Używana Toyota Prius II [2004-2009] - poradnik kupującego

Samochód, który zasłynął z popularyzacji napędów hybrydowych ma jeszcze jedną, bardzo cenioną cechę – niezawodność. Starzejący się Prius II pojawia się już w znanych rankingach niezawodności i zajmuje czołowe pozycje. Jest wysoko oceniany nie tylko w Europie, ale także w Stanach Zjednoczonych.

Ten artykuł ma 4 strony:
Używana Toyota Prius II — charakterystyka i budowa
Jaki by to nie był ranking, Prius zawsze znajdzie się w czołówce. Czy to ranking niezawodności, czy też kosztów eksploatacji, a nawet zadowolenia klienta. Auto o tyle specyficzne, że dość drogie przy zakupie (około 120 tys. zł) gdy było nowe, ale obecnie można je nabyć już za 20 tys. zł. Cena jest adekwatna do tego co oferuje, a jednocześnie lekko zaniżona w naszym kraju z powodu jeszcze dość niskiego zainteresowania używanymi hybrydami. Niektórzy obawiają się wysokich kosztów wymiany baterii. Jak wygląda rzeczywistość?
Auto jest duże wizualnie, ale to klasyczny kompakt z niespełna 4,5-metrowym nadwoziem i rozstawem osi mierzącym 2700 mm. Wnętrze jest przestronne dla czterech pasażerów i zapewnia bagażnik o pojemności 408 litrów, co może nie imponuje, gdy porównamy to z innymi liftbackami o tej wielkości, ale dla segmentu C to i tak wartość duża. Pod podłogą jest jeszcze spory schowek.
Zobacz również: Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja
To co zwraca uwagę konserwatywnych kierowców, to przede wszystkim futurystyczny kokpit z cyfrowymi wskaźnikami i mnóstwem elementów nieznanych z innych modeli kompaktowych z tego okresu. Wystarczy wspomnieć choćby o dotykowym panelu klimatyzacji na ekranie systemu multimedialnego, malutkiej dźwigience do obsługi przekładni, praktycznie „czystym” tunelu środkowym czy hamulcu postojowym uruchamianym pedałem.
Kabina obfituje w schowki, co z pewnością spodoba się osobom ceniącym funkcjonalność. Wnętrze ma też swoje wady, którymi są kiepska widoczność do tyłu oraz kolumna kierownicy regulowana tylko pionowo.
Nie mniej ciekawostek znajdziemy pod maską samochodu, ale zawieszenie jest wyjątkowo… normalne. Z przodu klasyczny MacPherson podparty trójkątnym wahaczem, z tyłu zaś prosta, niezajmująca wiele miejsca belka skrętna. Jego charakterystyka jest dość miękka, auto lubi dobić na dużych nierównościach, ale prowadzi się pewnie. Po lifcie w 2007 roku nieco je usztywniono. Seryjnie montowano system ESP.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, nie ma się czym martwić, bo Priusy były bogato wyposażane (m.in. osiem poduszek powietrznych), a w teście Euro NCAP model zdobył pięć gwiazdek.
Ten artykuł ma 22 komentarze
Pokaż wszystkie komentarze