Mercedes-Benz GLC 250 4MATIC: porządny SUV i przeciętny Mercedes

Ten artykuł ma 2 strony:

Mercedes-Benz GLC 250 4MATIC — dane techniczne, spalanie, cena

Mercedes-Benz GLC 250 4MATIC 

Silnik i napęd:

Układ i doładowanie: R4  
Rodzaj paliwa: Benzyna  
Ustawienie: Wzdłużnie  
Rozrząd: DOHC 16V  
Objętość skokowa: 1991 cm³  
Moc maksymalna: 211 KM przy 5500 rpm  
Moment maksymalny: 350 Nm przy 1200–4000 rpm  
Skrzynia biegów: 9-biegowa, automatyczna  
Typ napędu: Stały na cztery koła (AWD)  
Hamulce przednie: Tarczowe wentylowane   
Hamulce tylne: Tarczowe   
Zawieszenie przednie: Wielowahaczowe  
Zawieszenie tylne: Wielowahaczowe  
Średnica zawracania: 11,8 m  
Koła, ogumienie przednie: 225/45 R20  
Koła, ogumienie tylne: 225/45 R20  

Masy i wymiary:

Typ nadwozia: SUV  
Liczba drzwi: 5  
Masa własna: 1735 kg  
Ładowność: 665 kg  
Długość: 4656 mm  
Szerokość:

1890 bez lusterek

2096 mm z lusterkami 

 
Wysokość: 1639 mm   
Rozstaw osi: 2873 mm  
Rozstaw kół przód/tył: 1621/1617 mm  
Pojemność zbiornika paliwa: 66 l  
Pojemność bagażnika: 550–1600 l  
Osiągi:
  Katalogowo: Pomiar własny:
Przyspieszenie 0–100 km/h: 7,3 s  
Prędkość maksymalna: 222 km/h  
Zużycie paliwa (miasto): 8,5–8,1 l/100 km 11,5 l/100 km
Zużycie paliwa (trasa): 6,3–5,6 l/100 km 7,6 l/100 km
Zużycie paliwa (mieszane): 7,1–6,5 l/100 km 10 l/100 km
Zużycie paliwa (autostrada):*   11,9 l/100 km
Emisja CO2: 166–152 g/km  
Test zderzeniowy Euro NCAP: 5 gwiazdek  
Ceny:
Cena testowego egzemplarza: 238 116 zł  
Wersja silnikowa od: 177 000 zł  
Model od: 175 500 zł  
Wybrane wyposażenie standardowe:
Elementy nadwozia: Stalowe listwy progowe 
Elementy wnętrza: Siedzenia pokryte tapicerką ze sztucznej skóry Artico/mikrofazy Dinamica, kontrastowe szwy.
Koła i opony: Obręcze 19-calowe ze stopów lekkich z pięcioma podwójnymi ramionami, ogumienie o rozmiarze 235/55 R19
Komfort: Klimatyzacja automatyczna, elektrycznie sterowane szyby i lusterka z podgrzewaniem, tempomat, podgrzewany i wentylowany schowek
Bezpieczeństwo:

Przednie i boczne poduszki powietrzne z przodu, kurtyny powietrzne, poduszka kolanowa kierowcy,  ESP, system Distronic plus, system Pre Safe, asystent wspomagania koncentracji, asystent świateł przednich, czujnik deszczu

Multimedia: Audio 20 USB, bluetooth, 
Mechanika: Automatyczna skrzynia biegów
Wybrane wyposażenie opcjonalne linii AMG:
Elementy nadwozia:

Pakiet AMG (12 985 zł): spojlery AMG z chromowanymi osłonami dolnymi, osłona chłodnicy z dwiema listwami lakierowanymi w kolorze srebrnym iryd mat i chromowanymi nakładkami, ozdobna listwa krawędzi nadwozia, ramki okienne chromowane, relingi dachowe z eloksalowanego aluminium.

 

Lakier biel diamentu BRIGHT metalik (8 412 zł), przyciemniane szyby tylne (2 089 zł), dach panoramiczny (8 017 zł)

Elementy wnętrza:

Pakiet AMG (5 928 zł): elementy wykończenia wnętrza z aluminium, pakiet oświetlenia wnętrza, dywaniki AMG, 3-ramienna kierownica sportowa wykończona skórą w kolorze czarnym, pedały sportowe AMG ze stali z gumowwymi wypustkami.

