Ofensywa Volkswagena na rynek elektryków rozpocznie się w Paryżu

Od dawna zapowiadana ofensywa Volkswagena na rynek aut elektrycznych i hybrydowych na dobre rozpocznie się na tegorocznym salonie samochodowym w Paryżu. Niemiecki koncern zaprezentuje swoje najnowsze auto elektryczne i przedstawi plany na lata 2017-2025.

Together-Strategy 2025 to plan wprowadzenia na rynek 30 nowych modelu hybrydowych i elektrycznych, o czym zresztą pisaliśmy wielokrotnie. Po aferze spalinowej Volkswagen powoli będzie się wycofywał z silników Diesla na rzecz napędów alternatywnych. Podczas salonu samochodowego w Paryżu zostanie zaprezentowany prototyp elektrycznego pojazdu, który będzie bardzo blisko wersji produkcyjnej. Na rynku pojawi się prawdopodobnie w 2019 roku.

Samochód ma oferować zasięg 400–600 km, co jest już w miarę rozsądną wartością dla samochodu wykorzystywanego na co dzień. Ma być wielkości Golfa, ale z dużo bardziej przestronną kabiną. W ślad za nim pójdą inne projekty pojazdów z różnych segmentów, w tym crossover i minivan przypominający koncepcyjnego BUDD-e. Nieunikniona jest także luksusowa interpretacja samochodu elektrycznego. Tym samym koncern chce osiągnąć cel, którym jest 30-procentowy udział elektryków w całej gamie samochodów Volkswagena.

Obecnie w gamie producenta znajdują się dwa samochody w pełni elektryczne. Są to e-Golf i e-up! Mieliśmy okazję oba przetestować. Do tego dochodzą dwa modele hybrydowe Golf GTE oraz Passat GTE. Na razie skromnie, ale jeżeli popatrzeć chociażby na Toyotę, to ich oferta nie jest znacznie większa. To samo dotyczy wielu innych marek, zatem Volkswagen już prawie dogonił konkurencję, a w 2025 roku ma zamiar ją znacząco wyprzedzić.

Zobacz również: Volkswagen Golf Alltrack - test napędu na cztery koła

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Mercedes-Vision Maybach 6 (2016) - premiera Range Rover Sport z nowym dieslem i lepszym wyposażeniem Co wiemy o nowym Jeepie Wranglerze? Koenigsegg Agera XS i Regera gwiazdami Monterey Car Week Infiniti przygotowało silnik o zmiennym stopniu sprężania VC-T Nowa Honda Civic X hatchback debiutuje za Oceanem MAN TGE, czyli Volkswagen Crafter w przebraniu Polska fabryka Volkswagena ruszy w październiku Więcej detali Škody Kodiaq Sekundniki na skrzyżowaniach znikną z polskich dróg Kontrowersyjne Ferrari F360 Modena Spider od Liberty Walk Karma Revero niczym perpetuum mobile 100 mln Volkswagenów podatnych na działania hakerów! Nowe tablice rejestracyjne być może już w przyszłym roku Audi prezentuje zawieszenie, które odzyskuje energię Mercedes Maybach Coupé - oficjalna zapowiedź (aktualizacja) Większa moc Forda Focusa RS w 1,5 godziny u dilera Škoda odsłania pierwsze detale Kodiaqa Nowy Hyundai i30 w oficjalnej zapowiedzi Nowy wymiar dźwięku skomponowanego przez Valentino Balboniego Arrinera Hussarya GT odwiedziła trzy polskie miasta Brytyjczycy zorganizują pierwszy wyścig samochodów autonomicznych Piekielnie mocne BMW M5 od Carbonfiber Dynamics Afera dieselgate dotknie bezpośrednio również firmę Audi

Popularne w tym tygodniu:

To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Honda z ambitnymi planami elektryfikacji. Hybrydowa CR-V to dopiero początek Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Nowe Audi A7 Sportback. Wciąż kontrowersyjne, nadal efektowne Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW Nissan Leaf II od Nismo. Auto elektryczne też może być ekscytujące Amerykanie sprawdzili bezpieczeństwo aut od strony pasażera. Wyniki wciąż nie zachwycają