Drogowy Mercedes-AMG GT od stajni wyścigowej

Dime Racing to amerykańska firma, która od lat bierze czynny udział w wyścigach klasy GT, a ostatnimi czasy używa Mercedesów SLS. Teraz przygotowała drogowy samochód, którego modyfikacje oparto na doświadczeniach zebranych z torów.

Już na pierwszy rzut oka widać, że elementy aerodynamiczne nie służą do ozdoby. Doświadczenia z udziału w serii Pirelli World Challenge przeniesiono na pakiet aerodynamiczny Mercedesa-AMG GT. Zastanawia nas tylko, dlaczego aż tak bardzo zmodyfikowano grill auta, które teraz z przodu i na pierwszy rzut oka nawet nie przypomina już Mercedesa. Zwłaszcza, że usunięto wszystkie oznaczenia fabryczne. Trójramienną gwiazdę pozostawiono jedynie z tyłu, chyba tylko po to, by od razu dać innym kierowcom odpowiedź na nurtujące pytanie: "Co to mnie wyprzedziło?"

Wyprzedzi z całą pewnością, ponieważ pod maską pracuje 756-konny motor, generujący przy tym 991 Nm momentu obrotowego. Przygotowano go zgodnie z regułami panującymi w świecie wyścigów, ale przy zachowaniu odpowiedniej trwałości i gwarancji. Tuner oferuje kompleksowe zmiany od samego doładowania i strojenia po głębszą wymianę układu korbowego. W tym przypadku zmodyfikowano oprócz nadwozia także układ chłodzenia, doładowania, wydechowy, a także zawieszenie na regulowane. Bazą jest zwykły Mercedes-AMG GT.

Zaskakująca jest cena tego samochodu, którą ustalono na jedyne 150 tys. dolarów, a w tej kwocie mieści się również cena zegarka firmy Växjö oraz karnety na Pirelli World Challenge. Jeżeli wydaje wam się, że to drogo, to informujemy, że cena nowego AMG GT S w amerykańskim salonie wynosi 131 200 dolarów.

Zobacz również: Mercedes-Benz klasy S - odc. 3 "Poruszenie"

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Nowy, w pełni autonomiczny autopilot Tesli jest już gotowy Toyota rozszerza produkcję podzespołów w Polsce Seat odświeżył Leona - sprawdź co się zmieniło Lynk & Co 01 – chiński SUV, który podbije Europę? Nowy Renault Scénic – znamy cenę bazową Vilner zajął się wnętrzem Range Rovera Sport Toyota zbuduje hot hatcha opartego na Yarisie? Bugatti 101P - wizja bolidu Formuły 1 na sezon 2020 Mocna Fiesta ST od Mountune Badanie techniczne po terminie dwa razy drożej i tylko w państwowej stacji - projekt nowych przepisów Rząd Niemiec przestrzega właścicieli Tesli przed autopilotem Samochód firmy Apple przechodzi do historii Po downsizingu przyjdzie pora na upsizing? BMW M4 DTM Champion Edition po raz drugi i tym razem mocniejszy MINI Countryman eDrive – pierwsza hybryda marki przed premierą Nico Hülkenberg kierowcą Renault Sport F1 od sezonu 2017 Rajd Hiszpanii 2016 - Ogier czwarty raz z rzędu mistrzem świata Audi ma odejść z wyścigów długodystansowych po sezonie 2017? Volkswagen Sciroco R po chińskim tuningu Mini Carbon Pro Edition – fabryczny tuning czy kiepski dowcip? Skoda Fabia z naprawdę atrakcyjnym wnętrzem od Carlex Design Najbardziej niezawodne i awaryjne samochody w Wielkiej Brytanii 15. edycja kalendarza Miss Tuning już gotowa Za Oceanem debiutuje nowa Honda CR-V

Popularne w tym tygodniu:

Honda NSX odnaleziona w rosyjskim lesie. Właściciel zostawił ją tam specjalnie Nowe dzieło Singera i Williamsa. Porsche 911 zwala z nóg VC-T - rewolucyjny silnik Infiniti w sprzedaży od 2018 roku Kłopoty Dębicy. Wadliwe opony Frigo 2 Koenigsegg z kolejnym rekordem. Agera RS najszybszym produkcyjnym samochodem na świecie Przejechał Chevroletem Corvette ponad milion kilometrów. Teraz oddał samochód do muzeum Jakich aut elektrycznych chcą Polacy? Są badania Powrót do przeszłości! Je Design bierze się za Seata Leona Cupra Najtańsi ubezpieczyciele. Ranking OC, AC i NNW Przywiązał telefon i tablet do kierownicy. Policjant nie mógł wyjść ze zdziwienia Pomiędzy Veloce a Quadrifoglio. Alfa Romeo Giulia może wkrótce dostać nową wersję Opel na francuskich częściach. Poznaliśmy szczegóły restrukturyzacji