Nowy Opel Insignia Grand Sport

Wreszcie zadebiutował nowy Opel Insignia, znacznie odchudzony i bardziej zaawansowany technicznie od poprzednika.

To jedna z ważniejszych, jeżeli nie najważniejsza premiera tego roku. Insignia czekała na swojego następcę od kilku lat, ale czas płynął szybciej, a ciśnienie wzrastało od premiery nowej Astry. Wszystko co się dało poprawić poprawiono. Nawet nazwę na Insignia Grand Sport.

I tak już niemały Opel Insignia został jeszcze powiększony. Grand Sport jest dłuższy o 67 mm (4897 mm), a rozstaw osi powiększono o 92 mm, co daje wymiar 2829 mm. Jednak samo nadwozie jest lżejsze o 60 kg, a łącznie z innymi elementami nowa Insignia waży średnio o 175 kg mniej od poprzednika.

Stylistycznie auto zbliżyło się do segmentu E, ponieważ nie tylko jest większe, ale ma także szerszy rozstaw kół o 11 mm i jest o 29 mm niższe. Inna sprawa, że nowa Insignia wygląda po prostu elegancko i przypomina tzw. czterodrzwiowe coupé. Opel zadbał także jak w przypadku Astry o dobry współczynnik oporu powietrza, wynoszący 0,26.

Chcieliśmy, aby nowa Insignia Grand Sport była postrzegana, zarówno w proporcjach, jak i w detalach, jako ekskluzywny samochód wyróżniający się jakością. Na jej styl składają się łagodne linie i subtelne powierzchnie połączone z ostrymi, precyzyjnymi krawędziami, uwydatniającymi dynamiczne proporcje nadwozia. Samochód wydaje się dłuższy, niższy i szerszy niż jest w rzeczywistości i zdecydowanie wygląda na ekskluzywny model. Każdy element jego stylistyki kojarzy się z technologią i najwyższą precyzją. Nowa Insignia jest niezwykle atrakcyjną propozycją pod względem relacji ceny do wartości, dającą poczucie posiadania ekskluzywnego samochodu klasy wyższej.

Mark Adams, wiceprezes ds. projektowania w europejskim oddziale firmy Opel

Zupełnie nowa, a jakże podobna do Astry jest deska rozdzielcza, która w pewnym sensie definiuje odbiór całego wnętrza. Jest narysowana dokładnie w ten sam sposób co w kompaktowej Astrze, ale to nie umniejsza Insignii, ponieważ wzornictwo jest odpowiednie do tej klasy samochodu, a modny minimalizm utrzymano i tutaj. Pasażerowie mogą się cieszyć przestrzenią o 32 mm większą na wysokości ud, 25 mm na poziomie ramion i kolan oraz 8 milimetrów nad głową. Bagażnik ma pojemność 490 litrów, czyli jest mniejszy o 10 litrów od obecnej generacji w wersji sedan i o 40 litrów od hatchbacka.

Technika nowego Opla Insignii Grand Sport

Wszystkie rozwiązania techniczne zastosowane w nowej Astrze oczywiście znajdą się w nowej Insignii, a jedną z ważniejszych nowości w marce są dopracowane reflektory LED IntelluLux z dwukrotnie wyższą liczbą segmentów diodowych – 32 w porównaniu z 16 w Astrze. Oznacza to, że reflektory Insignii będą oświetlały drogę jeszcze dokładniej i reagowały z wyższą precyzją na to, co się dzieje przed samochodem.

Zobacz również: Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI - test statyczny

W reflektorach tych opracowano funkcję aktywnego doświetlania łuku drogi. Działa to tak, że w zależności od kąta skrętu pojazdu – nie kierownicy — intensywność światła emitowanego przez segmenty diodowe oświetlające wewnętrzną stronę łuku wzrośnie, aby lepiej doświetlić tor jazdy, natomiast światła po zewnętrznej stronie łuku są przyciemniane.

Ponadto specjalny punktowy reflektor umieszczony w module świateł mijania zapewnia dodatkowe oświetlenie przy włączonych światłach drogowych o zasięgu do 400 metrów. Opel podkreśla, że w porównaniu z laserowymi światłami drogowymi jest to rozwiązanie tańsze, a także bardziej funkcjonalne, ponieważ reflektora punktowego można używać znacznie częściej niż laserowego.

Ponadto w Oplu Insignii debiutuje wyświetlacz HUD z informacjami wyświetlanymi na szybie czołowej oraz system kamer 360 stopni. Pozostałe urządzenia bezpieczeństwa czynnego i systemy asystujące kierowcę znane z Astry przeniesiono do Insignii.

Podobnie jak fotele przednie AGR z funkcją masażu, ogrzewania i wentylacji, nowy system multimedialny IntelliLink z poprawionymi interfejsami Apple CarPlay i Android Auto, system Opel OnStar oraz moduł umożliwiający ustanowienie punktu dostępowego 4G LTE4 Wi-Fi.

Na razie producent nie podał żadnych informacji na temat silników, ale tu rewolucji się nie spodziewam. Stawiam nawet na to, że gama jednostek nie ulegnie zmianie, a jeżeli już, to pojawi się jeden nowy motor. Są natomiast szczątkowe informacje o supernowoczesnym napędzie na cztery koła z systemem wektorowania momentu obrotowego oraz o nowej, automatycznej przekładni z ośmioma przełożeniami. O ile w przypadku pierwszego nie czekałbym na jakąś techniczną rewolucję, to w zakresie automatycznych skrzyń biegów już najwyższy czas na nowości.

Nowy Opel Insignia Grand Sport (2017) – zdjęcia

Opel Insignia Country Tourer 4×4 2,0 CDTI Ecotec — test

Crossovery i samochody uterenowione powstają z różnych powodów. Jedne po to, by mogły sprostać eksploatacji na gorszych drogach, inne dlatego, że taka…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Ministerstwo Gospodarki szykuje opodatkowanie aut służbowych Dodge Durango pomieści aż 7 Stigów, czyli amerykańska kampania reklamowa [wideo] Hyundai Santa Cruz Crossover Truck Concept (2015) - w poszukiwaniu niszy Ford Everest - nowy koncept zadebiutował w Australii KTW E 350 CDI T BlueEFFICIENCY D6 S (2013) Stu czterdziestu lat, staruszku! Mercedes E Coupe Brabus - szybka reakcja Modele z serii SRT8 w nowych wersjach specjalnych [Chicago 2013] GP Wielkiej Brytanii: Alonso powstrzymał Red Bulle! Wyprodukowano 3 000 000 Skód Fabia! Papierowy Bugatti Veyron - zbuduj własnego! [wideo] Trailer Transformers 3 [wideo]

Popularne w tym tygodniu:

Zmiana przepisów od 6 grudnia. Korytarz życia i jazda na suwak będą obowiązkowe Wyprzedził policjantów jadąc 300 km/h. Dostał 10 punktów karnych i 500 zł mandatu Ford zbudował elektrycznego Mustanga, który ma 900 KM i manualną skrzynię Audi RS Q8 jeszcze nie zadebiutowało, a już podbiło rekord Nürburgringu Dodge Charger SpeedKore to wyjątkowy prezent o mocy 1546 KM Szalony Volkswagen T5 z silnikiem z Porsche 911 Turbo i kierownicą pośrodku Filmowy Ford Mustang GT500 wystawiony na aukcję. Mówcie jej Eleanor Afrykański Król Mswati III kupił 19 rolls-royce'ów dla swoich żon Ford Mustang Mach 1 z 8,5-litrowym V8 zachwyci nie tylko wielbicieli klasyki Kreatywne ogłoszenie o sprzedaży samochodu. Nakręcili prawdziwy reportaż Przednie słupki ograniczają widoczność w autach. 14-latka ma na to sposób Zmierzyli policyjnym radarem prędkość domu. Wynik to 12 km/h