Chiński supersamochód o mocy ponad 1000 KM napędzany turbiną

Chińczycy nie chcą być gorsi od reszty świata i zamierzają zaprezentować własny hipersamochód o mocy przekraczającej 1000 KM. Auto przygotuje Giorgetto Giugiaro.

Samochód ma nas zaskoczyć nie tyle mocą czy osiągami, ale techniką. A ta jest nie byle jaka. Pojazd firmy TechRules o nazwie GT96 będzie napędzany energią elektryczną, która powstanie w wyniku pracy turbiny TREV (Turbine Recharging Electric Vehicle). Prąd ma docierać poprzez akumulator do sześciu silników elektrycznych. 720-woltowy akumulator ma mieć niewielką pojemność 20 kWh, a dzięki turbinie, bezpośrednio nie odpowiada za zasięg samochodu, który ma wynosić 2000 km w ruchu miejskim. Paliwem może być gaz ziemny, benzyna, olej napędowy lub nafta umieszczone w 80-litrowym zbiorniku.

Osiągi? Fantastyczne! Moc maksymalna 1044 KM pozwoli rozpędzić samochód do setki w 2,5 s i ostatecznie do 350 km/h. To osiągi, które rzekomo sprawdzono już podczas wstępnych testów w Wielkiej Brytanii na torze Silverstone. Teraz uwaga – maksymalny moment obrotowy to 8640 Nm! Przednie silniki generują 2880 Nm, natomiast tylne 5760 Nm. Warto byłoby tu wrzucić jeszcze jakąś wartość z milionem, ale do momentu poznania ceny żaden z parametrów na chwilę obecną do tego nie pasuje. Samochód waży bowiem 1380 kg, ma długość 4648 mm, szerokość 2034 mm, wysokość 1140 mm i rozstaw osi 2655 mm.

Za projekt hiperauta firmy TechRules odpowiada Giorgetto Giugiaro i jego syn Fabrizio. Obaj opuścili swoje słynne studio Italdesign, gdy to zostało przejęte przez Audi. Chiński producent jeszcze prowadzi badania, a napęd innowacyjny napęd może najpierw wykorzystać w samochodach miejskich. Auto, które widzicie na zdjęciu można było już oglądać w Genewie, a wersja produkcyjna, podobno wyglądająca niemal identycznie zadebiutuje podczas przyszłorocznego salonu samochodowego w Genewie.

Wiadomo, że technika w tym samochodzie jest bliska znanej z topowych konstrukcji w motorsporcie. Wyścigowe zawieszenie przymocowano do stalowej ramy, będącą główną częścią odpowiadającej za obciążenia. Do niej zamocowana jest skorupa z włókna węglowego. Z przodu zastosowano amortyzatory w układzie pushrod. Przednie tarcze hamulcowe mają średnicę 402 mm i współpracują z 6-tłoczkowymi zaciskami. Ogumienie ma rozmiar 265/35 R20 z przodu i 325/30 R20 mm z tyłu. Jak wam się podoba taki chiński samochód?

TechRules GT86 Concept — zdjęcia

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Citroën Cxperience Concept (2016) - premiera Maserati Ghibli jako pogrzebowy karawan Temat poduszek Takaty wraca – problem jest znany od lat 90. Grand Prix Belgii 2016 – zwycięstwo Rosberga, sukces Hamiltona Porsche Macan i Cayenne podkręcone przez TechART Koniec Masy Krytycznej w Warszawie Eagle Spyder GT (2016) - premiera Łada Xcode Concept - nadchodzi nowe Volkswagen Golf GTI Clubsport podkręcony przez ABT Rekord przyspieszenia i prędkości dla ciężarówki Volvo Dodge Viper ACR GeigerCars o mocy 765 KM Volkswagen Teramont, czyli nowy SUV na pierwszych zdjęciach Wyciek ilustracji Volkswagena CC na rok 2017 Nowa Kia Rio na pierwszych szkicach Dwie nowe wersje Tesli 100D, w tym najszybszy samochód świata Ferrari 488 Spider o mocy 772 KM od Novitec Rosso Odświeżona Kia Soul debiutuje w Korei Południowej Volkswagen ogranicza produkcję w wyniku sporu z poddostawcami Polski Solaris Urbino został autobusem roku 2017 Lotus Evora 400 Carbon Pack - jeszcze lżejszy Carsharing w Polsce – pierwszy system wystartuje w Warszawie Rajd Niemiec 2016 - bardzo mu tego brakowało Aston Martin Vanquish Zagato Volante (2016) - premiera Autokult.pl zaprasza na Japan Battle 2016

Popularne w tym tygodniu:

Drzewo zmiażdżyło volkswagena T2. Późniejszy wyczyn auta jest dowodem niezniszczalności starych konstrukcji To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Nowa Toyota Century - staruszek w doskonałej formie Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie "Szybcy i wściekli" powrócą do kin. Znamy datę premiery dziewiątej części Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Polacy wybierają znów Fiata Tipo. To już mocny gracz na polskim rynku Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW