km

 
Test zderzeniowy Euro NCAP: 5 gwiazdek (2012)  
Cena:
Cena testowego egzemplarza: ok. 144 tys. zł  
Wersja silnikowa od: 114 500 zł  
Model od: 99 900 zł  
Wybrane wyposażenie standardowe dla wersji Momentum:
Elementy nadwozia: Światła do jazdy dziennej LED, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z kierunkowskazami LED i oświetleniem podłoża, czarne listwy wokół szyb bocznych, lakier Amazon Blue
Elementy wnętrza: Tapicerka winylowo-tekstylna z tylnym podłokietnikiem, trójramienna kierownica z aluminiowym wykończeniem, ozdobna listwa progowa, skórzana dźwignia zmiany biegów z aluminiowym wykończeniem, oświetlone przestrzenie na nogi, dywaniki tekstylne
Koła i opony: Zestaw naprawczy kół, standardowo felgi 16-calowe aluminiowe
Komfort: Tempomat, fotel pasażera z regulacją odcinka lędźwiowego i wysokości, sterowanie audio z kierownicy, czujnik deszczu, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, zawieszenie Dynamic, elektronicznie sterowana klimatyzacja dwustrefowa, układ szybkiego rozgrzewania wnętrza, elektrycznie sterowane, podgrzewane lusterka boczne, przyciemnione szyby, sterowane elektrycznie z przodu i z tyłu, z funkcją opuszczania i domykania, podświetlany schowek na rękawiczki, lampki do czytnia z przodu, uchwyt na bilety parkingowe, podłokietnik z przodu, dodatkowe gniazdo 12 V w tylnej części konsoli centralnej
Bezpieczeństwo: City Safety — laserowy czujnik, ograniczajcy ryzyko kolizji do 50 km/h, 7 poduszek powietrznych, w tym kolanowa kierowcy, poduszka powietrzna pieszego, DSTC, SIPS, WHIPS, ABS, EBL, EBA, oświetlenie asekuracyjne Home Safe, alarm Volvo Guard, immobiliser ze zmiennym kodem, system mocowania ISOFIX x2 z tyłu
Multimedia: -
Mechanika: Układ Start-Stop
Wybrane wyposażenie opcjonalne egzemplarza testowego:
Elementy nadwozia: -
Elementy wnętrza: Milled Aluminium — listwa aluminiowa wokół konsoli środkowej i w panelach drzwi (1240 zł)
Koła i opony: Flegi 18-calowe Narvi (6780 zł)
Komfort: -
Bezpieczeństwo: System Bezpieczeństwa I: Lane Keeping Aid, Road Sign Info, Active High Beam, Collision Warning, Driver Alert Control (3830 zł)
Multimedia: Pakiet Made by Sweden: reflektory przednie LED, układ oczyszczania lamp przednich , dodatkowy pakiet oświetlenia, układ wspomagający parkowanie tyłem, nawigacja Sensus, Sensus Connect z audio High Performance (8600 zł), 8-calowy wyświetlacz zegarów TFT (1790 zł)
Mechanika: -

Zobacz również: Jak działa asystent pasa ruchu i aktywny tempomat?

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Honda Jazz 1.3 i-VTEC Comfort - test, opinia, spalanie, cena Odważny krok naprzód. Jeździłem nowym BMW M5 z napędem na cztery koła Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid – trafiłem na właściwą wersję Škoda Citigo 1,0 MPI - niemieckie bliźniaki wchodzą do gry [pierwsza jazda autokult.pl] VW Golf GTI kontra Hyundai i30 N: pojedynek legendy z debiutantem na Silesia Ringu Opel Combo Life 1.2 Turbo: tańsza opcja dla auta rodzinnego. Imponuje funkcjonalnością Wrażenia po jeździe Mitsubishi Eclipse Crossem. Nowości na plus Radykalny Radical SR3 RS! [test autokult.pl] Mercedes-Benz klasy B 180 CDI - drugie podejście [test autokult.pl] Super Drag Race – sportowe maszyny i długa prosta? Nie tylko za granicą… Honda CR-V 2,2 i-DTEC - mój numer 1 [pierwsza jazda autokult.pl] Peugeot Expert Tepee 2,0 HDi Active L2 - van uniwersalny? [test autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Toyota Yaris czwartej generacji: po pierwszej jeździe wiem, że jest yarisem już tylko z nazwy Pierwsza jazda Jaguarem F-Type'em po liftingu: koniec silnika V6, ale nie taki, jak się spodziewacie Pierwsza jazda Audi RS Q3 na lodzie. Naprzeciw zimie Test Peugeota 208 PureTech 100. Mały francuz, w którym można się zakochać VW Passat GTE w długim dystansie: sprawdzamy zasięg i spalanie w mieście Volvo XC60 T8 Polestar Engineerd kontra Tatry: górski test plug-ina po fabrycznym tuningu Pierwsza jazda BMW 2 Grand Coupe: coś dla młodszych