Nowe Renault Mégane GrandCoupé - znamy ceny i szczegóły techniczne

Renault zaprezentowało nowe Mégane z nadwoziem sedan, które skompletowało gamę modelową kompaktowych aut francuskiego producenta. O ile jednak na rynku europejskim nazwa się zgadza, u nas będzie sprzedawane jako GrandCoupé.

Ani to Grand, ani tym bardziej Coupe, ale jednak Renault zdecydowało się na połączenie tych określeń dla stworzenia nazwy sedana. Jest to o tyle uzasadnione, że w ofercie francuskiego producenta wszystko co jest większe niż standardowe, nosi przydomek Grand — Grandtour czy Grand Scenic. Skąd pomysł na Coupe względem sedana? Tego nie wiemy.

Znamy natomiast więcej szczegółów na temat auta zaprezentowanego już w lipcu. Samochód ma być produkowany w zakładzie w Bursie. Zostanie wprowadzony na rynki większości krajów jesienią, natomiast w Polsce zadebiutuje w grudniu.

Mégane GrandCoupé ma 4632 mm długości i największy w segmencie C rozstaw osi wynoszący 2711 mm. Do tej pory 2700 mm było wartością graniczną. Pod tym względem model przerósł pierwszą Lagunę. Również pojemność bagażnika jest imponująca — 550 litrów wg. VDA. Samochód będzie dostępny z jednym z pięciu silników w siedmiu konfiguracjach układu napędowego:

  • SCe 115 - benzynowy 1.6, wolnossący, 115 KM i 156 Nm — skrzynia manualna lub CVT
  • TCe 130 - benzynowy 1.2, turbodoładowany, 130 KM i 200 Nm — skrzynia automatyczna
  • dCi 90 - wysokoprężny 1.5, turbodoładowany, 90 KM i 220 Nm — skrzynia manualna
  • dCi 110 - wysokoprężny 1.5, turbodoładowany, 110 KM i 250–260 Nm — skrzynia manualna-automatyczna
  • dCi 130 - wysokoprężny 1.6, turbodoładowany, 130 KM i 300 Nm — skrzynia manualna

Auto wyceniono na 61 900 zł z podstawowym silnikiem 1.6 w wersji Life. Tylko ten i 90-konny diesel (69 900 zł) są dostępne w tej podstawowej specyfikacji. Druga to Zen i w tej oferowany jest także diesel dCi 110 (77 900 zł). Dopłata za automat w dieslu to 7000 zł. Na chwilę obecną nie wiadomo ile będzie kosztowała przekładnia CVT do silnika benzynowego.

Najmocniejsze jednostki 130-konne oferowane będą wyłącznie z najwyższym standardem wyposażenia Intense. Benzyniaka z automatem EDC wyceniono na 84 600 zł, diesla na 89 100. Co ciekawe, słabszy dCi 110 w tej specyfikacji z automatem kosztuje nieznacznie więcej — 89 600 zł.

Zobacz również: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4 BOSE - test

Wybrane elementy wyposażenia podstawowego:

LIFE

  • Światła do jazdy dziennej LED,
  • Tylne światła LED 3D „Edge Light”,
  • Centralny zamek,
  • ABS + AFU + ESC + HSA,
  • 6 poduszek powietrznych,
  • Regulator-ogranicznik prędkości,
  • Klimatyzacja,
  • Radioodtwarzacz z Bluetooth, USB/jack, wyświetlacz 4,2 cala,
  • Szyby przednie i tylne podnoszone elektrycznie,
  • Lusterka boczne sterowane elektrycznie,
  • Kierownica z regulacją wysokości i głębokości,
  • Fotel kierowcy z regulacją wysokości.

ZEN (Life+)

  • Światła przeciwmgłowe
  • Konsola centralna z podłokietnikiem regulowanym wzdłużnie, schowkiem w podłokietniku i dwoma miejscami na kubki
  • Kierownica pokryta skórą
  • Fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego.

INTENSE (Zen+)

  • Obręcze kół ze stopu metali lekkich 16 cali,
  • System wspomagania parkowania tyłem,
  • System wykrywania zmęczenia kierowcy,
  • Karta Renault Hands Free,
  • Zespół zegarów i wskaźników z kolorowym, 7-calowym ekranem TFT,
  • System MULTI-SENSE,
  • Radioodtwarzacz z Bluetooth, USB/jack, wyświetlacz dotykowy 7 cali,
  • Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa,
  • Czujnik deszczu i światła,
  • Tylna kanapa z podłokietnikiem.

Renault Mégane GrandCoupé — zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Zobacz jak ABT odmieniło Volkswagena Tiguana Mercedes niebawem odsłoni swojego pickupa Drogowy Mercedes-AMG GT od stajni wyścigowej Nowy, w pełni autonomiczny autopilot Tesli jest już gotowy Toyota rozszerza produkcję podzespołów w Polsce Seat odświeżył Leona - sprawdź co się zmieniło Lynk & Co 01 – chiński SUV, który podbije Europę? Nowy Renault Scénic – znamy cenę bazową Vilner zajął się wnętrzem Range Rovera Sport Toyota zbuduje hot hatcha opartego na Yarisie? Bugatti 101P - wizja bolidu Formuły 1 na sezon 2020 Mocna Fiesta ST od Mountune Badanie techniczne po terminie dwa razy drożej i tylko w państwowej stacji - projekt nowych przepisów Rząd Niemiec przestrzega właścicieli Tesli przed autopilotem Samochód firmy Apple przechodzi do historii Po downsizingu przyjdzie pora na upsizing? BMW M4 DTM Champion Edition po raz drugi i tym razem mocniejszy MINI Countryman eDrive – pierwsza hybryda marki przed premierą Nico Hülkenberg kierowcą Renault Sport F1 od sezonu 2017 Rajd Hiszpanii 2016 - Ogier czwarty raz z rzędu mistrzem świata Audi ma odejść z wyścigów długodystansowych po sezonie 2017? Volkswagen Sciroco R po chińskim tuningu Mini Carbon Pro Edition – fabryczny tuning czy kiepski dowcip? Skoda Fabia z naprawdę atrakcyjnym wnętrzem od Carlex Design

Popularne w tym tygodniu:

To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Drzewo zmiażdżyło volkswagena T2. Późniejszy wyczyn auta jest dowodem niezniszczalności starych konstrukcji Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Nowa Toyota Century - staruszek w doskonałej formie Honda z ambitnymi planami elektryfikacji. Hybrydowa CR-V to dopiero początek Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Polacy wybierają znów Fiata Tipo. To już mocny gracz na polskim rynku Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Nowe Audi A7 Sportback. Wciąż kontrowersyjne, nadal efektowne Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym!