Pomóż nam tworzyć Autokult! Co chcesz tu zmienić?

Volkswagen Golf VII FL (2017) - bardziej cyfrowy i oszczędniejszy

Po liftingu Audi A3, Škody Octavii i Seata Leona ostatni w kolejce ustawił się Volkswagen Golf. Największe zmiany dotyczą nie tyle wyglądu samochodu co techniki. W Golfie debiutuje zupełnie nowy silnik 1.5 TSI.

Volkswagen zaprezentował dziś odświeżone następujące odmiany Golfa: wersję 3- i 5-drzwiową, GTI, GTE oraz Varianta. Większość zmian dotyczy multimediów i wprowadzenia nowej jednostki benzynowej 1.5 TSI. Stylistycznie Golf nie jest tak bardzo nowy.

Poprawiono wygląd zderzaków i przednich błotników, nowe są reflektory halogenowe z diodowymi światłami do jazdy dziennej, wprowadzono też reflektory diodowe zamiast ksenonowych, w każdej wersji tylne lampy będą diodowe i tradycyjnie pojawiło się kilka nowych wzorów felg oraz odcieni lakierów, wzorów tapicerek i kolorystyki elementów dekoracyjnych. W przednim pasie można zauważyć brak czujnika radarowego w dolnym grillu przedniego zderzaka. W rzeczywistości jest, ale ukryto go za emblematem VW. Nie dotyczy to odmiany GTE.

Bardziej cyfrowy

Zmiany w kabinie objęły głównie środkowy panel z zestawem multimedialnym oraz wskaźniki, teraz dostępne w wersji cyfrowej, na ekranie o przekątnej 12,3 cala jak w Audi virtual cockpit. W Volkswagenie nosi to nazwę Active Info Display. Udoskonalony system multimedialny Discover Pro można obsługiwać gestami. Wyświetlacze mają przekątną od 6,5 do 9,2 cala w zależności od wersji. Każda odmiana stacji multimedialnej ma teraz powiększony ekran i nowy interfejs.

Użytkownik może samodzielnie skonfigurować główny ekran topowego systemu Discover Pro. Inne jego atrybuty to wzmacniacz o mocy 4×20W, dysk SSD 10 GB, nowe aplikacje, połączenie z internetem i możliwość obsługiwania go zewnętrznym urządzeniem, na przykład smartfonem.

Bezpieczniejszy

Jak przystało na współczesne auto, Volkswagen oferuje usługę Security & Service, czyli pomoc dla kierowcy w wypadku i trudnych sytuacjach, a także informowanie o zbliżających się przeglądach, zdalne otwieranie i zamykanie samochodu, włączanie świateł, kontrolę auta od strony technicznej i powiadamianie użytkownika o tym, co się dzieje z użyczonym pojazdem czy informowanie o potencjalnej kradzieży. Jeżeli czytacie uważnie wszystkie nasze artykuły, to domyślacie się pewnie, że jest to dokładnie to samo, co Care Connect w Škodzie Kodiaq czy nowej Octavii.

W nowym Golfie, Volkswagen rozszerza liczbę systemów wspomagania jazdy o asystenta jazdy w korku (wyłącznie w wersjach z DSG), udoskonalony system rozpoznawania pieszych z funkcją hamowania awaryjnego w mieście, Trailer Assist ułatwiający manewrowanie z przyczepą, a także o system Emergency Assist zatrzymujący automatycznie samochód gdy kierowca traci nad nim kontrolę. Zmodernizowano też aktywny system ochrony pieszych PreCrash.

Zobacz również: Opony całoroczne czy sezonowe - które wybrać?

Jako że każdy z tych asystentów można w jakiś sposób konfigurować, a niektórzy użytkownicy nie lubią ich używać, Volkswagen opracował nową generację systemu personalizacji. Można zakodować w kluczyku indywidualne ustawienia następujących elementów samochodu:

  • oświetlenie wnętrza
  • automatyczna regulacja odległości ACC
  • Front Assist
  • system multimedialny (włącznie z mediateką, nawigacją i telefonem)
  • automatyczna klimatyzacja
  • zestaw wskaźników/wyświetlacz wielofunkcyjny
  • Lane Assist
  • „Leaving Home” i „Coming Home”, czujnik deszczu i lusterko wewnętrzne z funkcją zapobiegającą oślepianiu
  • Park Assist
  • sposób zamykania i otwierania samochodu
  • czujnik Blind Spot Plus z systemem wspomagającym wyjazd tyłem z miejsca parkowania
  • fotel elektryczny kierowcy

Oszczędniejszy

O nowej jednostce 1.5 TSI już pisaliśmy, zatem wspominamy jedynie w ramach przypomnienia, że jest to silnik z rodziny EA211 o mocy 150 KM z turbosprężarką o zmiennej geometrii oraz systemem dezaktywacji dwóch cylindrów. Maksymalny moment obrotowy o wartości 250 Nm rozwija przy 1500 obr./min., a zużycie paliwa wg normy NEDC wynosi 4,9 l/100 km. W wersji Blue Motion motor ma 130 KM i zużyje 4,6 l/100 km. Ta odmiana będzie spalała mieszankę w cyklu Millera.

Nowa jednostka będzie współpracowała z równie nową, 7-stopniową przekładnią DSG, co pozwoli wprowadzić tryb żeglowania bez pracy silnika. Kierowca zdejmując nogę z pedału gazu doprowadzi nie tylko do wyłączenia sprzęgła, ale także silnika. Ma być to dostępne wyłącznie w Golfie Blue Motion, którego jednostkę oznaczono jako Evo. Mała dygresja – dawniej skrótem Evo oznaczano coś, co daje więcej emocji i przyjemności z jazdy.

Poprawiono także osiągi silnika 2.0 TSI topowej odmiany sportowej niemieckiego kompaktu. Golf GTI będzie miał fabrycznie 230 KM, czyli o 10 więcej. Odpowiada to mocy dotychczas oferowanej odmiany Performance. Natomiast w poliftowym Golfie GTI Performancje otrzymamy 245 KM.

Nowy Volkswagen Golf VII (2017) - zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Samochód dla rodziny: minivan czy SUV? Wybieramy najlepszy duży samochód rodzinny Najmniej kłopotliwe segmenty. Nietypowe spojrzenie na niezawodność aut Hyundai i30 N Line już w salonach. Znamy ceny usportowionego kompaktu Ford Focus w wersji Red/Black Edition już w Polsce Osiem nietypowych Fiatów 500 Sprawa sądowa o wagonik kolejki górskiej w kształcie MINI SsangYong zwija się z Polski... Maluch o mocy 400 KM na sprzedaż. Ma silnik z Audi Ben Collins testuje Nissana Leaf [wideo] Nowe silniki Hyundaia Dodge z wtyczką i elektryczny jeep. Stellantis ujawnia daty Ktoś wsadził V12 pod maskę E36 Compact. Auto jest na sprzedaż

Popularne w tym tygodniu:

Paliwa wciąż będą tanieć. Pęknie kolejna bariera Pływał pontonem po rzece. Uderzył w niego fiat punto Reakcja po nagraniu z A1. Policja namierzyła kierowcę z BMW UOKiK sprawdził jakość paliwa. Wpadł Shell i Orlen Do 3 lat więzienia za wypadek hulajnogą. To już nie jest zabawa To już pewne. Eksperci potwierdzają nowe ceny paliw Niemcy. Pijany Polak utknął pod autem kradnąc katalizator Bolid na czeskiej autostradzie. Kierowca znów złamał prawo Kierowca BMW M3 nękał kierującą na autostradzie. Burza w internecie 17 września zmiana w punktach karnych. Łatwiej stracisz prawo jazdy Ferrari Mike'a Tysona wystawione na sprzedaż. Tanio nie będzie Polacy dalej nie potrafią jeździć po autostradach. "Wybuchowa mieszanka"