Ostatnia sztuka Mitsubishi Lancera Evo sprzedana za 76,4 tys. dolarów

Mitsubishi Lancer Evolution Final Edition to ostatni typ tego legendarnego pojazdu sportowego, wypuszczony przez fabrykę. Ostatni egzemplarz, który wyjechał z linii produkcyjnej został sprzedany na aukcji za 76 400 dolarów.

Ten artykuł ma 3 strony:

Ostatnia sztuka w specyfikacji Final Edition z 1600 wyprodukowanych na Stany Zjednoczone, wyjechała z salonu amerykańskiego oddziału Mitsubishi. Zapłacono za nią 46 200 dolarów, ale ostatecznie zlicytowano za 76 400 dolarów. To równowartość 294 tys. zł. Wydaje nam się, że to i tak atrakcyjna cena.

Ostatnia sztuka w specyfikacji Final Edition z 1600 wyprodukowanych na Stany Zjednoczone, wyjechała z salonu amerykańskiego oddziału Mitsubishi. Zapłacono za nią 46 200 dolarów, ale ostatecznie zlicytowano za 76 400 dolarów. To równowartość 294 tys. zł. Wydaje nam się, że to i tak atrakcyjna cena.

Wersja amerykańska jest dla nas o tyle interesująca, że to jedyna z kierownicą po lewej stronie. Final Edition pojawiło się także na rynku australijskim i japońskim, ale tam jest ruch lewostronny.

Wersja amerykańska jest dla nas o tyle interesująca, że to jedyna z kierownicą po lewej stronie. Final Edition pojawiło się także na rynku australijskim i japońskim, ale tam jest ruch lewostronny.

US-spec jest mocniejsza od wersji japońskiej, która legitymuje się mocą 295 KM. W Stanach Lancer Evo FE osiąga 305 KM mocy i 414 Nm momentu obrotowego. Jako że mechanicznie bazuje na specyfikacji podstawowej GSR, za przeniesienie mocy odpowiada 5-stopniowa przekładnia manualna.

US-spec jest mocniejsza od wersji japońskiej, która legitymuje się mocą 295 KM. W Stanach Lancer Evo FE osiąga 305 KM mocy i 414 Nm momentu obrotowego. Jako że mechanicznie bazuje na specyfikacji podstawowej GSR, za przeniesienie mocy odpowiada 5-stopniowa przekładnia manualna.

Napęd na cztery koła jest dystrybuowany przez system Super All-Wheel Control z elektronicznie sterowanymi dyferencjałami - centralnym i tylnym. Można je ustawić na szuter, asfalt lub śnieg.

Napęd na cztery koła jest dystrybuowany przez system Super All-Wheel Control z elektronicznie sterowanymi dyferencjałami - centralnym i tylnym. Można je ustawić na szuter, asfalt lub śnieg.

Za ostatni szlif silnika odpowiada związany do 2015 roku z marką Mitsubishi czterokrotny mistrz świata Tommi Mäkinen. Jednostka w Final Edition ma wzmocniony blok i głowicę. Układ wydechowy składający się z dwóch rur wykonano ze stali nierdzewnej.

Za ostatni szlif silnika odpowiada związany do 2015 roku z marką Mitsubishi czterokrotny mistrz świata Tommi Mäkinen. Jednostka w Final Edition ma wzmocniony blok i głowicę. Układ wydechowy składający się z dwóch rur wykonano ze stali nierdzewnej.

Ponadto zastosowano amortyzatory firmy Bilstein, sprężyny Eibach oraz układ hamulcowy Brembo.

Ponadto zastosowano amortyzatory firmy Bilstein, sprężyny Eibach oraz układ hamulcowy Brembo.

Zobacz również: Marka Mitsubishi na Poznań Motor Show 2018

Każdy z amerykańskich egzemplarzy ma aluminiowy, lakierowany na czarno dach, czarne elementy wykończeniowe w zderzakach, chromowane felgi Enkei oraz bi-ksenonowe reflektory. Auta były dostępne w następujących odcieniach lakieru: New Pearl White, Octane Blue, Rally Red, Mercury Gray.

Każdy z amerykańskich egzemplarzy ma aluminiowy, lakierowany na czarno dach, czarne elementy wykończeniowe w zderzakach, chromowane felgi Enkei oraz bi-ksenonowe reflektory. Auta były dostępne w następujących odcieniach lakieru: New Pearl White, Octane Blue, Rally Red, Mercury Gray.

Wnętrze Final Edition wyposażono m. in. w czarną tapicerkę, również dachu, czerwone nici, sportowe pedały z aluminium oraz tabliczkę z numerem seryjnym. Na ekranie komputera pokładowego wyświetlana jest grafika, przypominająca właścicielowi o tym, że jedzie specjalną edycją Lancera.

Wnętrze Final Edition wyposażono m. in. w czarną tapicerkę, również dachu, czerwone nici, sportowe pedały z aluminium oraz tabliczkę z numerem seryjnym. Na ekranie komputera pokładowego wyświetlana jest grafika, przypominająca właścicielowi o tym, że jedzie specjalną edycją Lancera.

Zapraszamy do obejrzenia pozostałych zdjęć w specyfikacji amerykańskiej, na następnej stronie japońskiej, a na ostatniej w wersji australijskiej.

Zapraszamy do obejrzenia pozostałych zdjęć w specyfikacji amerykańskiej, na następnej stronie japońskiej, a na ostatniej w wersji australijskiej.

Mitsubishi Lancer i Pajero przejdą do historii!

Sportowy, kultowy już Lancer Evolution przeszedł do historii, ale modele Lancer i Pajero również zostały wyeliminowane z gamy Mitsubishi na…

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Nowa Kia Rio na nowych zdjęciach Mercedes-AMG GT i GT C Roadster (2017) - premiera Chińska wersja Jeepa Wranglera 6x6 Land Rover Discovery V - mała premiera przed premierą Zwycięska rajdówka Peugeota zmienia nadwozie na 3008 DKR Kolekcja chłodzonych powietrzem Porsche sprzedana za 24 mln złotych! Porsche Panamera 4 E-Hybrid (2016) - premiera Audi A5/S5 Sportback oraz wersja g-tron (2017) - premiera Siedem Singerów spotkało się w jednym miejscu Piecha AMG GT-RSR - pierwszy pomysł na niemieckiego hardkorowca Renault Grand Scénic na nowych zdjęciach Moc 740 KM w BMW M6 bez modyfikacji silnika Ford Mustang Fastback 1967 od Carlex Design Wyjątkowy McLaren 675LT Spider ubrany w lakier Fistral Blue Porsche marzeń – 959 Canepa Motorsport Dodge Challenger T/A & Charger Daytona - ku chwale wyścigowych modeli V8 Bugatti Chiron sprzedaje się lepiej niż Veyron? To Ferrari 599 SA Aperta jest warte 1,7 miliona dolarów! Harley-Davidson Super Hero Customs - hołd dla postaci Marvel Nowe BMW 2002 Hommage - hołd dla techniki turbo w motorsporcie Klasyczne samochody z frontami z ich nowoczesnych generacji Singer Luxemburg Targa i Minnesota Coupé dla jednego klienta Dodge Challenger Hellcat w stylu "Obcego" od Carlex Design Japońskie samochody sportowe złotych lat 90.