Nowe Renault Mégane GrandCoupé - znamy ceny i szczegóły techniczne

Renault zaprezentowało nowe Mégane z nadwoziem sedan, które skompletowało gamę modelową kompaktowych aut francuskiego producenta. O ile jednak na rynku europejskim nazwa się zgadza, u nas będzie sprzedawane jako GrandCoupé.

Ani to Grand, ani tym bardziej Coupe, ale jednak Renault zdecydowało się na połączenie tych określeń dla stworzenia nazwy sedana. Jest to o tyle uzasadnione, że w ofercie francuskiego producenta wszystko co jest większe niż standardowe, nosi przydomek Grand — Grandtour czy Grand Scenic. Skąd pomysł na Coupe względem sedana? Tego nie wiemy.

Znamy natomiast więcej szczegółów na temat auta zaprezentowanego już w lipcu. Samochód ma być produkowany w zakładzie w Bursie. Zostanie wprowadzony na rynki większości krajów jesienią, natomiast w Polsce zadebiutuje w grudniu.

Mégane GrandCoupé ma 4632 mm długości i największy w segmencie C rozstaw osi wynoszący 2711 mm. Do tej pory 2700 mm było wartością graniczną. Pod tym względem model przerósł pierwszą Lagunę. Również pojemność bagażnika jest imponująca — 550 litrów wg. VDA. Samochód będzie dostępny z jednym z pięciu silników w siedmiu konfiguracjach układu napędowego:

  • SCe 115 - benzynowy 1.6, wolnossący, 115 KM i 156 Nm — skrzynia manualna lub CVT
  • TCe 130 - benzynowy 1.2, turbodoładowany, 130 KM i 200 Nm — skrzynia automatyczna
  • dCi 90 - wysokoprężny 1.5, turbodoładowany, 90 KM i 220 Nm — skrzynia manualna
  • dCi 110 - wysokoprężny 1.5, turbodoładowany, 110 KM i 250–260 Nm — skrzynia manualna-automatyczna
  • dCi 130 - wysokoprężny 1.6, turbodoładowany, 130 KM i 300 Nm — skrzynia manualna

Auto wyceniono na 61 900 zł z podstawowym silnikiem 1.6 w wersji Life. Tylko ten i 90-konny diesel (69 900 zł) są dostępne w tej podstawowej specyfikacji. Druga to Zen i w tej oferowany jest także diesel dCi 110 (77 900 zł). Dopłata za automat w dieslu to 7000 zł. Na chwilę obecną nie wiadomo ile będzie kosztowała przekładnia CVT do silnika benzynowego.

Najmocniejsze jednostki 130-konne oferowane będą wyłącznie z najwyższym standardem wyposażenia Intense. Benzyniaka z automatem EDC wyceniono na 84 600 zł, diesla na 89 100. Co ciekawe, słabszy dCi 110 w tej specyfikacji z automatem kosztuje nieznacznie więcej — 89 600 zł.

Wybrane elementy wyposażenia podstawowego:

LIFE

  • Światła do jazdy dziennej LED,
  • Tylne światła LED 3D „Edge Light”,
  • Centralny zamek,
  • ABS + AFU + ESC + HSA,
  • 6 poduszek powietrznych,
  • Regulator-ogranicznik prędkości,
  • Klimatyzacja,
  • Radioodtwarzacz z Bluetooth, USB/jack, wyświetlacz 4,2 cala,
  • Szyby przednie i tylne podnoszone elektrycznie,
  • Lusterka boczne sterowane elektrycznie,
  • Kierownica z regulacją wysokości i głębokości,
  • Fotel kierowcy z regulacją wysokości.

Zobacz również: Renault Megane RS - wydech

ZEN (Life+)

  • Światła przeciwmgłowe
  • Konsola centralna z podłokietnikiem regulowanym wzdłużnie, schowkiem w podłokietniku i dwoma miejscami na kubki
  • Kierownica pokryta skórą
  • Fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego.

INTENSE (Zen+)

  • Obręcze kół ze stopu metali lekkich 16 cali,
  • System wspomagania parkowania tyłem,
  • System wykrywania zmęczenia kierowcy,
  • Karta Renault Hands Free,
  • Zespół zegarów i wskaźników z kolorowym, 7-calowym ekranem TFT,
  • System MULTI-SENSE,
  • Radioodtwarzacz z Bluetooth, USB/jack, wyświetlacz dotykowy 7 cali,
  • Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa,
  • Czujnik deszczu i światła,
  • Tylna kanapa z podłokietnikiem.

Renault Mégane GrandCoupé — zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Lucid Motors Air będzie nowym rywalem Tesli? Proton do koszyka? Kolejne zakupy Volkswagena! Rajdowe podsumowanie czerwca (2011) Dodge był kiedyś jak Tesla. Elektryczny model Circuit EV miał potencjał, ale zabił go kryzys Huatai... prawie jak Bentley! O Bosz... Reklama: Mercedes C63 AMG Przejście dla pieszych zapatrzonych w telefon. Pierwszy taki sygnalizator w Polsce Kajetanowicz walczy o podium w Rally Liepāja [ERC] "Szybcy i Wściekli 9" mieli już być w kinach, ale film zobaczymy dopiero w przyszłym roku Ekrany dźwiękochłonne - straty i oszczędności liczone w miliardach Matt LeBlanc dołącza do ekipy Top Gear Jeśli to prawda, nowe Renault Clio wygląda jak skurczone Megane. Przynajmniej z przodu

Popularne w tym tygodniu:

2-litrowy silnik i 652 KM. Mercedes-AMG zapowiada nowe C63 i nie tylko Arabowie już się cieszą. Nowy Nissan Patrol debiutuje w ostrej wersji Nismo z V8 Skarb Państwa przejmuje Izerę. To kolejny etap w przygotowaniu produkcji Kia EV6 pokazana w całości. Ma do 510 km zasięgu i zachwyca osiągami Pierwszeństwo pieszych od 1 czerwca: mamy problem, który wywoła chaos Poczuj prawdziwą wolność. Funkcjonalny Ford Ranger w świetnej cenie Nowa Dacia Logan zyskała polski cennik. Jest wyraźnie droższa, ale w standardzie ma LPG Mercedes Sprinter od Keggera. Laweta idealna pod supersamochód Doskonały na krajowe i międzynarodowe drogi. Ford Transit teraz z atrakcyjnym rabatem Kokpit Mercedesa EQS jest jak jeden wielki ekran. Ma 141 cm szerokości Toyota GR Yaris przegoniona po Nürburgringu. Była niemal tak szybka, jak BMW M5 z V10 Tną powietrze jak strzała. 9 modeli z doskonałą aerodynamiką