Używane Subaru Impreza GC bez turbo [1993-2000] - poradnik kupującego

Subaru Impreza choć jest tylko kompaktem, obrosło legendą niczym auto sportowe. Bo w rzeczywistości to, co nam się z Subaru kojarzy, odnosi się również do sportu. Wyobrażacie sobie Imprezę bez napędu na cztery koła? My nie, ale bez turbo już jak najbardziej.

Ten artykuł ma 5 stron:
Zwykłe Subaru Impreza — czym właściwie jest?
Subaru Impreza pierwszej generacji, oznaczona kodem GC, jest już klasykiem i jednym z najbardziej kultowych modeli samochodów na świecie. Wszystko za sprawą tytułu mistrzowskiego w rajdach, zdobytego przez nie mniej legendarnego Colina McRae. Słyszysz Subaru – myślisz napęd AWD, silnik boxer i turbodoładowanie. Ten ostatni element nie był jednak standardem w każdej Imprezie i to niezależnie od generacji. Czy Impreza bez turbo to nadal wartościowy samochód?
Zanim skażecie na porażkę zwykłą, wolnossącą Imprezę, powinniście wiedzieć jedno. Samochody Subaru nie były tworzone z myślą o rajdach – to rajdy stworzyły legendę, którą te auta się stały. Impreza to dziecko sukcesu niedużej, japońskiej firmy, która odważyła się stanąć w szranki z wielką Toyotą i Mitsubishi.
Impreza to tak naprawdę zwykły kompakt i do dziś nim pozostaje. Jego konkurencja to nie Porsche 911 lecz Toyota Corolla. Swoją drogą, pierwsza Impreza mocno przypomina Corollę szóstej generacji, a w kolejnych też można się było doszukać podobieństw.
Co sprawiło, że Subaru, w przeciwieństwie do Lancera, który przecież też jest autem kojarzonym z rajdami samochodowymi, obrosło większą sławą? Wersja Turbo, czy jak kto woli GT – stosowano różne nazwy — była czymś pomiędzy topowymi odmianami o mocy 260–280 KM, a zwykłym modelem podstawowym. Mitsubishi oferowało tylko zwykłe Lancery lub Evolution, niczego pomiędzy.
Pośrednia Impreza była zatem produktem dla przeciętnego użytkownika, podczas gdy warianty STI, tak jak Evo, kierowano bezpośrednio do zawodników. I faktem jest, że zwykła Impreza bez turbo to również konkurent zwykłego Mitsubishi Lancera.
Ten artykuł ma 2 komentarze
Pokaż wszystkie komentarze