CEPiK 2.0 po raz kolejny przełożony – na kiedy?

Cyfrowa baza Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w wersji 2.0 miała wystartować od 1 stycznia 2017 roku i tym samym przynieść wielkie zmiany w prawie dla kierowców. Już teraz wiadomo, że ten termin jest nierealny, a co więcej, nie znamy nowego.

Uruchomienie bazy CEPiK 2.0 było zaplanowane pierwotnie na 1 stycznia 2017 roku, wcześniej na 4 stycznia 2016 i teraz już wiadomo, że początek przyszłego roku jest nierealnym terminem oddania jej do użytku. Tak donosi Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Wszystko wynika ze słabej komunikacji pomiędzy zainteresowanymi, a także z późnego przejęcia prac nad nią przez Ministerstwo Cyfryzacji. Gdy to przejęło CEPiK 2.0 na początku tego roku, z 25 rozporządzeń potrzebnych do realizacji celu wydane były tylko dwa. Do sierpnia wydano już 27. Nie było też żadnej komunikacji pomiędzy interesariuszami.

Dużą wadą CEPiK-u jest brak słownika, który ujednoliciłby chociażby nazwy modeli samochodów. Do tej pory można było je wpisywać z palca w taki sposób jak się chciało, co prowadziło do wielkich błędów. To samo dotyczy roczników i innych danych. Niestety to właśnie liczne błędy są największym problemem aktualnej bazy CEPiK. Teraz Ministerstwo Cyfryzacji podjęło w tym zakresie współpracę z Instytutem Transportu Samochodowego.

Przypominamy, że reforma CEPiK umożliwi uruchomienie nowych, przydatnych e-usług, pozwoli gromadzić więcej danych z okresowych badań technicznych, a także zapoczątkuje rewolucję w systemie punktów karnych i egzaminów na prawo jazdy. Wszelkie zmiany dla kierowców, przewidziane na przyszły rok uzależnione są właśnie od CEPiK 2.0. W artykule poniżej przedstawiliśmy wszystkie szczegóły, ale zanosi się na to, że trzeba będzie dłużej poczekać.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Źródło: Samar

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Trzecie i czwarte miejsce dla Kubicy w Renault Sport Trophy Smart ForTwo Electric Drive (2016) - premiera Tak wygląda odświeżona Kia Carens Zapomnijcie o ekranach - oto holograficzne wnętrze Lexusa UX Elektryczny Volkswagen Crafter trafi do produkcji? Nowy Nissan Micra w oficjalnej zapowiedzi RN30 - koncepcyjny hot-hatch Hyundaia jedzie do Paryża Maybach S600 Pullman debiutuje w opancerzonym wydaniu Seat Ateca X-Perience Concept, czyli uterenowiony SUV GTC4Lusso T - pierwsze, czteromiejscowe Ferrari z doładowanym V8 [aktualizacja] Nowy dostawczak Nissana debiutuje w Europie Styl jazdy wpłynie na wysokość składki ubezpieczenia - współpraca Naviexpert i Link4 Mini Clubman JCW All4 - gorące kombi z napędem na wszystkie koła Bentley Bentayga oficjalnie debiutuje z silnikiem diesla Mercedes-Benz Klasy E All-Terrain powalczy z Audi i Volvo Znamy ceny Volvo V90 Cross Country Nowe Audi Q5 jedzie do Paryża - oficjalna zapowiedź [aktualizacja] Alfa Romeo Giulia w dwóch nowych wersjach zadebiutuje w Paryżu Citroën C3 WRC (2017) - koncepcyjna rajdówka zadebiutuje w Paryżu Opel Mokka X - znamy ceny crossovera z Niemiec Odświeżony Fiat Panda (2016) - premiera Vilner odmienił wnętrze Jeepa Grand Cherokee SRT Kajetanowicz i Chuchała rajdowymi mistrzami Europy! Grand Prix Singapuru 2016 - Rosberg ponownie liderem mistrzostw

Popularne w tym tygodniu:

To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Drzewo zmiażdżyło volkswagena T2. Późniejszy wyczyn auta jest dowodem niezniszczalności starych konstrukcji Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Nowa Toyota Century - staruszek w doskonałej formie Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Polacy wybierają znów Fiata Tipo. To już mocny gracz na polskim rynku Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Honda z ambitnymi planami elektryfikacji. Hybrydowa CR-V to dopiero początek Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW