Chiński supersamochód o mocy ponad 1000 KM napędzany turbiną

Chińczycy nie chcą być gorsi od reszty świata i zamierzają zaprezentować własny hipersamochód o mocy przekraczającej 1000 KM. Auto przygotuje Giorgetto Giugiaro.

Samochód ma nas zaskoczyć nie tyle mocą czy osiągami, ale techniką. A ta jest nie byle jaka. Pojazd firmy TechRules o nazwie GT96 będzie napędzany energią elektryczną, która powstanie w wyniku pracy turbiny TREV (Turbine Recharging Electric Vehicle). Prąd ma docierać poprzez akumulator do sześciu silników elektrycznych. 720-woltowy akumulator ma mieć niewielką pojemność 20 kWh, a dzięki turbinie, bezpośrednio nie odpowiada za zasięg samochodu, który ma wynosić 2000 km w ruchu miejskim. Paliwem może być gaz ziemny, benzyna, olej napędowy lub nafta umieszczone w 80-litrowym zbiorniku.

Osiągi? Fantastyczne! Moc maksymalna 1044 KM pozwoli rozpędzić samochód do setki w 2,5 s i ostatecznie do 350 km/h. To osiągi, które rzekomo sprawdzono już podczas wstępnych testów w Wielkiej Brytanii na torze Silverstone. Teraz uwaga – maksymalny moment obrotowy to 8640 Nm! Przednie silniki generują 2880 Nm, natomiast tylne 5760 Nm. Warto byłoby tu wrzucić jeszcze jakąś wartość z milionem, ale do momentu poznania ceny żaden z parametrów na chwilę obecną do tego nie pasuje. Samochód waży bowiem 1380 kg, ma długość 4648 mm, szerokość 2034 mm, wysokość 1140 mm i rozstaw osi 2655 mm.

Za projekt hiperauta firmy TechRules odpowiada Giorgetto Giugiaro i jego syn Fabrizio. Obaj opuścili swoje słynne studio Italdesign, gdy to zostało przejęte przez Audi. Chiński producent jeszcze prowadzi badania, a napęd innowacyjny napęd może najpierw wykorzystać w samochodach miejskich. Auto, które widzicie na zdjęciu można było już oglądać w Genewie, a wersja produkcyjna, podobno wyglądająca niemal identycznie zadebiutuje podczas przyszłorocznego salonu samochodowego w Genewie.

Wiadomo, że technika w tym samochodzie jest bliska znanej z topowych konstrukcji w motorsporcie. Wyścigowe zawieszenie przymocowano do stalowej ramy, będącą główną częścią odpowiadającej za obciążenia. Do niej zamocowana jest skorupa z włókna węglowego. Z przodu zastosowano amortyzatory w układzie pushrod. Przednie tarcze hamulcowe mają średnicę 402 mm i współpracują z 6-tłoczkowymi zaciskami. Ogumienie ma rozmiar 265/35 R20 z przodu i 325/30 R20 mm z tyłu. Jak wam się podoba taki chiński samochód?

TechRules GT86 Concept — zdjęcia

Zobacz również: Czy opłaca się kupować nowe opony zimowe w naszym klimacie?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Mercedes CLS: kilka faktów i nowe zdjęcia Seat Arona doczeka się 200-konnej wersji. Będzie konkurować z Nissanem Juke'iem Nismo Renesans sektora motoryzacyjnego w polskim przemyśle Skoda ujawnia projekt wnętrza konceptu Vision iV. Jest przestronnie i futurystycznie Volkswagen nie kupi Tesli. Niemiecki koncern wyraźnie zaprzecza Carlex Design wziął się za Nissana GT-R. Efekt jak zwykle robi wrażenie 2013 Nissan GT-R - co nowego w przyszłym roku? Kangoo be bop - kwintesencja światła i przestrzeni The Spirra - pierwsze koreańskie sportowe auto! Ford Fiesta M-Sport Edition - idealny hot hatch od zespołu rajdowego Opel Mokka X - znamy ceny crossovera z Niemiec Porsche Cayman Turbo z czterocylindrowym silnikiem!

Popularne w tym tygodniu:

Ma dwa 14-litrowe silniki i prawie 4000 KM. Ciężarówka Peterbilt 359 nie bierze jeńców V12 nie umarło. Nowy Mercedes Klasy S będzie dostępny z takim silnikiem BMW grupy Speed kontra mocny mercedes. Polscy policjanci pokazali umiejętności Audi RS4 ABT przerobione na radiowóz w szczytnym celu Czołgi trafiły na policyjny parking. Przewoźnik nie miał zezwoleń Wątpliwości odnośnie jazdy na suwak rozwiane? Mamy oficjalne stanowisko policji Lista stacji z paliwem złej jakości. Zobacz, gdzie uważać z tankowaniem Jeep Grand Wagoneer z 707-konnym silnikiem Hellcata to idealny sleeper Syrena Toma Hanksa odsłonięta. Pieniądze z jej licytacji trafią do potrzebujących Pagani Zonda Riviera została sprzedana za ponad 20 mln złotych Porsche rozważa wykorzystanie silnika z F1 w swoim nowym hiperaucie Dacia Duster jako papamobile. Papież Franciszek ma nowe auto