Ford Focus RS: wreszcie godny następca Escorta Coswortha

Ten artykuł ma 2 strony:

Ford Focus RS Mk III — dane techniczne, osiągi, cena

Ford Focus RS Mk III

Silnik i napęd:

Układ i doładowanie: R4 z turbodoładowaniem  
Rodzaj paliwa: Benzyna  
Ustawienie: Poprzeczne  
Rozrząd: DOHC 16V  
Objętość skokowa: 2290 cm³  
Moc maksymalna: 350 KM przy 5800 rpm  
Moment maksymalny:

440 Nm przy 2700–4000 rpm

470 Nm chwilowo w trybie overboost

Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna  
Typ napędu: Na cztery koła  
Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane  
Hamulce tylne: Tarczowe  
Zawieszenie przednie: Kolumna typu MacPhersona  
Zawieszenie tylne: Wielowahaczowe  
Średnica zawracania: 11,9 m  
Koła, ogumienie przednie: 235/35 R19  
Koła, ogumienie tylne: 235/35 R19  

Masy i wymiary:

Typ nadwozia: Hatchback  
Liczba drzwi: 5  
Masa własna: 1485 kg  
Ładowność: 560 kg  
Długość: 4390 mm  
Szerokość:

1823 mm bez lusterek / 2010 mm z lusterkami

 
Wysokość: 1470 mm  
Rozstaw osi: 2647 mm  
Pojemność zbiornika paliwa: 53 l  
Pojemność bagażnika: 266 l  
Osiągi:
  Katalogowo: Pomiar własny:
Przyspieszenie 0–50 km/h   1,7 s
Przyspieszenie 0–100 km/h: 4,7 s 5,0 s
Przyspieszenie 0–140 km/h   9,0 s
Prędkość maksymalna: 266 km/h  
Zużycie paliwa (miasto): 10 l/100 km 11,0 l/100 km
Zużycie paliwa (trasa): 6,3 l/100 km

7,6 l/100 km

Zużycie paliwa (mieszane): 7,7 l/100 km 9–10 l/100 km
Zużycie paliwa (autostrada):   11,3 l/100 km
Emisja CO2: 175 g/km  
Test zderzeniowy Euro NCAP: 5 gwiazdek  
Cena:
Cena testowego egzemplarza: ok. 165 000 zł  
Model od:

151 790 zł*

 
Wybrane wyposażenie standardowe:
Elementy nadwozia: Tylne światło przeciwmgielne umieszczone centralnie, zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia w stylizacji RS, dwie końcówki układu wydechowego w stylizacji RS, dolna i górna krata wlotu powietrza w stylizacji RS, tylny spojler lakierowany w kolorze nadwozia w stylizacji RS, listwy progowe stylizowane i lakierowane w kolorze nadwozia, logo RS na drzwiach bagażnika
Elementy wnętrza: Dodatkowy zestaw wskaźników na desce rozdzielczej, fotele sportowe Recaro, Kierownica 3-ramienna, wykończona skórą, w stylizacji RS, uchwyt dźwigni zmiany biegów oraz hamulca ręcznego wykończony skórą, w stylizacji RS, sportowe nakładki na pedały, nakładki na progi przednich drzwi z aluminiowym wykończeniem, z logo RS, Podsufitka materiałowa w czarnym kolorze
Koła i opony: 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, z wykończeniem srebrnym, wzór 20-ramienny. Ogumienie Michelin Pilot Super Sport, rozmiar 235/35 R19
Komfort: Tempomat z ogranicznikiem prędkości, automatyczne wycieraczki, klimatyzacja dwustrefowa, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, centralny zamek,
Bezpieczeństwo: Poduszki powietrzne czołowe i boczne z przodu, kurtyny powietrzne dla 1. i 2. rzędu siedzeń, poduszka chroniąca kolana kierowcy, ABS, EBD — system rozdziału siły hamowania, ESC — układ stabilizacji toru jazdy, EBA — wspomaganie hamowania awaryjnego, TA — układ kontroli trakcji,  HSA — układ wspomagający ruszanie na wzniesieniach, IPS — inteligentny system bezpieczeństwa, reflektory biksenonowe adaptacyjne, system monitorowania koncentracji kierowcy
Multimedia: Radioodtwarzacz CD/MP3 z DAB+ i Ford SYNC 2
Mechanika: Zawieszenie o sportowej charakterystyce RS, Dynamic Torque Vectoring AWD, Ford Performance AWD, Launch Control 
Wybrane wyposażenie opcjonalne auta testowego:
Elementy nadwozia: Zaciski hamulców z przodu i z tyłu Brembo, z logo Brembo, lakierowane w kolorze Nitrous Blue (Pakiet Performance RS — 9050 zł)
Elementy wnętrza: Fotele kubełkowe Recaro w stylizacji RS (pakiet Performance RS)
Koła i opony: 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich z wykończeniem srebrnym matowym, wzór 20-ramienny. Ogumienie Michelin Pilot Super Sport, rozmiar 235/35 R19 (pakiet Performance RS)
Komfort:

Pakiet Driver Assistance RS (3250 zł):

tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości (ASLD), system centralnego zamka z kluczem elektronicznym Ford KeyFree, elektrycznie składane lusterka z lampkami oświetlającymi podłoże, kamera ułatwiająca parkowanie tyłem

Bezpieczeństwo: -
Multimedia: system nawigacji satelitarnej CD/SD z DAB+ i Ford SYNC 2 (Pakiet Performance RS)
Mechanika: -
*Cena nieaktualna — nowe ceny zostaną podane pod koniec roku

Zobacz również: Najnowsza odsłona auta z filmu Bullitt. W tym samochodzie wszystko się zgadza

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Lancia Voyager V6 3,6 Gold - siła przyzwyczajenia [test autokult.pl] Dawid kontra Goliat. Wyścig Kii Picanto i ciężarowego MAN-a Pięciodrzwiowe Mini Cooper S - test, opinia, spalanie, cena Renault Megane CC Floride 1,4 TCe - pogoda na niepogodę [test autokult.pl] Jaguar I-Pace: na tyle dobry, by zapomnieć, że jest elektrykiem BMW 630d GT xDrive: zagadka pochodzenia rozwiązana Nissan Juke - oryginalna alternatywa do miasta [test autokult.pl] Renault Mégane CC Floride Energy dCi 130 [test] Peugeot 208 1,2 PureTech Active "Bez barier" - test Honda CR-V 2,2 i-DTEC Lifestyle - SUV prorodzinny [test autokult.pl] Volkswagen Amarok V6: kiedy chcesz SUV-a, ale potrzebujesz pick-upa Chevrolet Camaro Coupé V8 6,2 AT [test autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Toyota Yaris czwartej generacji: po pierwszej jeździe wiem, że jest yarisem już tylko z nazwy SsangYong Musso Grand dorównuje konkurentom, a przy okazji jest od nich tańszy Pierwsza jazda Jaguarem F-Type'em po liftingu: koniec silnika V6, ale nie taki, jak się spodziewacie Jeździłem Fiatem 500 Hybrid. Żeby poczuć różnicę, musiałbym zmienić nawyki Hyundai i30 N Project C wygląda świetnie "na papierze", ale wolałbym zwykłego i30 N Peugeot e-208 to najciekawsze zelektryfikowane auto Francuzów, ale hybrydy też są warte uwagi Test Peugeota 208 PureTech 100. Mały francuz, w którym można się zakochać Pierwsza jazda Audi RS Q3 na lodzie. Naprzeciw zimie VW Passat GTE w długim dystansie: sprawdzamy zasięg i spalanie w mieście