CEPiK 2.0 zadebiutuje dopiero w 2018 roku

Pod koniec września tego roku informowaliśmy was o przesunięciu wprowadzenia w życie bazy Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców 2.0, która zaliczyła już dwa poważne opóźnienia. Wiemy kiedy planuje się jej start.

fot. Marcin Łobodziński

Uruchomienie bazy CEPiK 2.0 miało nastąpić pierwotnie 4 stycznia 2016 roku, ale termin przesunięto na początek przyszłego roku. Jednak już we wrześniu stało się jasne, że plany będą skorygowane, choć nie znaliśmy jeszcze ostatecznego terminu. Teraz wiemy, że jest to 4 czerwca 2018 roku!

Podstawową przyczyną przesunięcia terminu jest brak przygotowania starostw do przekazywania danych do CEPiK-u. Tak wynika z raportu przygotowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji. Chodzi m. in. o rejestracje pojazdów i wydawanie praw jazdy. Resort cyfryzacji przygotowuje tzw. harmonogram uruchomienia CEPiK 2.0, zgodnie z którym ostateczny termin realizacji projektu to właśnie połowa 2018 roku.

W międzyczasie Instytut Transportu Samochodowego przygotowuje specjalny katalog marek i modeli pojazdów, które znajdą się w nowej bazie. Obecnie to, jaki pojazd widnieje w CEPiK zależy wyłącznie od urzędnika, dlatego nie powinny dziwić samochody 1000-letnie czy takie specyficzne modele jak Ford Astra lub Opel Korsa.

Ponadto pracuje się nad przepisami, które miałyby pozwolić na wszczęcie postępowania względem kierowcy, który przekroczył dopuszczalną prędkość w terenie zabudowanym o 50 km/h niezależnie od tego czy oddał policjantowi prawo jazdy czy nie. Zatem trudniej będzie uniknąć tego typu kary administracyjnej. Obecnie wystarczy nie oddać policjantowi dokumentu i prawa jazdy raczej nie stracimy.

CEPiK 2.0 po raz kolejny przełożony – na kiedy?

Cyfrowa baza Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w wersji 2.0 miała wystartować od 1 stycznia 2017 roku i tym samym przynieść wielkie zmiany w…

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Polak za kółkiem, czyli jak wypadamy w statystykach Zapowiedź Opla Insignii Grand Sport Już niebawem wszystkie Ferrari mogą być hybrydami Škoda Kodiaq – polski cennik Znamy ceny odświeżonego Seata Leona Tesla rezygnuje z darmowego ładowania 29 nowości Opla zadebiutuje jeszcze przed końcem dekady ABT stworzyło pakiet, który upodabnia Audi S3 Sedan do RS3 Pancerne BMW uratowało kilkadziesiąt osób przed atakiem ISIS Mistrzostwo świata dla Porsche w wyścigach długodystansowych Polski rynek samochodów osobowych - październik 2016 Volkswagen Cross Up! został odświeżony Mercedes wraca do rzędowych szóstek i wprowadza elektryczne doładowanie Poznajcie 850-konny kabriolet Brabusa Mazda MX-5 RF – znamy ceny 720-konne Porsche 911 Turbo GTstreet R od TechART Koniec z bezpłatnymi autostradami w Niemczech Gdzie jest Space Star i co się dzieje w cennikach Mitsubishi? Akcja Znicz 2016 – pełne statystyki wypadków w Polsce Nowy podatek akcyzowy dotknie najuboższych i da bogatym wielkie korzyści Volvo wkracza w nowy poziom luksusu z S90 Excellence Ceny nowego Audi A5 i S5 (2017) Asystent wyścigowego toru jazdy opracowany przez Toyotę Fisker EMotion EV (2017) - grafenowe baterie i ponad 600 km zasięgu

Popularne w tym tygodniu:

Prokuratora skonfiskowała 1000-konnego Mercedesa. Samochód wyceniają na 3 mln zł Na Polonezie można zarobić. Specjalna wersja dla policji sprzedała się błyskawicznie Nowe dzieło Singera i Williamsa. Porsche 911 zwala z nóg VC-T - rewolucyjny silnik Infiniti w sprzedaży od 2018 roku Kłopoty Dębicy. Wadliwe opony Frigo 2 Przejechał Chevroletem Corvette ponad milion kilometrów. Teraz oddał samochód do muzeum Jakich aut elektrycznych chcą Polacy? Są badania Powrót do przeszłości! Je Design bierze się za Seata Leona Cupra Najtańsi ubezpieczyciele. Ranking OC, AC i NNW Przywiązał telefon i tablet do kierownicy. Policjant nie mógł wyjść ze zdziwienia Mimo wieku, ciągle pociąga. Legendarny Ford RS200 Evolution trafił na sprzedaż Opel na francuskich częściach. Poznaliśmy szczegóły restrukturyzacji