Ferrari J50 (2017) - specjalny model dla uczczenia specjalnej rocznicy

Ferrari udało się zachować w tajemnicy swój najnowszy projekt aż do oficjalnej prezentacji. Nikt nie oczekiwał nowego modelu, zatem można mówić tu o sporym zaskoczeniu.

Ferrari J50

Ferrari J50

Ferrari J50 to nowy model oparty na znanym już 488 Spider. Zaprojektowano go z okazji 50. rocznicy obecności marki na rynku japońskim i powstanie tylko 10 sztuk. Za auto są odpowiedzialne oddziały Special Projects i Ferrari Styling Cente. Prezentacja samochodu miała miejsce w Tokio, w Narodowym Centrum Sztuki.

Ferrari J50

Mamy tu do czynienia z klasyczną targą, a nie spiderem, co jest bezpośrednim odwołaniem do dawnych Ferrari z lat 70., 80. i 90., budowanych właśnie w ten sposób. Stalowe pałąki nad fotelami, pokryte panelami z kompozytów węglowych stanowią wyróżnik J50. Żeby jednak nie było, że na tym kończą się różnice, zupełnie przeprojektowano reflektory i zaostrzono przedni pas, który teraz przypomina popularne modele z lat 90. z silnikiem umieszczonym centralnie. Ma typowo dla nich podciętą dolną część oraz wyraźnie zaznaczone błotniki. Przez nadwozie biegnie również czarny pas dzielący je w pionie. To wszystko ma przypominać zabiegi stylistyczne stosowane m. in. w 288 GTO i 328 GTB, a także w kultowych F40 i F50.

Ferrari J50

Całkowicie nowy jest także tylny pas, stylizowany na wzór myśliwców, zwłaszcza w obszarze dyfuzora i rur wydechowych, wyglądających jak wyloty spalin silników odrzutowych. W samochodzie nie zabrakło zaawansowanych rozwiązań aerodynamicznych w postaci kanałów powietrznych. Jednym z zabiegów mających poprawić zachowanie auta w strumieniu powietrza jest obniżenie przedniej szyby, co pozwoli na lepsze wykorzystanie tylnego spojlera. Wprawne oko dostrzeże niespotykany w żadnym innym modelu wzór obręczy kół o średnicy 20 cali, zaprojektowany wyłącznie dla J50.

Zmiany objęły także jednostkę napędową, przeniesioną wprost z 488, ale podkręconą o 20 KM, a tym samym oddającą 690 KM. Nie wiemy jak wygląda skok momentu obrotowego, ale wiemy, że auto przyspiesza w 3,0 s do 100 km/h, a prędkość maksymalna wynosi 325 km/h.

Ferrari J50

Jedynym obszarem, po którym rozpoznamy jakie jest pochodzenie J50 będzie wnętrze. Kabina jest oczywiście wykończona elementami specyficznymi wyłącznie dla tego modelu, ale kształt deski rozdzielczej i układ przyrządów jest dokładnie taki sam jak w 488. Prawdopodobnie każdy egzemplarz z planowanych dziesięciu będzie wykończony tak samo, w kolorach czarnym i czerwonym, a także lakierowany na czerwono.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Ferrari J50

To prawdziwa gratka dla kolekcjonerów, zwłaszcza, że samochód jest dostępny z kierownicą po lewej stronie. Oznacza to więc, że auto przeznaczono nie tylko na rynek japoński. Gdyby tak było, model ten jeszcze szybciej zyskiwałby na wartości. Specjalne oddziały Ferrari wywiązały się z zadania stworzenia oryginalnego pojazdu na bazie modelu 488 znakomicie. Nie tylko odmienili auto nie do poznania, ale gdyby nie oznaczenia, trudno byłoby się domyślić jakiej marki pojazd oglądamy.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Alfa Romeo Giulia Sportwagon na pierwszej fotografii Toyota Gazoo Racing prezentuje Yarisa WRC i skład kierowców Będzie czasowe wyrejestrowanie pojazdu, ale za OC i tak zapłacimy Pieniądze z fotoradarów zasilą budżet policji? Sébastien Ogier i Ott Tänak zostali kierowcami M-Sportu Najszybsze auto w historii Kii - oficjalna zapowiedź Znamy ceny nowego Mini Countrymana (2017) Czy obowiązek jazdy na światłach w dzień poprawia bezpieczeństwo? Mercedes oficjalnie zapowiada Klasę E Coupé Tydzień w motorsporcie #1 Kontrowersyjny Mercedes S Cabrio od Carlssona Aston Martin wznowi produkcję modelu DB4 G.T. Nowe Porsche 911 GT3 dostanie silnik o mocy 500 KM i manual Już możesz kupić Alpine Première Édition Nowa akcyza nie dla dostawczaków? 100 Volkswagenów Transporterów w polskiej Policji Dodge Challenger GT AWD do zabawy w każdych warunkach BMW zelektryfikuje swoją gamę do 2020 roku Lexus zapowiada nowego LS-a - premiera już w styczniu Mercedes-AMG GT R najlepszym sportowym autem świata? Znamy ceny nowego Suzuki Ignisa Polski rynek samochodów osobowych - listopad 2016 Zobacz ile kosztuje nowe Audi Q5 Nowe układy napędowe Toyoty

Popularne w tym tygodniu:

Drzewo zmiażdżyło volkswagena T2. Późniejszy wyczyn auta jest dowodem niezniszczalności starych konstrukcji Nowa Toyota Century - staruszek w doskonałej formie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Pasy bezpieczeństwa mogą zrobić krzywdę. Aby tego uniknąć wystarczy pamiętać o jednym szczególe To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 "Szybcy i wściekli" powrócą do kin. Znamy datę premiery dziewiątej części Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Polacy wybierają znów Fiata Tipo. To już mocny gracz na polskim rynku Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW