Volkswagen I.D. Concept (2016) - premiera

Oto koncepcyjny pojazd Volkswagena, który pokazuje przyszłość tej marki w zakresie elektromobilności i autonomicznej jazdy. Produkcyjny odpowiednik pojawi się na rynku w 2020 roku i tak jak cała linia elektrycznych Volkswagenów, będzie bazował na nowej platformie MEB.

Dr Herbert Diess, Prezes Zarządu marki Volkswagen wyjaśnił, że w 2020 roku na rynki całego świata wejdzie nowa rodzina samochodów zasilanych energią elektryczną lub hybrydowych plug-in, dających możliwość autonomicznej lub częściowo autonomicznej jazdy. Każdy model ma bazować na jednej platformie, zaprojektowanej wyłącznie z myślą o pojazdach tego typu. Mowa o modułowej płycie MEB.

I.D. Concept jest w pewnym sensie zapowiedzią nowej generacji e-Golfa, który może mieć podobne do niego parametry. A te są interesujące. Auto ma silnik elektryczny o mocy 170 KM umieszczony przy tylnej osi, a energię czerpie z płaskiej baterii umieszczonej pod podłogą. Motor pozwala przyspieszyć tym kompaktowym elektrykiem w 8 sekund do 100 km/h i rozpędzić się maksymalnie do 160 km/h. W zależności od wersji baterii, zasięg ma wynosić od 400 do 600 km.

Tak jak mówiono we wcześniejszych zapowiedziach, auto ma mieć kompaktowe wymiary i oferować przestrzeń porównywalną z Passatem. Długość nadwozia to 4100 mm, szerokość 1800 mm i wysokość 1530 mm. Rozstaw osi 2750 mm jest bardzo duży jak na segment C, a nawet jak na tę długość auta.

Konstrukcja samochodu ma na celu zapewnić pasażerom maksymalny komfort i funkcjonalność. Dla łatwiejszego wsiadania opracowano odsuwane drzwi tylne, a przednie otwierają się pod kątem 90 stopni. Po otwarciu siedzenia przednie cofają się. Mamy tu cztery zintegrowane z pasami bezpieczeństwa fotele, przy czym tylne można całkowicie złożyć. Bagażnik może mieć nawet 960 litrów przestrzeni.

Na desce rozdzielczej jest minimum instrumentów przy maksimum ergonomii. Warto zauważyć, że panele sterujące znajdują się na drzwiach. Kierowca jednym ruchem może schować kierownicę i włączyć tryb autopilota. Ciekawym rozwiązaniem w kabinie jest także środkowy podłokietnik, przesuwany w szerokim zakresie.

Auto jest doskonale skomunikowane z otoczeniem dzięki systemowi kamer widzących wszystko co dzieje się dookoła. Nawet lusterka zastąpiono kamerami, z których obraz wyświetla się na 10-calowym ekranie. Na dachu umieszczono cztery laserowe skanery pomagające podczas jazdy w pełni autonomicznej.

Zobacz również: Pierwszy dzień wyścigu Mille Miglia

Ciekawą funkcją auta jest samodzielne wyszukiwanie miejsca parkingowego, ale to tylko na odpowiednich parkingach, dobrze skomunikowanych z autami tego typu. To jeszcze odległa przyszłość, którą dziś można traktować raczej jako fantastykę, choć technicznie jest to możliwe do osiągnięcia.

Choć część z funkcji przedstawionych w koncepcyjnym I.D. jest na chwilę obecną najwyżej w sferze marzeń projektantów, to sama koncepcja pojazdu jest typowa dla Volkswagena – maksimum funkcji przy zachowaniu maksimum prostoty. Niemiecka firma szykuje się do mocnego wejścia w segment samochodów elektrycznych i najpewniej zakończy się to dużym sukcesem.

Volkswagen I.D. Concept (2016) - zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Mercedes-AMG zbuduje hipersamochód - poznaliśmy jego sylwetkę Nowy Land Rover Discovery V - już SUV czy jeszcze terenówka? Jeepy Mopara jadą do Paryża Wyjątkowe BMW M1 Procar zostało przywrócone do fabrycznego stanu Kolejny hipersamochód z Chin o mocy megawata! Mercedes Klasy E i Peugeot 3008 w Euro NCAP BMW ogłosiło swoje plany w motorsporcie – planuje powrót do WEC Niemieckie marki premium łączą się w 5G Automotive Association Kontrowersyjna Mazda MX-5 upiększona przez Kuhl Racing Wielcy nieobecni targów samochodowych w Paryżu Pięciodrzwiowy Ford Fiesta ST teraz także dla Europy Oto nowy Jeep Compass, który zastąpi dwa modele 830 KM i tylny napęd w Lamborghini Huracan od Novitec Torado Nissan Navara w ratunkowym wydaniu EnGuard Matt LeBlanc zostaje w Top Gear CEPiK 2.0 po raz kolejny przełożony – na kiedy? Trzecie i czwarte miejsce dla Kubicy w Renault Sport Trophy Smart ForTwo Electric Drive (2016) - premiera Tak wygląda odświeżona Kia Carens Zapomnijcie o ekranach - oto holograficzne wnętrze Lexusa UX Elektryczny Volkswagen Crafter trafi do produkcji? Nowy Nissan Micra w oficjalnej zapowiedzi RN30 - koncepcyjny hot-hatch Hyundaia jedzie do Paryża Maybach S600 Pullman debiutuje w opancerzonym wydaniu

Popularne w tym tygodniu:

Zobacz, jak wygląda fotelik dziecka po poważnym wypadku. Mocowanie to kluczowa rzecz Mopar zrobił siedmiolitrowy silnik o mocy 1000 KM. Wyprzedał się w dwa dni Kary za "kręcenie" liczników od 25 maja. Pozostałe przepisy wejdą w życie później Łapał wyciekający olej do brytfanny. Ciekawa kontrola Inspekcji Transportu Drogowego Prowadził pod wpływem alkoholu. Stracił wszystkie kategorie prawa jazdy Polski Triggo wyjeżdża na ulice. W 2020 r. ma trafić do produkcji Nie żyje Niki Lauda. Miał 70 lat Kierowcy skarżą się na ubezpieczycieli. Najnowszy ranking Kierowcy bez uprawnień przyjechali na komendę. Chcieli odebrać auto CEP przygotowywana na profesjonalną rejestrację. Termin zostanie dotrzymany Mercedes-AMG S 65 Final Edition pojedzie 300 km/h. Ostatni z V12 pod maską Policyjna akcja "SMOG". Na celowniku auta z silnikiem Diesla