Używana Škoda Octavia II Scout [2007-2012] - poradnik kupującego

Octavia II Scout była pierwszym samochodem uterenowionym Škody i przez długi czas najbardziej wszechstronnym modelem tej marki. Okazała się na tyle udana, że doczekała się następcy, a teraz jest poszukiwana na rynku wtórnym. Sprawdźcie ile jest warta.

Ten artykuł ma 4 strony:
Z tego artykułu dowiesz się:
- Czym różni się Octavia Scout od zwykłej Octavii
- Jaką konstrukcję ma napęd 4×4 w Octavii Scout
- Jakie silniki montowano w Octavii Scout
- Który silnik najlepiej wybrać
- Co psuje się w Skodzie Octavii Scout
- Czy Skoda Octavia Scout jest droższa w eksploatacji od zwykłej wersji
- Czy do Skody Octavii Scout części są dostępne
- Ile kosztuje używana Octavia Scout
- Czy warto kupić Skodę Octavię Scout
Charakterystyka i budowa
Škoda Octavia Scout technicznie ma niemal takie samo nadwozie jak zwykła wersja, ale różni się stylistyką i wystrojem wnętrza. Samochód sprzedawano za ponad 100 tys. zł więc musiał mieć coś ekstra. Plastikowe, czarne elementy zderzaków, a na nich srebrne niby osłony z przodu i z tyłu. Są też czarne nadkola oraz progi i listwy boczne. To elementy wyróżniające Scouta od innych odmian Octavii, również od wersji 4×4. Dzięki tym zmianom, Octavia Scout jest o 10 mm dłuższa i 15 mm szersza od standardowego modelu. Warto dodać, że uterenowioną Škodę oferowano wyłącznie z nadwoziem kombi.
Zobacz również: Przystanek Bieszczady - Skodą Karoq odkrywamy polską Alaskę
Kabina jest lepiej wyposażona (seryjna, dwustrefowa klimatyzacja), lepiej wykonana, ma wygodniejsze fotele, ale w standardzie niewiele poza tym. Dodatkiem jest także uchwyt dla pasażera siedzącego z przodu, który ma mu pomóc stabilizować ciało gdy kierowca szarżuje w terenie. Ten sam układ wnętrza co w każdej Octavii daje przyzwoicie przestronną tylną część oraz przepastny bagażnik o pojemności 600 litrów.
Różnice techniczne odnajdziemy w podwoziu. Zawieszenie jest inaczej zestrojone i wyższe, a część podwozia chronią dodatkowe osłony z tworzyw sztucznych. Prześwit wynosi 18 cm (+4 cm), a to wartość, którą legitymuje się spora grupa samochodów typu SUV. Seryjny jest napęd na cztery koła. Jest to typowa dla Grupy VW konstrukcja ze sprzęgłem Haldex czwartej generacji, dołączającym tylną oś w razie potrzeby z możliwością niemal pełnego zablokowania sprzęgła. Seryjnie oferowano 17-calowe felgi aluminiowe z ogumieniem 225/50 R17.
Taka specyfikacja pozwala tym samochodem jeździć po lekkich bezdrożach, ale idealnie nadaje się do podróżowania drogami nieutwardzonymi. Sprawnie działający napęd przydaje się nie tylko zimą gdy spadnie śnieg, ale też na piasku czy mokrej trawie. W terenie pomaga dostępny w standardzie asystent podjazdu. Czarne elementy nadwozia nie tyle chronią przed zarysowaniami, co po prostu nie widać na nich rys tak bardzo jak na lakierowanych.
Historia Škody Octavii II Scout w pigułce:
2007 r. – prezentacja modelu
2009 r. – facelifting
2010 r. – wprowadzenie jednostki 2.0 TDI CR na miejsce 2.0 TDI PD
2012 r. – zakończenie produkcji
Ten artykuł ma 4 komentarze
Pokaż wszystkie komentarze