Dartz prezentuje kolejne dzieło, od którego rozbolą Was oczy

Bogaci dzielą się na dwie grupy. Pierwszą z nich, niestety mniej liczną, stanowią ludzie z klasą, którzy cenią dobry smak i nienachalną elegancję. Przedstawiciele drugiej to natomiast typowi klienci Dartza.

Ta łotewska firma od dobrych kilku lat regularnie prezentuje szokujące projekty dla osób, które chcą obnosić się ze swym bogactwem. Samochody stworzone przez Dartz są skierowane do specyficznej grupy odbiorców, głównie ze Wschodu. Nie ma w tym nic dziwnego, gdyż sama firma mieści się na Łotwie.

Najnowszy projekt nosi nazwę Prombron Black Aligator. Jego powstanie zostało zapowiedziane kilka miesięcy temu w dość spektakularny sposób. Dartz ogłosił, że na pokładzie znajdziemy najdroższą kierownicę świata i dotrzymał słowa. Wykończono ją cielęcą skórą, dwoma rubinami i białym złotem. Mało? Dorzućcie do tego 292 diamenty.

Kierownica to jednak zbyt mało, by przyciągnąć klientów. Oprócz tego Dartz zgodnie z nazwą projektu zdecydował się wykończyć niemalże całą kabinę krokodylą skórą. To jeden z najdroższych materiałów na świecie. W kabinie Prombona jest go jednak więcej niż plastiku w Dacii. Wszystko to przeplata się z kevlarem, tytanem i złotem.

Za bazę do budowy modelu posłużył Mercedes GLS, choć patrząc na nadwozie, trudno to zauważyć. Choć Dartz poskąpił zdjęć karoserii, wystarczy fotografia przodu, aby stwierdzić, że łotewscy styliści inspirowali się wozami bojowymi, ewentualnie komunistyczną architekturą. Prombon wygląda bowiem jak blok na kołach i jest nim w istocie.

Na życzenie klienta montuje się pełne opancerzenie, które w połączeniu z obrzydliwie bogatym wyposażeniem sprawia, że nie pojeździcie tym autem bez prawa jazdy kategorii C. Dokładna masa i osiągi nie są znane. Wszystko zależy bowiem od konkretnego egzemplarza, a ten jest konfigurowany pod wymagania klienta.

Wiadomo jednak, że pod maską pracuje silnik AMG o mocy 580 KM. Dartz twierdzi, że może uzyskać z tego motoru nawet 1500 KM. Pewnie jest to możliwe. Pytanie tylko czy ma jakikolwiek sens. Podobnie jak tworzenie takich aut. Mimo to chętnych raczej nie brakuje, ponieważ Dartz jeszcze nie upadł. Gdyby jednak tak się stało, wcale nie będę płakał.

Zobacz również: Ford Edge 2.0 TDCI Biturbo Sport (2016) - test

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Volkswagen Golf R debiutuje w mocniejszym, odświeżonym wydaniu Komisja Europejska zaostrzy przepisy dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdu Kia zapowiada Picanto trzeciej generacji Odcinkowy pomiar prędkości działa już wszędzie! Audi zapowiada Q8 e-tron Do 2024 roku wszystkie austostrady w Polsce będą płatne Škoda Octavia RS i Scout w odświeżonym wydaniu Volkswagen zapłaci dodatkowe 250 mln dolarów za silniki 3.0 TDI Zniżki za bezpieczną jazdę w Link4 Aston Martin i Ferrari ukarane za nadmierną emisję CO2! Lamborghini Aventador debiutuje w ulepszonej wersji S Skanowanie opon zamiast pomiaru głębokości bieżnika Citroën C1 wróci na polski rynek Poprawić wygląd Toyoty C-HR - dwie propozycje od tunerów Tydzień w motorsporcie #2 Mercedes-Benz Klasy S Coupé z muskularnym ciałem Volkswagen zapowiada Tiguana Allspace - debiut już w styczniu Volkswagen wprowadzi model up! GTI w 2018 roku Rusza system Galileo, alternatywa dla GPS Niemcy zainwestują publiczne pieniądze w rozwój wodorowej motoryzacji Lucid Motors Air będzie nowym rywalem Tesli? Trzy najbezpieczniejsze samochody w swoich klasach według Euro NCAP Prywatna taksówka - leasing oparty na kilometrówce Odświeżony Mitsubishi ASX debiutuje na polskim rynku

Popularne w tym tygodniu:

Volvo z nowym rekordem. Żaden pasażer XC90 nie zginął na brytyjskich drogach Vosco S106 to nie pierwszy pomysł na nowy polski samochód. Ale ten wreszcie ma sens Wysokie kary za wjazd do lasu. Leśnicy urządzili łowy BMW M2 Competition podnosi poprzeczkę. Moc przekroczyła już 400 KM Polacy jeżdżą bez OC przez niezrozumienie przepisów. Kara to nawet 4200 zł Biznes Keanu Reevesa kwitnie. Aktor swój majątek inwestuje w jednoślady Ma 800-konne V8 i ostry, różowy kolor. Karolina Pilarczyk pokazała swój nowy wóz Niemieckie władze chcą zakazu diesli. Producent aut uważa, że to bez sensu Samodzielne zdejmowanie blokady na koło nie ma sensu. Chyba, że zwrócicie ją nienaruszoną Senator zarzuca twórcom Syreny, że ich auto to fikcja. Odpowiadają prezentując kolejne wcielenie modelu Nowa Toyota Supra nadchodzi wielkimi krokami. Nie będzie tania Volkswagen będzie mniej niemiecki. Dostanie nowe logo i więcej kolorów