Mercedes-AMG GT i GT C Roadster (2017) - premiera

Mercedes-AMG wprowadza do oferty dwa nowe warianty sportowego modelu GT. Są to GT Roadster i GT C Roadster. Oba są mocniejsze od swojego odpowiednika z zamkniętym dachem i przeszły kilka zmian zbliżających je do topowego GT R.

Wraz z premierą modeli serii Roadster, Mercedes podnosi ich moc odpowiednio z 462 do 476 KM dla wersji GT i z 510 do 557 KM. W obu przypadkach maksymalny moment obrotowy wzrósł o 30 Nm.

Wraz z premierą modeli serii Roadster, Mercedes podnosi ich moc odpowiednio z 462 do 476 KM dla wersji GT i z 510 do 557 KM. W obu przypadkach maksymalny moment obrotowy wzrósł o 30 Nm.

Kluczowym elementem nowego Roadstera jest jego miękki dach, przykrywający kabinę bardzo sztywnego nadwozia. Dostępny w kolorach czarnym, czerwonym i beżowym, otwiera i zamyka się w pełni automatycznie, w czasie 11 sekund do prędkości 50 km/h. Kolorystykę dachu można dopasować do jednego z 11 odcieni lakieru oraz jednej z 10 konfiguracji wnętrza. Jego trójwarstwowa struktura została oparta o konstrukcję wykonaną z mieszanki aluminium, magnezu i stali. Samochód został wyposażony w aluminiowy pałąk chroniący pasażerów podczas dachowania.

Kluczowym elementem nowego Roadstera jest jego miękki dach, przykrywający kabinę bardzo sztywnego nadwozia. Dostępny w kolorach czarnym, czerwonym i beżowym, otwiera i zamyka się w pełni automatycznie, w czasie 11 sekund do prędkości 50 km/h. Kolorystykę dachu można dopasować do jednego z 11 odcieni lakieru oraz jednej z 10 konfiguracji wnętrza. Jego trójwarstwowa struktura została oparta o konstrukcję wykonaną z mieszanki aluminium, magnezu i stali. Samochód został wyposażony w aluminiowy pałąk chroniący pasażerów podczas dachowania.

Warto zwrócić uwagę, że nowy poziom mocy i momentu obrotowego GT C Roadster zbliża go osiągami do topowego GT R. Ma tylko 28 KM i 20 Nm mniej, a czas rozpędzania do setki GT C trwa 3,7 s, to jest o 0,1 s wolniej od GT R. Prędkość maksymalna 316 km/h jest niższa o 2 km/h. Słabsza wersja GT Roadster rozpędza się do 302 km/h, a do pierwszej setki w 4,0 s.

Warto zwrócić uwagę, że nowy poziom mocy i momentu obrotowego GT C Roadster zbliża go osiągami do topowego GT R. Ma tylko 28 KM i 20 Nm mniej, a czas rozpędzania do setki GT C trwa 3,7 s, to jest o 0,1 s wolniej od GT R. Prędkość maksymalna 316 km/h jest niższa o 2 km/h. Słabsza wersja GT Roadster rozpędza się do 302 km/h, a do pierwszej setki w 4,0 s.

Zmiany techniczne dotknęły 7-stopniową przekładnię AMG SPEEDSHIFT DCT, w której skrócono najwyższe przełożenie i wydłużono najniższe.

Zmiany techniczne dotknęły 7-stopniową przekładnię AMG SPEEDSHIFT DCT, w której skrócono najwyższe przełożenie i wydłużono najniższe.

Dla modeli z serii Roadster przewidziano także aktywną kratę grilla znaną z Mercedesa-AMG GT R. Ma ona na celu zmniejszenie oporu powietrza lub wygenerowanie lepszego przepływu przez chłodnicę - w zależności od potrzeb. Zwróćcie uwagę, że grill przypomina ten z GT R, a nie standardowego GT czy GT S. Całe nadwozie Roadsterów jest skonstruowane w taki sposób jak GT R.

Dla modeli z serii Roadster przewidziano także aktywną kratę grilla znaną z Mercedesa-AMG GT R. Ma ona na celu zmniejszenie oporu powietrza lub wygenerowanie lepszego przepływu przez chłodnicę - w zależności od potrzeb. Zwróćcie uwagę, że grill przypomina ten z GT R, a nie standardowego GT czy GT S. Całe nadwozie Roadsterów jest skonstruowane w taki sposób jak GT R.

Podobnie jak układ jezdny, który wyposażono w tylną oś skrętną. Jej koła skręcają się do prędkości 100 km/h w przeciwnym do przednich kierunku, ale to się odwraca powyżej tej prędkości. Dzięki temu, samochód jest zwinniejszy na ciasnych zakrętach i stabilniejszy na szybkich. Oba warianty Roadstera wyposażono w blokadę tylnej osi, z tym, że GT Roadster ma w pełni mechaniczną, natomiast GT C Roadster sterowaną elektronicznie.

Podobnie jak układ jezdny, który wyposażono w tylną oś skrętną. Jej koła skręcają się do prędkości 100 km/h w przeciwnym do przednich kierunku, ale to się odwraca powyżej tej prędkości. Dzięki temu, samochód jest zwinniejszy na ciasnych zakrętach i stabilniejszy na szybkich. Oba warianty Roadstera wyposażono w blokadę tylnej osi, z tym, że GT Roadster ma w pełni mechaniczną, natomiast GT C Roadster sterowaną elektronicznie.

Zobacz również: Kierowcy pilnują się przy oponach zimowych, ale o letnich już zapominają. To częsty i poważny błąd

Nowy Roadster to jednocześnie lifting tego modelu, a zatem w niedługim czasie można się spodziewać tego samego w wersji z nadwoziem coupé.

Nowy Roadster to jednocześnie lifting tego modelu, a zatem w niedługim czasie można się spodziewać tego samego w wersji z nadwoziem coupé.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Volvo S90 Excellence - luksusowe wnętrze przedstawione jako rzeźba MINI John Cooper Works GP - ostry maluch [galeria] Motoryzacyjne niebo - BMW Classic [megagaleria] Latający złom wszechświata według Alejandro Burdisio Ford Mustang Geiger GT 820 (2016) - supermustang w cenie 911 Carrery S Samochody-maskotki drużyn na Euro 2016 - tylko w świecie wirtualnym Garaże marzeń maniaków samochodów [galeria] Aston Martin DBS Volante - galeria Chevrolet Corvette C1 na felgach HRE [galeria zdjęć] Prywatna kolekcja samochodów wyścigowych Ecclestone'a [galeria] Nowa Kia Rio na nowych zdjęciach Bentayga Hybrid otwiera nową kartę w dziejach firmy. To najoszczędniejszy Bentley w historii.