Audi zapowiada Q8 e-tron

Segment SUV-ów z nadwoziem w stylu coupé niebawem powiększy się o nowe Audi Q8. Już w dniach 9-10 stycznia koncept tego modelu zobaczymy w Detroit.

Audi podczas przyszłorocznych targów samochodowych w Detroit, zaprezentuje koncepcyjne Q8 e-tron, które będzie stanowiło punkt wyjścia do wersji produkcyjnej. Ta, na rynku zagości dopiero w 2019 roku, a nawet później, jeżeli firma podejmie decyzję o wersji wyłącznie elektrycznej. To oczywiście byłby bardzo odważny ruch.

Technicznie Q8 ma bazować na Q7, ale do czasu jego premiery najpewniej zajdą jeszcze jakieś zmiany. Już dwa opublikowane szkice świadczą o tym, że stylistyka przedniego pasa przejdzie gruntowną modernizację. Audi ma się stać bardziej agresywne, zadziorne, ostre. Technologia diodowa pozwala znacząco zmniejszyć reflektory, co oczywiście jest też zabiegiem stylistycznym. Główny projektant Marc Lichte proponuje także nową interpretację grilla singleframe.

Linia boczna samochodu to oczywiście klasyka na poziomie Infiniti QX70 czy nowiutkiego jeszcze Maserati Levante. Tylna część jest łagodniej narysowana niż mocno podniesione kupry w BMW X6 czy też Mercedesie GLE Coupé, których rywalem ma być Audi Q8. Jednak w linii bocznej znów uwagę zwraca przedni pas, podkreślający moc tego modelu.

O mocy silnika lub silników teraz nie możemy nawet mówić w domysłach. Z pewnością koncept będzie elektryczny, na co wskazuje nazwa e-tron, jednak nie wiadomo co znajdzie się pod maską wersji produkcyjnej. Jest wielce prawdopodobne, że właśnie napęd elektryczny, którego intensywny rozwój Audi obiecuje już od dłuższego czasu. Pojawiły się nawet informacje o zasięgu na poziomie 500–600 km.

Przypominamy, że już w połowie 2015 roku Audi zaprezentowało e-tron quattro będące nie tylko SUV-em o sportowej stylistyce, ale także podobnym do pokazanego tu Q8. Miałoby mieć napęd elektryczny o mocy 435 KM, pozwalający przejechać 500 km. Samochód od podstaw ma być projektowany jako 100-procentowy elektryk. Zapowiadano, że wersja produkcyjna zadebiutuje na rynku w 2018 roku.

Koncept e-tron quattro — Audi kontruje i… rzuca wyzwanie BMW?

Od pewnego czasu słychać było mieszankę plotek i kuluarowych zapowiedzi nowego projektu z Ingolstadt, który miał być od podstaw zaprojektowany jako…

Zobacz również: Audi Q3 2.0 TFSI S tronic (2015) - test napędu quattro i trybu Offroad

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Do 2024 roku wszystkie austostrady w Polsce będą płatne Škoda Octavia RS i Scout w odświeżonym wydaniu Volkswagen zapłaci dodatkowe 250 mln dolarów za silniki 3.0 TDI Zniżki za bezpieczną jazdę w Link4 Aston Martin i Ferrari ukarane za nadmierną emisję CO2! Lamborghini Aventador debiutuje w ulepszonej wersji S Skanowanie opon zamiast pomiaru głębokości bieżnika Citroën C1 wróci na polski rynek Poprawić wygląd Toyoty C-HR - dwie propozycje od tunerów Tydzień w motorsporcie #2 Mercedes-Benz Klasy S Coupé z muskularnym ciałem Volkswagen zapowiada Tiguana Allspace - debiut już w styczniu Volkswagen wprowadzi model up! GTI w 2018 roku Rusza system Galileo, alternatywa dla GPS Niemcy zainwestują publiczne pieniądze w rozwój wodorowej motoryzacji Lucid Motors Air będzie nowym rywalem Tesli? Trzy najbezpieczniejsze samochody w swoich klasach według Euro NCAP Prywatna taksówka - leasing oparty na kilometrówce Odświeżony Mitsubishi ASX debiutuje na polskim rynku Toyota powróci do segmentu gorących hatchbacków - ostry Yaris już w drodze Tesla wypłaci Norwegom odszkodowania za zawyżoną moc Modelu S Amerykanie wybrali najlepsze silniki. Nie ma wśród nich żadnego V8 Mercedes-Benz Klasy E Coupé (2017) - premiera Ferrari J50 (2017) - specjalny model dla uczczenia specjalnej rocznicy

Popularne w tym tygodniu:

To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Drzewo zmiażdżyło volkswagena T2. Późniejszy wyczyn auta jest dowodem niezniszczalności starych konstrukcji Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Nowa Toyota Century - staruszek w doskonałej formie Honda z ambitnymi planami elektryfikacji. Hybrydowa CR-V to dopiero początek Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Polacy wybierają znów Fiata Tipo. To już mocny gracz na polskim rynku Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Nowe Audi A7 Sportback. Wciąż kontrowersyjne, nadal efektowne Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym!