Bugatti 101P - wizja bolidu Formuły 1 na sezon 2020

Formuła 1 to bodaj najbardziej dynamicznie rozwijający się sport motorowy, zwłaszcza w zakresie przepisów technicznych. Co chwila wchodzi coś nowego. Niedawno mieliśmy rewolucję turbo, w przyszłym roku mamy mieć rewolucję mocy i szybkości. Władze doszły do wniosku, że osiągi bolidów F1 muszą zachowywać się jak ceny złota - gdy konstruktorzy dojdą do wysokich prędkości przepisowo się je spowalnia, by po jakimś czasie wprowadzać zmiany mające na celu ich przyspieszenie. W długim okresie czasu i tak pozostają punktem odniesienia dla wszystkich innych bolidów wyścigowych. Pewien projektant z Wielkiej Brytanii stworzył swoją wizję bolidu Formuły 1 w sezonie 2020.

Jednym z elementów, który w przyszłości ma się pojawić na nadwoziach bolidów F1 będzie pałąk chroniący kierowcę przed skutkami "dachowania", najechania przez inny bolid, wjechania pod inny bolid lub urwania koła z innego bolidu. Pałąk ma zabezpieczać głowę i ma wyglądać okropnie. Jedyne przed czym nie będzie chronił to nieduże elementy odpadające z bolidów, co nie zmniejszy ryzyka wypadku jakiego doznał Felipe Massa w 2009 roku. Dlatego też Sean Bull pracujący już dla Lotus F1 Team opracował w swoim koncepcie całkowicie zamknięty kokpit. Wygląda lepiej niż obecne propozycje zespołów.

Jednym z elementów, który w przyszłości ma się pojawić na nadwoziach bolidów F1 będzie pałąk chroniący kierowcę przed skutkami "dachowania", najechania przez inny bolid, wjechania pod inny bolid lub urwania koła z innego bolidu. Pałąk ma zabezpieczać głowę i ma wyglądać okropnie. Jedyne przed czym nie będzie chronił to nieduże elementy odpadające z bolidów, co nie zmniejszy ryzyka wypadku jakiego doznał Felipe Massa w 2009 roku. Dlatego też Sean Bull pracujący już dla Lotus F1 Team opracował w swoim koncepcie całkowicie zamknięty kokpit. Wygląda lepiej niż obecne propozycje zespołów.

Projektant uwzględnił nowe przepisy mówiące o powiększeniu opon i zwiększeniu przyczepności aerodynamicznej. Poszedł dalej i zaprojektował bolid jeszcze szybszy. Co ciekawe, wybrał dla niego nazwę Bugatti 101P. Akurat Bugatti w Formule 1 raczej się nie pojawi, ale to tym lepiej dla takiego konceptu.

Projektant uwzględnił nowe przepisy mówiące o powiększeniu opon i zwiększeniu przyczepności aerodynamicznej. Poszedł dalej i zaprojektował bolid jeszcze szybszy. Co ciekawe, wybrał dla niego nazwę Bugatti 101P. Akurat Bugatti w Formule 1 raczej się nie pojawi, ale to tym lepiej dla takiego konceptu.

Sean Bull zdecydował się na wysokowydajny napęd turbinowy, a konkretnie rozwiązanie wynalazcy, o którym firmy technologiczne nie chcą mówić. My mówimy o Nikoli Tesli, który opracował koncepcję turbiny talerzowej już w 1913 roku. Zdaniem twórcy, jest to najlepsze źródło napędu dla superszybkiego bolidu. Niestety prawda jest taka, że prędzej spodziewamy się Bugatti w Formule 1 niż oficjalnego wynalazku Tesli w jakimkolwiek bolidzie wyścigowym, zwłaszcza gdy miałby być on podpisany jego nazwiskiem. Natomiast nie zdziwimy się gdyby Tesla Elona Muska za kilka lat przyłączyła się do stawki Formuły E.

Sean Bull zdecydował się na wysokowydajny napęd turbinowy, a konkretnie rozwiązanie wynalazcy, o którym firmy technologiczne nie chcą mówić. My mówimy o Nikoli Tesli, który opracował koncepcję turbiny talerzowej już w 1913 roku. Zdaniem twórcy, jest to najlepsze źródło napędu dla superszybkiego bolidu. Niestety prawda jest taka, że prędzej spodziewamy się Bugatti w Formule 1 niż oficjalnego wynalazku Tesli w jakimkolwiek bolidzie wyścigowym, zwłaszcza gdy miałby być on podpisany jego nazwiskiem. Natomiast nie zdziwimy się gdyby Tesla Elona Muska za kilka lat przyłączyła się do stawki Formuły E.

Zobacz również: Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Historia rozwoju mocy w motorsporcie

Moc i sport samochodowy są ze sobą ściśle powiązane, bowiem wraz z rozwojem sportu następował rozwój mocy silników. Przyjrzyjmy się jak to…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Audi R8 e-tron 2.0 trafi do sprzedaży - znamy dane techniczne! "Terytorialsi" zatankują taniej na Orlenie. Wkrótce zniżki dostaną weterani Pierwsze informacje o Lamborghini LP670-4 SV MAN TGE, czyli Volkswagen Crafter w przebraniu 100 Volkswagenów Transporterów w polskiej Policji Więcej szczegółów o nowych BMW X5 i X6 Mercedes A250 od RevoZport z solidną dawką mocy Zwycięzca z Le Mans Porsche 956 na aukcji w Pebble Beach Autonomiczne samochody Volvo wyjadą na ulice Göteborga [wideo] Kia zapowiada koncept sportowego auta [aktualizacja] BMW X3 oraz X4 w sportowej wersji M. Z najpotężniejszą "szóstką" w historii Nowe BMW X3 (2015) oficjalnie!

Popularne w tym tygodniu:

12 skrętnych kół i 150-litrowy diesel. Terenowa lokomotywa to najlepszy pomysł Rosjan Motoryzacja jeszcze nie umarła. Lexus IS dostał 5-litrowe V8 Ford wycofa się z silników spalinowych w Europie. Od 2030 roku tylko elektryki Elektryki przyszłości będą mieć mniejszy zasięg. Szef Audi wyjaśnia dlaczego Idą większe kary za zanieczyszczenie drogi. Kierowca zapłaci nawet 5000 zł Frog z wyrokiem bezwzględnego więzienia. Sprawa ciągnęła się aż 7 lat Syntetyczne paliwo Porsche już w 2022 roku. Ma być wyjątkowo czyste Nowe obostrzenia dla wjeżdżających do Polski. W weekend dołączą kolejne Škoda Octavia Combi decepticon wygląda jak z transformersów. Można ją kupić w Polsce Nie doczekali się nowego wozu, ulepili go ze śniegu. Dzieło strażaków jest sławne na całą Polskę Nowy Mercedes-Benz Klasy C wygląda jak mała Klasa S. Imponuje techniką i rozczarowuje silnikami Kradzieże katalizatorów to plaga. Jak się przed nią zabezpieczyć?