Volkswagen I.D. Concept (2016) - premiera

Oto koncepcyjny pojazd Volkswagena, który pokazuje przyszłość tej marki w zakresie elektromobilności i autonomicznej jazdy. Produkcyjny odpowiednik pojawi się na rynku w 2020 roku i tak jak cała linia elektrycznych Volkswagenów, będzie bazował na nowej platformie MEB.

Dr Herbert Diess, Prezes Zarządu marki Volkswagen wyjaśnił, że w 2020 roku na rynki całego świata wejdzie nowa rodzina samochodów zasilanych energią elektryczną lub hybrydowych plug-in, dających możliwość autonomicznej lub częściowo autonomicznej jazdy. Każdy model ma bazować na jednej platformie, zaprojektowanej wyłącznie z myślą o pojazdach tego typu. Mowa o modułowej płycie MEB.

I.D. Concept jest w pewnym sensie zapowiedzią nowej generacji e-Golfa, który może mieć podobne do niego parametry. A te są interesujące. Auto ma silnik elektryczny o mocy 170 KM umieszczony przy tylnej osi, a energię czerpie z płaskiej baterii umieszczonej pod podłogą. Motor pozwala przyspieszyć tym kompaktowym elektrykiem w 8 sekund do 100 km/h i rozpędzić się maksymalnie do 160 km/h. W zależności od wersji baterii, zasięg ma wynosić od 400 do 600 km.

Tak jak mówiono we wcześniejszych zapowiedziach, auto ma mieć kompaktowe wymiary i oferować przestrzeń porównywalną z Passatem. Długość nadwozia to 4100 mm, szerokość 1800 mm i wysokość 1530 mm. Rozstaw osi 2750 mm jest bardzo duży jak na segment C, a nawet jak na tę długość auta.

Konstrukcja samochodu ma na celu zapewnić pasażerom maksymalny komfort i funkcjonalność. Dla łatwiejszego wsiadania opracowano odsuwane drzwi tylne, a przednie otwierają się pod kątem 90 stopni. Po otwarciu siedzenia przednie cofają się. Mamy tu cztery zintegrowane z pasami bezpieczeństwa fotele, przy czym tylne można całkowicie złożyć. Bagażnik może mieć nawet 960 litrów przestrzeni.

Na desce rozdzielczej jest minimum instrumentów przy maksimum ergonomii. Warto zauważyć, że panele sterujące znajdują się na drzwiach. Kierowca jednym ruchem może schować kierownicę i włączyć tryb autopilota. Ciekawym rozwiązaniem w kabinie jest także środkowy podłokietnik, przesuwany w szerokim zakresie.

Auto jest doskonale skomunikowane z otoczeniem dzięki systemowi kamer widzących wszystko co dzieje się dookoła. Nawet lusterka zastąpiono kamerami, z których obraz wyświetla się na 10-calowym ekranie. Na dachu umieszczono cztery laserowe skanery pomagające podczas jazdy w pełni autonomicznej.

Ciekawą funkcją auta jest samodzielne wyszukiwanie miejsca parkingowego, ale to tylko na odpowiednich parkingach, dobrze skomunikowanych z autami tego typu. To jeszcze odległa przyszłość, którą dziś można traktować raczej jako fantastykę, choć technicznie jest to możliwe do osiągnięcia.

Zobacz również: Volkswagen Golf Alltrack - test napędu na cztery koła

Choć część z funkcji przedstawionych w koncepcyjnym I.D. jest na chwilę obecną najwyżej w sferze marzeń projektantów, to sama koncepcja pojazdu jest typowa dla Volkswagena – maksimum funkcji przy zachowaniu maksimum prostoty. Niemiecka firma szykuje się do mocnego wejścia w segment samochodów elektrycznych i najpewniej zakończy się to dużym sukcesem.

Volkswagen I.D. Concept (2016) - zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Kimi Raikkonen nie lubi fotoreporterów Przewozisz ciężki ładunek autem osobowym? Pokazali na filmie, co się dzieje podczas wypadku Unimog pobił rekord świata. Żaden inny pojazd nie wjechał tak wysoko Wyrok Trybunału Konstytucyjnego w sprawie zatrzymywania praw jazdy [video] Don't do this at home - przyczepa kempingowa Czy to jest Saab 9-5 SportCombi? Carsharing w trasie. Ile kosztuje i czy może być alternatywą dla zwykłych wypożyczalni? 2014 Range Rover Sport wyszpiegowany Wyścigi w stylu retro Hybrydowy mikrus w salonach – Toyota Yaris Hybrid 100 od 65 100 zł Duńczycy odlatują. Chcą zabronić sprzedaży aut spalinowych od 2030 roku Camaro SS podczas niedzielnego Super Bowl [wideo]

Popularne w tym tygodniu:

12 skrętnych kół i 150-litrowy diesel. Terenowa lokomotywa to najlepszy pomysł Rosjan Nissan zapowiada rewolucję w silnikach spalinowych. Efektywność ma sięgnąć 50 proc. Motoryzacja jeszcze nie umarła. Lexus IS dostał 5-litrowe V8 Ford wycofa się z silników spalinowych w Europie. Od 2030 roku tylko elektryki Pasta paliwem przyszłości? Niemieccy naukowcy chcą nią napędzać pojazdy elektryczne Idą większe kary za zanieczyszczenie drogi. Kierowca zapłaci nawet 5000 zł Syntetyczne paliwo Porsche już w 2022 roku. Ma być wyjątkowo czyste Nowe obostrzenia dla wjeżdżających do Polski. W weekend dołączą kolejne Škoda Octavia Combi decepticon wygląda jak z transformersów. Można ją kupić w Polsce Nowy Mercedes-Benz Klasy C wygląda jak mała Klasa S. Imponuje techniką i rozczarowuje silnikami Hyundai Ioniq 5 pokazany. Świetne osiągi, niezły zasięg i nowy rozdział w historii marki Maseczki obowiązkowe dla kierowców. Policjant wyjaśnia, kiedy trzeba je zakładać