Wielcy nieobecni targów samochodowych w Paryżu

Paris Motor Show lub jak kto woli Mondial de l'Automobile zbliża się wielkimi krokami. To jedna z największych i najbardziej prestiżowych imprez motoryzacyjnych na świecie. Mimo to na tegorocznej edycji zabraknie aż sześciu marek. Co jest tego powodem?

Mondial de l'Automobile

Ostatnia edycja Paris Motor Show odbyła się w 2014 roku i przyciągnęła aż 1,25 mln uczestników. To imponujący wynik, który jak twierdzą przedstawiciele wielu marek, niestety nie przekłada się na marketingowy sukces. Zyski z zaznaczenia swojej obecności w Paryżu nie są współmierne do poniesionych kosztów.

Tegoroczna edycja imprezy będzie musiała obyć się bez sześciu znaczących graczy. Swoją nieobecność już kilka miesięcy temu ogłosili: Aston Martin, Ford, Volvo i Rolls Royce. Teraz, na krótko przed startem salonu, rozpoczynającego się 29 września, do listy dołączają Bentley i Lamborghini. Obydwie marki należą do koncernu Volkswagena, mocno nadszarpniętego przez aferę spalinową. Niemcy muszą oszczędzać pieniądze, a to najwyraźniej jeden ze sposobów.

Oczywiście oficjalnym powodem absencji Bentleya i Lamborghini nie są kwestie finansowe. Przedstawiciele Bentleya poinformowali, że firma zamierza skupić się na mniejszych, kameralnych wydarzeniach, aby w bardziej bezpośredni sposób przedstawiać klientom swoje produkty. Lamborghini z kolei nie widzi potrzeby stawiania się w Paryżu, z powodu braku wystarczającej ilości nowych modeli w gamie.

Inny producent supersamochodów, Aston Martin także nie zawita na paryską imprezę. Jak twierdził szef marki, Andy Palmer: "pojawianie się na dużych imprezach motoryzacyjnych do niedawna było traktowane niemal jak obowiązek, ale czasy się zmieniają i nie podchodzimy już do tego w taki sposób"

A co z Fordem i Volvo? Amerykański gigant nie ukrywa, że po prostu tnie koszty. Swoją decyzję Ford ogłosił już dawno, bo w lutym tego roku, motywując ją ogromnymi wydatkami jakie generuje obecność na takich imprezach. Ford, podobnie jak Volvo, woli skupić się na nowocześniejszych narzędziach promocji swoich produktów, wliczając w to oczywiście Internet.

Dodatkowo przedstawiciele Volvo przyznają, że firma nie zamierza ograniczać się ramami czasowymi międzynarodowych salonów, woląc organizować premiery wtedy, kiedy auto jest gotowe do produkcji, a nie z powodu zbliżającej się, motoryzacyjnej imprezy.

Czy nieobecność sześciu ważnych marek ze świata motoryzacji jest początkiem końca międzynarodowych salonów samochodowych? Bez przesady. Trudno przecież wyobrazić sobie marzec bez Genewy i raczej długo się to nie zmieni. W najbliższych latach powinniśmy jednak zaobserwować sukcesywny spadek zainteresowania tego typu wydarzeniami i stopniowe wymieranie mniej znaczących imprez, na rzecz innych, tańszych i bardziej efektywnych form promocji.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Pięciodrzwiowy Ford Fiesta ST teraz także dla Europy Oto nowy Jeep Compass, który zastąpi dwa modele 830 KM i tylny napęd w Lamborghini Huracan od Novitec Torado Nissan Navara w ratunkowym wydaniu EnGuard Matt LeBlanc zostaje w Top Gear CEPiK 2.0 po raz kolejny przełożony – na kiedy? Trzecie i czwarte miejsce dla Kubicy w Renault Sport Trophy Smart ForTwo Electric Drive (2016) - premiera Tak wygląda odświeżona Kia Carens Zapomnijcie o ekranach - oto holograficzne wnętrze Lexusa UX Elektryczny Volkswagen Crafter trafi do produkcji? Nowy Nissan Micra w oficjalnej zapowiedzi RN30 - koncepcyjny hot-hatch Hyundaia jedzie do Paryża Maybach S600 Pullman debiutuje w opancerzonym wydaniu Seat Ateca X-Perience Concept, czyli uterenowiony SUV GTC4Lusso T - pierwsze, czteromiejscowe Ferrari z doładowanym V8 [aktualizacja] Nowy dostawczak Nissana debiutuje w Europie Styl jazdy wpłynie na wysokość składki ubezpieczenia - współpraca Naviexpert i Link4 Mini Clubman JCW All4 - gorące kombi z napędem na wszystkie koła Bentley Bentayga oficjalnie debiutuje z silnikiem diesla Mercedes-Benz Klasy E All-Terrain powalczy z Audi i Volvo Znamy ceny Volvo V90 Cross Country Nowe Audi Q5 jedzie do Paryża - oficjalna zapowiedź [aktualizacja] Alfa Romeo Giulia w dwóch nowych wersjach zadebiutuje w Paryżu

Popularne w tym tygodniu:

To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Drzewo zmiażdżyło volkswagena T2. Późniejszy wyczyn auta jest dowodem niezniszczalności starych konstrukcji Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Nowa Toyota Century - staruszek w doskonałej formie Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Polacy wybierają znów Fiata Tipo. To już mocny gracz na polskim rynku Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Honda z ambitnymi planami elektryfikacji. Hybrydowa CR-V to dopiero początek Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW