Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Volkswagen I.D. Concept (2016) - premiera

Oto koncepcyjny pojazd Volkswagena, który pokazuje przyszłość tej marki w zakresie elektromobilności i autonomicznej jazdy. Produkcyjny odpowiednik pojawi się na rynku w 2020 roku i tak jak cała linia elektrycznych Volkswagenów, będzie bazował na nowej platformie MEB.

Dr Herbert Diess, Prezes Zarządu marki Volkswagen wyjaśnił, że w 2020 roku na rynki całego świata wejdzie nowa rodzina samochodów zasilanych energią elektryczną lub hybrydowych plug-in, dających możliwość autonomicznej lub częściowo autonomicznej jazdy. Każdy model ma bazować na jednej platformie, zaprojektowanej wyłącznie z myślą o pojazdach tego typu. Mowa o modułowej płycie MEB.

I.D. Concept jest w pewnym sensie zapowiedzią nowej generacji e-Golfa, który może mieć podobne do niego parametry. A te są interesujące. Auto ma silnik elektryczny o mocy 170 KM umieszczony przy tylnej osi, a energię czerpie z płaskiej baterii umieszczonej pod podłogą. Motor pozwala przyspieszyć tym kompaktowym elektrykiem w 8 sekund do 100 km/h i rozpędzić się maksymalnie do 160 km/h. W zależności od wersji baterii, zasięg ma wynosić od 400 do 600 km.

Tak jak mówiono we wcześniejszych zapowiedziach, auto ma mieć kompaktowe wymiary i oferować przestrzeń porównywalną z Passatem. Długość nadwozia to 4100 mm, szerokość 1800 mm i wysokość 1530 mm. Rozstaw osi 2750 mm jest bardzo duży jak na segment C, a nawet jak na tę długość auta.

Konstrukcja samochodu ma na celu zapewnić pasażerom maksymalny komfort i funkcjonalność. Dla łatwiejszego wsiadania opracowano odsuwane drzwi tylne, a przednie otwierają się pod kątem 90 stopni. Po otwarciu siedzenia przednie cofają się. Mamy tu cztery zintegrowane z pasami bezpieczeństwa fotele, przy czym tylne można całkowicie złożyć. Bagażnik może mieć nawet 960 litrów przestrzeni.

Na desce rozdzielczej jest minimum instrumentów przy maksimum ergonomii. Warto zauważyć, że panele sterujące znajdują się na drzwiach. Kierowca jednym ruchem może schować kierownicę i włączyć tryb autopilota. Ciekawym rozwiązaniem w kabinie jest także środkowy podłokietnik, przesuwany w szerokim zakresie.

Auto jest doskonale skomunikowane z otoczeniem dzięki systemowi kamer widzących wszystko co dzieje się dookoła. Nawet lusterka zastąpiono kamerami, z których obraz wyświetla się na 10-calowym ekranie. Na dachu umieszczono cztery laserowe skanery pomagające podczas jazdy w pełni autonomicznej.

Zobacz również: Kamper od Volkswagena. Grand California z bliska

Ciekawą funkcją auta jest samodzielne wyszukiwanie miejsca parkingowego, ale to tylko na odpowiednich parkingach, dobrze skomunikowanych z autami tego typu. To jeszcze odległa przyszłość, którą dziś można traktować raczej jako fantastykę, choć technicznie jest to możliwe do osiągnięcia.

Choć część z funkcji przedstawionych w koncepcyjnym I.D. jest na chwilę obecną najwyżej w sferze marzeń projektantów, to sama koncepcja pojazdu jest typowa dla Volkswagena – maksimum funkcji przy zachowaniu maksimum prostoty. Niemiecka firma szykuje się do mocnego wejścia w segment samochodów elektrycznych i najpewniej zakończy się to dużym sukcesem.

Volkswagen I.D. Concept (2016) - zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Audi R8 V10 potrafi zaryczeć! Artega SE | Ekologiczne 4,3 do setki Słoweńcy też chcą budować supersamochody | Shayton Equilibrium Seat Palma - czy to przejdzie? MINI Cooper S Clubman Airstream Concept Pagani C9 - najgorszy trailer w historii? [wideo] Najszybciej przyspieszający SEAT Leon Tak mógł wyglądać nowy Ford Mustang Po pięciu dekadach Kuba znosi restrykcje dotyczące sprzedaży nowych samochodów Nowe Subaru Forester w końcu oficjalnie Jankes po niemiecku – Cam Shaft CTS-V (2010) Škoda Fabia przegrała batalię o popularność u Kowalskiego. Zaskakujący zwrot akcji

Popularne w tym tygodniu:

Kierowcy nie wiedzą o nowych przepisach od 1 lipca. Przekonają się dopiero, gdy stracą prawo jazdy Zaskoczenie na budowie drogi S61. Wykopali dobrze zachowane szczątki radzieckiego myśliwca z II WŚ 10 tys. zł kary za jazdę na rowerze. RPO bierze mężczyznę w obronę BMW M2 znika z Europy. Powodem są normy emisji spalin Ubezpieczenie na kierowcę, a nie na samochód. Zmiany w systemie pozbawione są sensu UE twierdzi, że Polska buduje nie te drogi, co trzeba, zaniedbuje je i przekazuje niewiarygodne dane. GDDKiA i ekspert odpierają zarzuty Prowadzi komis na osiedlowym parkingu. Policja jest bezradna Lamborghini Huracán z przebiegiem ponad 300 tys. km trafiło na sprzedaż. To mina czy okazja? Greccy policjanci walczyli z ulicznymi wyścigami. Do dyspozycji mieli BMW E30 M3 czy porsche 911 turbo To koniec downsizingu? Porsche twierdzi, że norma Euro 7 da nam większe silniki Audi S6 Plus Sedan trafiło na sprzedaż. To jeden z 97 egzemplarzy Silniki spalinowe nigdzie się nie wybierają. Producenci już wiedzą, co robić