Nowy Peugeot 3008 (2016) - polski cennik

Peugeot Polska ogłosił debiut rynkowy nowego modelu 3008, który startuje z ceną 89 900 zł i jest dostępny z pięcioma jednostkami napędowymi, w czterech konfiguracjach wyposażenia.

Peugeot 3008 to kompaktowy crossover, który stanie do walki o klientów z takimi hitami jak Nissan Qashqai, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Toyota RAV4, Volkswagen Tiguan i całą resztą. Auto mierzy 4447 mm długości, przy rozstawie osi wynoszącym 2675 mm. Tym samym trafia niemal idealnie w Kię Sportage o milimetry przewyższając ją rozmiarami, jest też minimalnie większy od Nissana Qashqaia.

Cena wyjściowa 89 900 zł dotyczy podstawowej specyfikacji, która najprawdopodobniej będzie szerokim łukiem omijana przez klientów. Każda marka ma tego typu auto na start. Peugeot 3008 w konfiguracji Access jest wyposażony w benzynowy silnik 1.2 PureTech o mocy 130 KM i manualną skrzynię 6-stopniową. Kosztująca 74 990 zł Kia Sportage S ma jednostkę o podobnej mocy 1.6 GDI 130 KM, ale jest to motor wolnossący. Nissan Qashqai startuje z ceną 73 300 zł i silnikiem 1.2 DIG-T 115 KM.

Bliskim konkurentem Peugeota będzie Mazda CX-5, która podobnie jak francuski produkt celuje w segment premium, choć do niego nie należy. Tu już możemy mówić o podobieństwach cenowych, bo za japońskie auto w podstawowej specyfikacji SkyGO zapłacimy 89 400 zł i otrzymamy benzynowy motor 2.0 o mocy 165 KM. Peugeot, z której strony by nie patrzeć wydaje się drogi. Co ma podstawowa wersja na pokładzie?

Standard Access zawiera m. in. komplet poduszek powietrznych, tempomat, system monitorowania ograniczeń prędkości, stalowe felgi, kierownicę pokrytą skórą, klimatyzację manualną, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, i-Cockpit z wirtualnymi zegarami, radio z MP3 i sześcioma głośnikami czy system bluetooth.

Wyższa specyfikacja Active oferuje klientowi system monitorowania pasa ruchu, czujniki parkowania z tyłu, 17-calowe felgi z lekkich stopów, dwustrefową klimatyzację automatyczną czy 8-calowy ekran dotykowy.

Już od tego standardu można zamawiać wiele opcji, w tym pakiet Advanced Grip Control za 3200 zł. Zawiera on elementy ułatwiające jazdę po bezdrożach tym przednionapędowym samochodem, w tym system ułatwiający jazdę po mało przyczepnej nawierzchni, asystenta ruszania pod i zjeżdżania ze wzniesienia oraz 18-calowe, aluminiowe obręcze kół z oponami M+S. Pakiet ten kosztuje w wyższych wersjach wyposażenia 1400 zł.

Zobacz również: Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM Allure - test

Jak pewnie zauważyliście, podstawową wadą nowego Peugeota 3008 w stosunku do konkurentów jest brak napędu na cztery koła, nawet za dopłatą. To samo można było powiedzieć o jego poprzedniku. Jest za to spory wybór silników:

  • 1.2 PureTech 130 KM + manual lub automat
  • 1.6 THP 165 KM + automat
  • 1.6 BlueHDI 120 KM + manual lub automat
  • 2.0 BlueHDI 150 KM manual
  • 2.0 BlueHDI 180 KM automat

Ceny konkretnych specyfikacji znajdziecie poniżej. Za automatyczną skrzynię biegów trzeba dopłacić stosunkowo niewiele, bo 7000 zł.

Zobacz pełny cennik

Nowy Peugeot 3008 — zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Wyrok Trybunału Konstytucyjnego w sprawie zatrzymywania praw jazdy Toyota zwiększyła sprzedaż hybryd w Polsce o 106 procent! Ekskluzywne Ferrari F12 od Bengala Automotive Design Seat Arona to nowy crossover, który zadebiutuje w przyszłym roku Renault-Nissan wchłonie Mitsubishi Motors Corporation Ekstremalnie luksusowy Range Rover od Overfinch Niemcy chcą zakazu sprzedaży dla aut spalinowych od 2030 roku Detroit Diesel i amerykańskie dieselgate Najnowocześniejsza stacja benzynowa świata powstanie w Warszawie Wiemy coraz więcej o nowym BMW serii 5 Grand Prix Japonii 2016 - trzeci tytuł dla Mercedesa Rekordowy import starych samochodów! Kierowcy będą zmuszeni wozić ze sobą kolejny dokument? Link4 nie respektuje wypowiadania umów OC Oto oficjalny trailer The Grand Tour! Mercedes E63 AMG z systemem Drift Mode Maserati MC-63 - hiperauto, które nie powstanie Sygnalizacja świetlna z sekundnikami nie zniknie z ulic Zespoły WRC podają składy kierowców na sezon 2017 Polski rynek samochodów osobowych – wrzesień 2016 Terenowy Hyundai Santa Fe gotowy na targi SEMA Problemy z rejestracją Seatów TDI? Nocą wolniej w terenie zabudowanym - nowy projekt przepisów Mercedes wchodzi do Formuły E

Popularne w tym tygodniu:

To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Honda z ambitnymi planami elektryfikacji. Hybrydowa CR-V to dopiero początek Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Nowe Audi A7 Sportback. Wciąż kontrowersyjne, nadal efektowne Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW Nissan Leaf II od Nismo. Auto elektryczne też może być ekscytujące Amerykanie sprawdzili bezpieczeństwo aut od strony pasażera. Wyniki wciąż nie zachwycają