Porsche odświeżyło model Cayenne [aktualizacja - ceny w Polsce]

Porsche odświeżyło model Cayenne [aktualizacja - ceny w Polsce]

Porsche odświeżyło model Cayenne [aktualizacja - ceny w Polsce]
Mariusz Zmysłowski
30.07.2014 15:09, aktualizacja: 08.10.2022 09:12

Porsche przedstawiło poprawiony model Cayenne. Zmiany zaszły nie tylko na nadwoziu, ale także pod maską.

Stylistyka SUV-a Porsche stała się ostrzejsza w porównaniu do modelu sprzed liftingu. Niemcy znacznie mocniej zarysowali pas przedni. Jest on teraz tworzony przez więcej ostrych krawędzi, dzięki czemu Cayenne nabrało bardziej sportowego charakteru. By lifting był tak wyraźny, Porsche musiało przemodelować atrapę zderzaka razem z grillem, maskę oraz reflektory, które teraz wyposażone są w czteropunktowe LED-y. SUV został uzbrojony w Porsche Dynamic Light System, który znamy już z modelu Panamera.

Zmiany zaszły także w pasie tylnym. Lampy są teraz bardziej smukłe. Mają znacznie zgrabniejszy kształt niż wcześniej, chociaż i tak nie są tak urodziwe jak wąskie światła Macana.

Obraz

Niestety, nie wszystkie zmiany są na plus. Cayenne straciło 400-konne, wolnossące V8 o pojemności 4,8 l na rzecz podwójnie doładowanego V6, rozwijającego z 3,6 l pojemności 420 KM. Nowe Cayenne S rozpędza się do 100 km/h w 5,2 s (lub 5,1 s jeśli jest wyposażone w pakiet Sport Chrono). To wynik minimalnie (0,4 s) lepszy niż u odpowiednika sprzed liftingu.

W gamie pojawił się także wariant S E-Hybrid, czyli 3-litrowe benzynowe V6 o mocy 416 KM sparowane z jednostką elektryczną rozwijającą 95 KM. Z tym napędem Cayenne jest w stanie rozpędzić się do 100 km/h w 5,4 s, a prędkość maksymalna osiągana z użyciem wyłącznie silnika elektrycznego wynosi 126 km/h.

Obraz

Na razie Porsche nie przedstawiło żadnych zdjęć wnętrza. Wiadomo jedynie, że pojawiła się tam nowa kierownica, wzorowana na tej, którą znajdziemy w modelu 918 Spyder.

Nowe Porsche Cayenne wejdzie na rynek 11 października. W Niemczech cena Cayenne Diesel wyniesie 66 260 euro, Cayenne S 80 183, Cayenne S Diesel 82 087, Cayenne Turbo 128 378, a Cayenne S E-Hybrid kupimy za dokładnie taką samą kwotę, co wersję S Diesel, czyli 82 087 euro. Przy okazji niemiecki producent obniżył cenę Panamery S E-Hybrid o 6000 euro (do poziomu 104 221 euro).

[aktualizacja 30 lipca]

Porsche podało polskie ceny odświeżonego Cayenne. Wersja z 3-litrowym dieslem o mocy 262 KM kosztuje 332 500 zł. Za Cayenne S Diesel będziemy musieli zapłacić minimum 410 900 zł. Najsłabszy benzynowy silnik w SUV-ie Porsche dostępny jest w Cayenne S od 401 400 zł. Za topowe Cayenne Turbo zapłacimy 640 400 zł. Ceny modelu S E-Hybrid nie podano.

Porsche Cayenne po faceliftingu (2015) - galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/12]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (90)