„Związek, na który nie jesteś gotowy” – kampania branży ubezpieczeniowej

„Związek, na który nie jesteś gotowy” – kampania branży ubezpieczeniowej

„Związek, na który nie jesteś gotowy” – kampania branży ubezpieczeniowej
Marcin Łobodziński
22.07.2014 14:50, aktualizacja: 08.10.2022 09:12

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny rozpoczął kampanię, która ma uświadomić kierowców pożyczonych pojazdów przed nieprzemyślanym korzystaniem z nich. Lepiej upewnić się, czy pojazd jest ubezpieczony zanim zawrzemy związek, na który nie jesteśmy gotowi.

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny wypłaca odszkodowania osobom, które ucierpiały w wypadku komunikacyjnym, a nie mogą liczyć na odszkodowanie z firm ubezpieczeniowych. Dotyczy to nie tylko szkód spowodowanych przez pojazdy nieubezpieczone, ale także prowadzone przez pijanych lub odurzonych kierowców, przez osoby, które zbiegły z miejsca wypadku oraz prowadzące bez wymaganych uprawnień. Na nieszczęście dla nieodpowiedzialnych właścicieli pojazdów oraz kierujących nimi, UFG po wypłaceniu odszkodowania żąda zwrotu pieniędzy, tzw. regres. Coraz wyższe kwoty regresów skłoniły UFG do wprowadzenia kampanii, której partnerami są: Polska Izba Ubezpieczeń, Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, Rzecznik Ubezpieczonych oraz Komisja Nadzoru Finansowego, jako partner honorowy.

Kampania ma uświadomić kierowców cudzych pojazdów o ich współodpowiedzialności za wyrządzoną szkodę. Średnia kwota regresu za spowodowanie wypadku w Polsce to około 10 tys. zł, natomiast za granicą 15,4 tys. zł. Najwyższy regres za wypadek w Polsce to 1,6 mln zł, natomiast za granicą trwa postępowanie, ale jego wartość to minimum 2,6 mln zł.

Związek, na który nie jesteś gotowy. [Warsztat]

Związek, na który nie jesteś gotowy. [Traktor]

Związek, na który nie jesteś gotowy. [Wędkarze]

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)