Jeep Wagoneer powróci do gamy amerykańskiego producenta

Według doniesień Automotive News, Jeep planuje poszerzyć swoją ofertę samochodów typu SUV o modele o historycznej nazwie Wagoneer. Będą mogły konkurować nie tylko z Lincolnami i Cadillacami na rynku amerykańskim, ale także z Range Roverem, Volvo XC90 czy Audi Q7 w Europie.

Oryginalny Jeep Grand Wagoneer z końcówki produkcji

Oryginalny Jeep Grand Wagoneer z końcówki produkcji (fot. Jeep)

Jeep należący do koncernu Fiat Chrysler Automobiles po bardzo udanym debiucie Renegade’a i sukcesach sprzedażowych, szykuje już następcę Wranglera, kolejną generację Grand Cherokee oraz zupełnie nowy model o nazwie Wagoneer i jego większą odmianę Grand Wagoneer. Powód jest prosty – samochody, które uznaje się dziś za konkurencję Grand Cherokee są większe, bardziej luksusowe, bardziej zaawansowane technicznie i lepiej wykonane. Ma się to zmienić w 2019 roku, w którym linia Wagoneer zadebiutuje. Jeep będzie miał wreszcie pełnowartościowy produkt konkurencyjny dla powyższych.

Linia Wagoneer będzie pozycjonowana jako samochody segmentu premium dające wszystko to, co dostają m. in. klienci Audi, Range Rovera czy Volvo. Możliwe, że Jeep zrezygnuje z reduktora na rzecz skomplikowanego napędu na cztery koła, który wraz z zaawansowanym technicznie zawieszeniem będzie oferował bardzo dobre właściwości jezdne lub najwyższych lotów komfort. Wagoneer może dzielić platformę z Grand Cherokee nowej generacji. Auto ma powstawać w tej samej fabryce w Detroit, w której buduje się pick-upy Ram 1500.

Pierwszy Jeep Wagoneer z 1963 roku

Wagoneer to jeden z najważniejszych modeli Jeepa w historii. Przyjmuje się, że to on, a nie Land Rover zapoczątkował erę luksusowych samochodów terenowych, zwanych dziś SUV-ami. Już w latach 60. amerykański producent oferował pojazd rodzinny z nadwoziem kombi na podniesionym zawieszeniu i opcjonalnie z napędem na cztery koła oraz automatyczną skrzynią biegów. W Stanach Zjednoczonych była to po prostu alternatywa dla kompaktowych kombi, ale u nas takie auta były postrzegane jako luksusowe (patrz Range Rover w latach 70.). Gdy japońscy producenci dopiero tworzyli własne samochody terenowe o nazwie innej niż Jeep, amerykanie w prawdziwym Jeepie zaproponowali już w roku 1963 opcję niezależnego zawieszenia przedniego. Co ciekawe, pierwsza i druga generacja nowszego modelu Grand Cherokee, który był bezpośrednim następcą Wagoneera, nie miała takiego rozwiązania. Produkcję Wagoneera i Grand Wagoneera ostatecznie zakończono w 1991 roku.

Teraz nie ma mowy o tym, by Jeep wyprzedził konkurencję w takim stopniu jak dawniej, ale kto wie co przyniesie Wagoneer i Grand Wagoneer. My ze swojej strony proponujemy woody style, czyli boczne panele karoserii wykonane z drewna. Z jednej strony będzie to silne nawiązanie do okresu, w którym powstawał oryginalny Wagoneer, a z drugiej, konkurencyjne rozwiązanie dla Air Bump Citroëna.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Grand Prix Wielkiej Brytanii 2016 - Hamilton tryumfuje przed własną publicznością Ceny polis OC wzrosły prawie o 50 proc. w ciągu roku Polski rynek samochodów osobowych – czerwiec 2016 Mandat płatny kartą i zakaz wyprzedzania dla ciężarówek - policja szykuje duże zmiany Toyota Corona Hardtop Custom 1968 - japoński hot rod Škoda Kodiaq coraz bliżej premiery 28 modeli przebadanych przez PSA pod kątem zużycia paliwa Bloodhound SSC podejmie próbę pobicia rekordu prędkości w październiku 2017 roku Renault Clio RS (2016) w odświeżonym wydaniu Jaguar Land Rover SVO otwiera nowe centrum techniczne w Coventry LaFerrari Spider na pierwszych zdjęciach AM-RB 001 (2016) - nowy hipersamochód Astona Martina i Red Bull Racing Toyota GT86 (2016) - sprawdź co zmieniło się po liftingu Obwodnica Łodzi nie istnieje w Google Maps Chris Evans odchodzi z Top Gear! NHTSA zbada śmiertelny wypadek z udziałem Tesli na autopilocie Buick Super Riviera Bombshell Betty na sprzedaż Grand Prix Austrii 2016 - kontrowersyjne zwycięstwo Hamiltona Rajd Polski 2016 - Andreas Mikkelsen wygrywa rzutem na taśmę Komisja Europejska żąda od Volkswagena odszkodowań dla Europejczyków Nowy Volkswagen Crafter (2017) na wizualizacjach Obwodnica Łodzi otwarta, autostrada A1 powoli nabiera kształtu Renault Alaskan (2016) - pierwszy duży pick-up z Francji Pagani Zonda MD (2016) - powrót legendy

Popularne w tym tygodniu:

To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Honda z ambitnymi planami elektryfikacji. Hybrydowa CR-V to dopiero początek Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Nowe Audi A7 Sportback. Wciąż kontrowersyjne, nadal efektowne Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW Nissan Leaf II od Nismo. Auto elektryczne też może być ekscytujące Amerykanie sprawdzili bezpieczeństwo aut od strony pasażera. Wyniki wciąż nie zachwycają