Wszystko co wiemy o Alfie Romeo Giulii

Wszystko co wiemy o Alfie Romeo Giulii

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Mariusz Zmysłowski
11.08.2016 07:43, aktualizacja: 14.10.2022 13:54

Alfa Romeo Giulia została zaprezentowana w czerwcu 2015 roku jako sportowa wersja Quadrifoglio. Jest następcą modelu 159, produkowanego do 2011. Oznaczenie kodowe tego modelu to 952. Cena podstawowa Giulii w Polsce wynosi 139 000 zł.

Wszystko co wiemy o Alfie Romeo Giulii

Alfa Romeo Giulia to jedna z najważniejszych premier minionego roku. Przez kilkanaście miesięcy pojawiło się wiele informacji na temat tego samochodu, które teraz zbieramy dla Was w jednym miejscu.

Wszystko zaczęło się 24 czerwca 2015 roku w muzeum Alfy Romeo, mieszczącym się w Arese, w prowincji Mediolan. Tę szczególną datę włoski producent wybrał ze względu na 105 urodziny marki. Premiera Giulii Quadrifoglio była zgodna z założeniami 5-letniego planu Fiat Chrysler Automobiles, opublikowanego w 2014.

Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo przygotowała także wersję dla mas, pozbawioną przydomku Quadrifoglio. Miała ona premierę w marcu 2016 podczas salonu samochodowego w Genewie.

Warto zwrócić uwagę, że odmiana sportowa nie jest już oznaczana jako QV (Quadrifoglio Verde). Włosi porzucili kolor zielony z tej nazwy i pozostała sama czterolistna koniczyna.

Zanim jednak do gry wszedł samochód podstawowy, Alfa Romeo podgrzewała atmosferę z pomocą modelu sportowego. Giulia Quadrifoglio miała przygotować grunt wizerunkowy przed premierą wersji dla mas, która kluczowa jest dla wyników sprzedaży. Odmiana sportowa jest więc tutaj samochodem halo.

Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Giulia

We wrześniu 2015 Włosi opublikowali czas przejazdu 510-konnej Giulii Quadrifoglio po Nürburgringu. Wyniki z Zielonego Piekła to w ostatnich latach jeden z wyznaczników wartości sportowego wozu produkcyjnego. Chociaż różnice rzędu kilku sekund na długiej pętli Zielonego Piekła mogą być na co dzień bez znaczenia dla przeciętnego użytkownika, ze względów wizerunkowych przebicie konkurencji w tak niewielkim stopniu jest bardzo istotne.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio przejechała Nürburgring według oficjalnych danych w 7:39.0. To wynik znacznie lepszy niż w przypadku standardowego BMW M4, które pokonało ten tor w 2014 roku w 7:52.0. To szczególnie ważna różnica, ponieważ to właśnie BMW Serii 3 i Serii 4 są głównymi konkurentami Alfy Romeo Giulii.

Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Giulia

Włosi tworząc swojego nowego sedana, celowali w segment D kategorii premium. W tej grupie znajdziemy w sumie kilku istotnych graczy:

Jak rynek przyjmie Alfę Romeo Giulię? Sprzedaż w Polsce już ruszyła, więc można już wstępnie oszacować zainteresowanie autem. W jednym z warszawskich salonów Alfy Romeo dowiedzieliśmy się, że zainteresowanie standardową Giulią jest bardzo duże - satysfakcjonujące dla marki. W ciągu ostatniego miesiąca w samym punkcie dilerskim, o którym mowa wyżej, odbyło ponad 150 jazd testowych tym modelem. Dużym zainteresowaniem cieszy się także model Quadrifoglio, ale na razie w Polsce nie ma jeszcze egzemplarza prezentacyjnego.

Alfa Romeo Giulia - dane techniczne, silniki

Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia w wersji podstawowej oferowana jest obecnie z dwoma pojemnościami skokowymi silników. Są to 2-litrowa odmiana benzynowa oraz 2,2-litrowy diesel. Drugi z tych motorów dostępny jest w wariantach 150- i 180-konnym.

