Najgorsze silniki Diesla, których nie polecamy w samochodach używanych

Wracamy do najgorszych silników w swoich klasach pojemności. Dziś zamkniemy temat motorami wysokoprężnymi. Które diesle uznaliśmy za najmniej polecane ze wszystkich?

Ten artykuł ma 4 strony:

Najgorsze silniki Diesla w swoich klasach

Kryteria do oceny i wyłonienia najgorszego silnika w danej kategorii są identyczne, jak w przypadku opisywanych wcześniej motorów benzynowych. Pod uwagę braliśmy następujące czynniki:

  • Czy konstrukcja okazała się udana po latach eksploatacji?
  • Czy wady silnika są nieracjonalnie drogie do usunięcia?
  • Czy da się usunąć konkretne wady lub uniknąć ich konsekwencji?
  • Czy koszt eksploatacji i serwisowania jest adekwatny do klasy silnika i ceny pojazdu?
  • Czy jest to jednostka powszechnie stosowana lub używano jej w popularnym modelu – w tym przypadku popularność modelu gra na niekorzyść silnika

Nie braliśmy pod uwagę konstrukcji, których przestano używać wcześniej niż 10 lat temu.

Podzieliliśmy silniki na trzy kategorie pojemności:

  • Do pojemności 1600 cm³
  • Powyżej 1600 cm³ i do 2000 cm³
  • Powyżej 2000 cm³

Których motorów należy unikać? Odpowiedź znajdziecie w dalszej części artykułu.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Kiedy policjant może zatrzymać dowód rejestracyjny? Jak się nie rozchorować od klimatyzacji latem? Ząbkowanie opon – przyczyny, skutki i zapobieganie Co powinieneś wiedzieć o felgach aluminiowych? Sprawca zdarzenia drogowego nie ma polisy OC lub zbiegł - co zrobić? Jak zmienić auto ciężarowe z kratką w samochód osobowy? Dlaczego klimatyzacja nie chłodzi? Najczęstsze awarie i błędy serwisowe Trójkąt odblaskowy – w jakich sytuacjach i jak go ustawiać na drodze? Co to jest jazda defensywna i jak ją stosować w praktyce? Rodzaje i zasada działania napędów quattro w samochodach Audi Jak działa silnik Wankla? Budowa nadwozi samochodowych - kompozyty węglowe [cz.3] Łańcuch rozrządu czy pasek – co jest lepsze? Budowa nadwozi samochodowych - stosowane materiały i technologia wytwarzania [cz. 2] Auto firmowe - jak zaoszczędzić na paliwie Prawo jazdy i punkty karne kierowcy firmowego [cz.2] Prawo jazdy i punkty karne kierowcy firmowego [cz.1] Jak powinien zachować się kierowca podczas kontroli drogowej? Jak przewozić rowery samochodem? Kolizja lub wypadek z obcokrajowcem - jak się zachować? Co to jest uszczelka pod głowicą? Radio samochodowe – kto musi płacić abonament? [cz. 2] Wartość rezydualna pojazdów segmentu C – Diesel Wartość rezydualna pojazdów segmentu C – benzyna

Popularne w tym tygodniu:

Kończy się paliwo i co dalej? Jazda na rezerwie to spore ryzyko Jesienią i zimą tankuj do pełna. Unikniesz kłopotów Hamulec elektryczny zamiast ręcznego. W czym jest lepszy, a w czym gorszy od klasycznego rozwiązania? Rezygnacja z samochodu sposobem na kupno mieszkania? Koło dwumasowe nie zawsze winne stuków i wibracji. Co się dzieje, jeżeli jego wymiana nie pomaga? Koszt rejestracji samochodu - ile trzeba wydać? Czego nie wiesz o kole dojazdowym? Wyniki naszej sondy pokazują, że sporo Jak postępować w przypadku awarii samochodu na autostradzie? Możesz więcej niż myślisz Akcja serwisowa Volkswagena w związku z aferą spalinową. Jak to wygląda z punktu widzenia użytkownika auta? SUV-y i crossovery w Grupie Volkswagena. Co jest czym? Wypłaty odszkodowań z OC: ubezpieczyciele wciąż oszukują Test opon zimowych GTU 2017: ogumienie dla SUV-a