Volkswagen I.D. Concept (2016) - premiera

Oto koncepcyjny pojazd Volkswagena, który pokazuje przyszłość tej marki w zakresie elektromobilności i autonomicznej jazdy. Produkcyjny odpowiednik pojawi się na rynku w 2020 roku i tak jak cała linia elektrycznych Volkswagenów, będzie bazował na nowej platformie MEB.

Dr Herbert Diess, Prezes Zarządu marki Volkswagen wyjaśnił, że w 2020 roku na rynki całego świata wejdzie nowa rodzina samochodów zasilanych energią elektryczną lub hybrydowych plug-in, dających możliwość autonomicznej lub częściowo autonomicznej jazdy. Każdy model ma bazować na jednej platformie, zaprojektowanej wyłącznie z myślą o pojazdach tego typu. Mowa o modułowej płycie MEB.

I.D. Concept jest w pewnym sensie zapowiedzią nowej generacji e-Golfa, który może mieć podobne do niego parametry. A te są interesujące. Auto ma silnik elektryczny o mocy 170 KM umieszczony przy tylnej osi, a energię czerpie z płaskiej baterii umieszczonej pod podłogą. Motor pozwala przyspieszyć tym kompaktowym elektrykiem w 8 sekund do 100 km/h i rozpędzić się maksymalnie do 160 km/h. W zależności od wersji baterii, zasięg ma wynosić od 400 do 600 km.

Tak jak mówiono we wcześniejszych zapowiedziach, auto ma mieć kompaktowe wymiary i oferować przestrzeń porównywalną z Passatem. Długość nadwozia to 4100 mm, szerokość 1800 mm i wysokość 1530 mm. Rozstaw osi 2750 mm jest bardzo duży jak na segment C, a nawet jak na tę długość auta.

Konstrukcja samochodu ma na celu zapewnić pasażerom maksymalny komfort i funkcjonalność. Dla łatwiejszego wsiadania opracowano odsuwane drzwi tylne, a przednie otwierają się pod kątem 90 stopni. Po otwarciu siedzenia przednie cofają się. Mamy tu cztery zintegrowane z pasami bezpieczeństwa fotele, przy czym tylne można całkowicie złożyć. Bagażnik może mieć nawet 960 litrów przestrzeni.

Na desce rozdzielczej jest minimum instrumentów przy maksimum ergonomii. Warto zauważyć, że panele sterujące znajdują się na drzwiach. Kierowca jednym ruchem może schować kierownicę i włączyć tryb autopilota. Ciekawym rozwiązaniem w kabinie jest także środkowy podłokietnik, przesuwany w szerokim zakresie.

Auto jest doskonale skomunikowane z otoczeniem dzięki systemowi kamer widzących wszystko co dzieje się dookoła. Nawet lusterka zastąpiono kamerami, z których obraz wyświetla się na 10-calowym ekranie. Na dachu umieszczono cztery laserowe skanery pomagające podczas jazdy w pełni autonomicznej.

Zobacz również: VW Tiguan - TCO SUV'a

Ciekawą funkcją auta jest samodzielne wyszukiwanie miejsca parkingowego, ale to tylko na odpowiednich parkingach, dobrze skomunikowanych z autami tego typu. To jeszcze odległa przyszłość, którą dziś można traktować raczej jako fantastykę, choć technicznie jest to możliwe do osiągnięcia.

Choć część z funkcji przedstawionych w koncepcyjnym I.D. jest na chwilę obecną najwyżej w sferze marzeń projektantów, to sama koncepcja pojazdu jest typowa dla Volkswagena – maksimum funkcji przy zachowaniu maksimum prostoty. Niemiecka firma szykuje się do mocnego wejścia w segment samochodów elektrycznych i najpewniej zakończy się to dużym sukcesem.

Volkswagen I.D. Concept (2016) - zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Niezłe ziółko – Pogea A1 1.4 TFSI A-Force One (2011) Chevrolet King Camaro - szalony projekt 813 Customs [wideo] Mitsubishi Lancer Evolution X niedoskonały... Czas oczekiwania na BMW i8 zredukowany z 18 do 4 miesięcy Pomysłowy headset od MINI i BMW Wyjątkowe Bugatti Veyron 16.4 na sprzedaż w Abu Zabi Polski inżynier w F1 - Budkowski odchodzi z McLarena Audi RS5 - po 3 latach wreszcie jest! Renault prezentuje rywala dla BMW X4. Nazywa się Arkana i nie będzie dostępny w Europie Nowy Mercedes G63 AMG - pierwsze zdjęcia! Budowa Suzuki Swift GTI - rewelacyjne wideo! Suzuki wycofuje dwa modele. Skupi się na crossoverach

Popularne w tym tygodniu:

500 zł za nietrzymanie rąk na kierownicy? Nowe przepisy jeszcze w tym roku Prawdziwy gangus z krwi i kości na sprzedaż. Mercedes-Benz 300 CE 6.0 AMG "Hammer" trafił na aukcję Nowe przepisy o policyjnych kontrolach. Zmiany w mierzeniu prędkości i "trzeźwych porankach" Ojciec wydrukował lamborghini aventadora na drukarce 3D dla syna – jeździ, skręca i hamuje Monstrualny Volkswagen Lupo, przy którym nawet Bugatti Chiron wymięka Teksańska masakra V8. Hennessey przygotował nowy silnik dla Venom F5 Australijczyk chciał wymienić akumulator w leafie. Serwis zażądał 88 tys. zł Na boku opony bąble wielkości jabłka. Angielski policjant zrobił sobie pamiątkowe zdjęcie Kolekcja Paula Walkera trafi na aukcję. Aktor miał 5 egzemplarzy rzadkiego BMW Przepłynęli 5000 km passatem przez ocean. Podróż zajęła aż 119 dni Kontrola przebiegu pojazdów. Wiadomo już, jak będzie wyglądać Wywiadówka nie skończyła się dla nich dobrze. 44 rodziców wróciło z mandatami za parkowanie