Alfa Romeo Giulia (2016) - dane techniczne i wersje silnikowe
 2.0 turbo2.2 turbodiesel
Moc maksymalna:200 KM przy 5000 rpm150 KM przy 4000 rpm180 KM przy 3750 rpm
Moment maksymalny:330 Nm przy 1750 rpm380 Nm przy 1500 rpm450 Nm przy 1750 rpm
Skrzynia biegów:A8M6A8M6A8
Rozstaw osi:2820 mm
Wymiary (dł./szer./wys.):4643 / 1860 / 1436 mm
Pojemność bagażnika:480 l
Zbiornik paliwa:58 l52 l
Przyspieszenie 0-100 km/h:6,6 s8,4 s8,2 s7,2 s6,8 s
Prędkość maksymalna:230 km/h220 km/h230 km/h
Średnie zużycie paliwa:5,9 l/100 km4,2 l/100 km
Emisja CO2:138 g/km109 g/km110 g/km109 g/km110 g/km

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio - dane techniczne

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio (2016) - dane techniczne
 2.9 biturbo V6
Moc maksymalna:510 KM przy 5000 rpm
Moment maksymalny:600 Nm przy 2500 rpm
Skrzynia biegów:M8A6
Rozstaw osi:2820 mm
Wymiary (dł./szer./wys.):4639 / 1863 / 1426 mm
Pojemność bagażnika:480 l
Zbiornik paliwa:58 l
Przyspieszenie 0-100 km/h:3,9 s
Prędkość maksymalna:307 km/h
Średnie zużycie paliwa:8,5 l/100 km
Emisja CO2:198 g/km

Alfa Romeo Giulia - ceny i wyposażenie w Polsce

Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo oferuje Giulię w Polsce w trzech wersjach wyposażeniowych. Podstawowa nazywa się po prostu Giulia. Więcej dostaniemy na pokładzie Giulii Super. Topowa odmiana to oczywiście Giulia Quadrifoglio.

Cena podstawowa wynosi 139 000 zł. Za tę kwotę dostaniemy bazową odmianę z 2,2-litrowym turbodieslem o mocy 150 KM, sparowanym z 6-biegową przekładnią ręczną, z której moc trafia na tylne koła.

Najtańszym wariantem benzynowym w Giulii jest 2-litrowa odmiana z turbodoładowaniem. 200-konny silnik z 8-biegowym automatem kosztuje z bazowym wyposażeniem 149 000 zł.

W standardzie w Alfie Romeo Giulii dostaniemy w bazowym wyposażeniu między innymi:

  • światła automatyczne
  • światła przeciwmgłowe
  • światła LED do jazdy dziennej
  • czujnik deszczu
  • czujnik ciśnienia w oponach
  • system Alfa DNA z trybami jazdy: Dynamic, Normal i Advanced Efficient
  • system ostrzegający o najeżdżaniu na poprzedzający pojazd
  • system ochrony pieszych
  • asystent pasa ruchu
  • 6 poduszek powietrznych, w tym kurtyny powietrzne
  • koło kierownicy i gałka zmiany biegów obszyte skórą
  • system start/stop
  • szyby sterowane elektrycznie
  • tempomat
  • klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa
  • elektronicznie sterowany hamulec postojowy
  • fotele pokryte tkaniną
  • sterowanie multimediami z kierownicy
  • radio z wyświetlaczem 6,5-calowym i portem USB
  • czerwony lakier
  • 16-calowe felgi ze stopów lekkich
  • zestaw naprawczy

Wybrane wyposażenie dodatkowe Alfy Romeo Giulii, dostępne za dopłatą dla wersji podstawowej:

  • Kanapa dzielona 40/20/40: 1200 zł
  • lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne: 500 zł
  • opony run flat z czujnikiem ciśnienia: 1300 zł
  • alarm: 2200 zł
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu: 3200 zł
  • czujniki parkowania z tyłu: 2200 zł
  • podgrzewane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne: 1600 zł
  • obramowania szyb w kolorze chromowanym: 1600 zł
  • lakierowane zaciski hamulcowe (czarne, czerwone, żółte): 1600 zł
  • siedzenia skórzane: 8500 zł
  • nawigacja satelitarna z wyświetlaczem 6,5-calowym: 5000 zł
  • spryskiwacze reflektorów i reflektory biksenonowe z funkcją AFS: 5300 zł

Pełny polski cennik Alfy Romeo Giulii (2016): pobierz w wersji PDF

Polski katalog Alfy Romeo Giulii (2016): pobierz w wersji PDF

Alfa Romeo Giulia - zdjęcia

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/48]

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio - zdjęcia

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/125]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (18)