Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Bugatti 101P - wizja bolidu Formuły 1 na sezon 2020

Formuła 1 to bodaj najbardziej dynamicznie rozwijający się sport motorowy, zwłaszcza w zakresie przepisów technicznych. Co chwila wchodzi coś nowego. Niedawno mieliśmy rewolucję turbo, w przyszłym roku mamy mieć rewolucję mocy i szybkości. Władze doszły do wniosku, że osiągi bolidów F1 muszą zachowywać się jak ceny złota - gdy konstruktorzy dojdą do wysokich prędkości przepisowo się je spowalnia, by po jakimś czasie wprowadzać zmiany mające na celu ich przyspieszenie. W długim okresie czasu i tak pozostają punktem odniesienia dla wszystkich innych bolidów wyścigowych. Pewien projektant z Wielkiej Brytanii stworzył swoją wizję bolidu Formuły 1 w sezonie 2020.

Jednym z elementów, który w przyszłości ma się pojawić na nadwoziach bolidów F1 będzie pałąk chroniący kierowcę przed skutkami "dachowania", najechania przez inny bolid, wjechania pod inny bolid lub urwania koła z innego bolidu. Pałąk ma zabezpieczać głowę i ma wyglądać okropnie. Jedyne przed czym nie będzie chronił to nieduże elementy odpadające z bolidów, co nie zmniejszy ryzyka wypadku jakiego doznał Felipe Massa w 2009 roku. Dlatego też Sean Bull pracujący już dla Lotus F1 Team opracował w swoim koncepcie całkowicie zamknięty kokpit. Wygląda lepiej niż obecne propozycje zespołów.

Jednym z elementów, który w przyszłości ma się pojawić na nadwoziach bolidów F1 będzie pałąk chroniący kierowcę przed skutkami "dachowania", najechania przez inny bolid, wjechania pod inny bolid lub urwania koła z innego bolidu. Pałąk ma zabezpieczać głowę i ma wyglądać okropnie. Jedyne przed czym nie będzie chronił to nieduże elementy odpadające z bolidów, co nie zmniejszy ryzyka wypadku jakiego doznał Felipe Massa w 2009 roku. Dlatego też Sean Bull pracujący już dla Lotus F1 Team opracował w swoim koncepcie całkowicie zamknięty kokpit. Wygląda lepiej niż obecne propozycje zespołów.

Projektant uwzględnił nowe przepisy mówiące o powiększeniu opon i zwiększeniu przyczepności aerodynamicznej. Poszedł dalej i zaprojektował bolid jeszcze szybszy. Co ciekawe, wybrał dla niego nazwę Bugatti 101P. Akurat Bugatti w Formule 1 raczej się nie pojawi, ale to tym lepiej dla takiego konceptu.

Projektant uwzględnił nowe przepisy mówiące o powiększeniu opon i zwiększeniu przyczepności aerodynamicznej. Poszedł dalej i zaprojektował bolid jeszcze szybszy. Co ciekawe, wybrał dla niego nazwę Bugatti 101P. Akurat Bugatti w Formule 1 raczej się nie pojawi, ale to tym lepiej dla takiego konceptu.

Sean Bull zdecydował się na wysokowydajny napęd turbinowy, a konkretnie rozwiązanie wynalazcy, o którym firmy technologiczne nie chcą mówić. My mówimy o Nikoli Tesli, który opracował koncepcję turbiny talerzowej już w 1913 roku. Zdaniem twórcy, jest to najlepsze źródło napędu dla superszybkiego bolidu. Niestety prawda jest taka, że prędzej spodziewamy się Bugatti w Formule 1 niż oficjalnego wynalazku Tesli w jakimkolwiek bolidzie wyścigowym, zwłaszcza gdy miałby być on podpisany jego nazwiskiem. Natomiast nie zdziwimy się gdyby Tesla Elona Muska za kilka lat przyłączyła się do stawki Formuły E.

Sean Bull zdecydował się na wysokowydajny napęd turbinowy, a konkretnie rozwiązanie wynalazcy, o którym firmy technologiczne nie chcą mówić. My mówimy o Nikoli Tesli, który opracował koncepcję turbiny talerzowej już w 1913 roku. Zdaniem twórcy, jest to najlepsze źródło napędu dla superszybkiego bolidu. Niestety prawda jest taka, że prędzej spodziewamy się Bugatti w Formule 1 niż oficjalnego wynalazku Tesli w jakimkolwiek bolidzie wyścigowym, zwłaszcza gdy miałby być on podpisany jego nazwiskiem. Natomiast nie zdziwimy się gdyby Tesla Elona Muska za kilka lat przyłączyła się do stawki Formuły E.

Zobacz również: Tadeusz Jelec o pierwszym elektrycznym aucie polskiej produkcji

Historia rozwoju mocy w motorsporcie

Moc i sport samochodowy są ze sobą ściśle powiązane, bowiem wraz z rozwojem sportu następował rozwój mocy silników. Przyjrzyjmy się jak to…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

FAB Design McLaren 12C Spider (2015) - przerost formy? Przejażdżka równiarką drogową i golf Filipa Chajzera. Moto strona WOŚP Poczekaj na X1 z nowymi silnikami... Chevrolet Spark EV - 116-konna elektryczna iskra Volkswagen GRC Beetle – ponad 560-konny Garbus Camaro SS podczas niedzielnego Super Bowl [wideo] Dobra wiadomość dla posiadaczy Camaro - będą części od Z28 Audi Q3 2,0 TDI A. Kahn Design - delikatnie i z klasą 11 ważnych pytań do ministra o elektryczne hulajnogi. Na niektóre nie ma odpowiedzi Aston Martin Vanquish Zagato Volante (2016) - premiera BMW powraca na Wyspę Man Fiat 500 GQ Edition - jestem modny

Popularne w tym tygodniu:

Przejechali 400 tys. km nową alfą romeo. Obyło się bez awarii Luksusowe samochody z urzędu skarbowego. Odbędą się interesujące licytacje Ruszają konwoje z czołgami. Jadą na defiladę na okazji Dnia Wojska Polskiego Sprawa kradzieży zielonego ferrari. Analizujemy wersję policji Mercedes Klasy S pozostanie "najlepszym autem świata". Jego twórca zdradza strategię Zaoferował 100 tys. zł za starą nysę. Teraz szuka pieniędzy na jej zakup Na zdjęciu z fotoradaru pokazał środkowy palec. Niemiecka policja nie miała litości Policja wybrała nieoznakowane radiowozy. Na drogi trafi 90 sztuk Toyoty Corolli Mercedes S600 Lorinser Michaela Jordana trafił na sprzedaż. Raczej nie będzie tani Avtoros Shaman 8x8, czyli rosyjski ambulans do zadań specjalnych Używane auta drożeją i będą drożeć. To wina nie tylko koronawirusa [wywiad] 500 zł za mycie auta na własnej posesji? Tylko, gdy masz "życzliwego" sąsiada