 

Czarna podsufitka (1 976 zł), górna część deski rozdzielczej obszyta skórą (2 540 zł), schowek pod podłogą bagażnika i gniazdko 12V (790 zł)

Koła i opony: Obręcze AMG ze stopów lekkich, 20-calowe, 14-szprychowe (4 234 zł) z oponami o rozmiarze 225/45 R20
Komfort: Pakiet Kelyess-GO (5 589 zł): elektrycznie i bezdotykowo otwierana i zamykana klapa bagażnika
Bezpieczeństwo: -
Multimedia: Touchpad (621 zł), system Burmester Surround (4 375 zł), 
Mechanika: Sportowe zawieszenie (w pakiecie AMG)
*zużycie paliwa przy stałej prędkości 140 km/h podczas jazdy z użyciem tempomatu

Zobacz również: Mercedes-Benz Klasy S - odc. 1 "Zen"

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Mitsubishi L200 Monster 2,4 AT - gdzie L200 nie może, tam Monstera pośle Suzuki SX4 S-Cross 1,4 140 KM BoosterJet (2016) – prawdziwy samuraj? Test Mazdy MX-5 2.0 Sky-G - maksimum frajdy przy minimum komfortu BMW 430i xDrive Cabrio - test, opinia, cena, spalanie Ford Mustang Convertible 2.3 EcoBoost - 50 lat czekania Kia Sportage 1.7 CRDI (2016) - godny następca wielkiego hitu? Hyundai Ioniq hybrid i electric gonią japońską konkurencję Opel Movano 2,3 CDTI L3H2 (2016) - gotów do pracy Citroën C-Elysée 1,6 VTi More Life - test, opinia, cena, spalanie Audi A3 1.4 TFSI manual - techniczny lifting Volvo S60 T6 AWD Polestar - pokrewieństwo kontrolowane Nowe oblicze Toyoty Hilux, a co z charakterem? Volvo S90 i V90 - nowy rywal dla niemieckiej trójki w segmencie E Sprawdzamy nowe BMW M2 na Hungaroringu Ile nowości znajdziemy w odświeżonym Oplu Zafirze? Test nowego Mitsubishi Outlandera 2.0 4WD CVT po 100 zmianach Peugeot 508 1,6 THP Active - test, opinia, spalanie, cena Nowy Volkswagen Caddy czy Touran – kombivan czy minivan? Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 KM AWD Powershift - największy krewniak Mondeo Nowy Mini Clubman Cooper S jako pełnoprawny kompakt? Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi 160 Biturbo - pierwszy test nowego kombi Škoda Octavia - 1.0 TSI pod maską i zestaw nowych akcesoriów Porsche 911 Carrera 4S (2016) - test, opinia, cena, spalanie Toyota RAV4 Hybrid 4x4 (2016) - test, spalanie, cena, dane techniczne

Popularne w tym tygodniu:

Mazda z silnikiem Skyactiv-X. Jednostka benzynowa działa jak diesel Rajdowy Jaguar F-Type, czyli sztuka taplania się w błocie Nowa Mazda CX-30 wyjeżdża na drogi. Tego auta brakowało Japończykom Nowy Ford Focus ST - fabryka radości Z Gdańska do Warszawy na jednym ładowaniu, czyli Jaguar I-Pace w trasie Mazda MX-5 30th Anniversary. Wyjątkowe auto na okrągłą rocznicę Skoda Superb Scout: pierwsza jazda nową wersją modelu po face liftingu Zobacz, jak jeździ elektryczny Jaguar I-Pace. Reakcje pasażerów mówią wszystko Techniczne poprawki w gamie Audi A4. Większy nacisk na oszczędność i diesle Jeep Renegade Trailhawk wjedzie w teren, ale w mieście nie czuje się tak pewnie BMW 330i: samo cofa i parkuje, a do tego ciągle się świetnie prowadzi Test Infiniti Q50S: jeden przycisk zmienia wszystko