Sprawdź VIN samochodu przed zakupem. Nowe narzędzie AutoCentrum.pl

Temat tygodnia: tydzień wysokich mocy

Jeśli zapytacie przeciętnego entuzjastę motoryzacji, jakie samochody wzbudzają największe emocje, w większości przypadków wskażą oni auta o największych mocach. W ramach tematu tygodnia, specjalnie dla Was przetestowaliśmy wyjątkowo mocne auta, przyjrzeliśmy się wartym uwagi modelom używanym oraz historii. Zapraszamy na podsumowanie tygodnia z dużymi mocami.

Podziel się:

Mercedes 500 E / E 500 [1990–1995] - Porsche było przed AMG

Zanim producenci samochodów założyli swoje sportowe oddziały, auta o wysokich osiągach tworzono w kooperacji z doświadczonymi w tym zakresie firmami. Jedną z tych, która chętnie realizowała różne projekty było Porsche. To właśnie inżynierowie z Zuffenhausen mieli ogromny wkład w powstanie Mercedesa 500 E, który powoli staje się dobrą lokatą kapitału.

Audi S8 plus — szybszy niż rozsądek

Pod prawą stopą masz moc, którą dysponuje Ferrari 458 Speciale – 605 KM. Napędza ona jednak nie hardkorowego sportowca, a luksusową limuzynę, która wymasuje Ci plecy i przewiezie nawet pięć osób. Do tego w sprincie do setki spuści łomot Ferrari F430. Oto Audi S8 plus – samochód, który ma wszystko to, za co kocha się motoryzację.

Mocne auta za rozsądne pieniądze — przegląd rynku używanych

Czy można kupić duże stado koni mechanicznych za niewielkie pieniądze? Okazuje się, że nawet na mocno nasyconym rynku wtórnym moc szybko tracących aut klasy wyższej nadal jest w cenie. Przyjmując za minimum 300 KM, niełatwo znaleźć przyzwoite auto za rozsądne pieniądze, ale coś można wybrać. Nawet coś dla każdego.

Kupujemy klasyka: Mitsubishi 3000 GT [1990–2001]

Samochód ten choć technicznie wyprzedza swoje i nawet obecne czasy, nie był specjalnie doceniony na europejskim rynku. Jest to jeden z niewielu kultowych, sportowych japończyków, z którego kupnem nie ma dużego problemu, a ceny są stosunkowo przystępne. To także najmocniejsze auto w swojej japońskiej klasie, które jeszcze nie stało się cenionym klasykiem.

BMW 440i xDrive M Performance — M4 po oswojeniu

Są auta, które motywują do poświęcania im czasu. Do wstania skoro świt lub zarwania nocy tylko po to, by pojeździć po pustych ulicach, bez ograniczeń, które stwarzają stłoczeni postronni użytkownicy ruchu. Są także auta na tyle szybkie, że człowiek nieco obawia się do nich wejść, bo podświadomie wie, że trudno mu oprzeć się magii prędkości. BMW 440i M Performance jest i jednym i drugim.

Historia rozwoju mocy w motorsporcie

Moc i sport samochodowy są ze sobą ściśle powiązane, bowiem wraz z rozwojem sportu następował rozwój mocy silników. Przyjrzyjmy się jak to wyglądało przez lata w dwóch najwyższych kategoriach motorsportu stanowiących mistrzostwa świata. Prześledźmy historię mocy w Formule 1 i WRC.

Nowe Volvo XC90 T8 Excellence: więcej niż premium

Duża moc to coś, czego oczekują klienci dużych i ciężkich SUV-ów. Jeżeli są to auta premium i w dodatku w specjalnej, niemalże królewskiej odmianie, potężny silnik jest obowiązkowy. Co jednak, jeżeli do dyspozycji producenta pozostaje niewielka, 2-litrowa jednostka benzynowa z turbodoładowaniem? Volvo wybrnęło z tej sytuacji tworząc T8 Twin Engine.

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Treści cykliczne:

Piesi i rowerzyści - niebezpieczne sytuacje drogowe [wideo] Auto elektryczne i mieszkanie w bloku. Czy da się to połączyć? Ford Fiesta Proto by Stec Motorsport - prawdziwy wilk w owczej skórze Skradzione samochody odzyskane po latach Samochody przyszłości z przeszłości [cz. 3] Ile CO2 tak naprawdę emituje samochód elektryczny w Polsce? Telematyka to zysk dla firmy i pracownika. Przedsiębiorstwo oszczędza, a zatrudniony lepiej pracuje i zarabia "Może 10 proc. kierowców potrafi jeździć. Reszta wymaga gruntownego szkolenia" Żegnamy króla: odchodzi Mercedes-Benz SLS AMG Puchar hot hatchów: Peugeot 208 GTi vs Seat Ibiza Cupra [runda 4] Filmowe supersamochody z Need for Speed Czym są systemy teleinformatyczne i w jaki sposób pomagają zarządzać flotą?