Buick Super Riviera Bombshell Betty na sprzedaż

Na sprzedaż wystawiono kultowy amerykański wóz, który każdy kojarzy pod nazwą Bombshell Betty. Za 195 tys. dolarów można stać się właścicielem pojazdu rodem z filmu Mad Max.

Twórcą tego samochodu jest Jeff Brock, który po przygodzie z customowymi motocyklami i rzeźbiarstwem zapragnął stworzyć dzieło sztuki na kołach. W 2009 roku postanowił, że zbuduje współczesną interpretację samochodu do bicia rekordów prędkości, ale stworzonego tak, jakby powstał 50 lat temu. Auto mogłoby pozostać jedynie nieużytecznym dziełem sztuki, ale Jeff na tym nie poprzestał. Wśród licznych klas pojazdów znalazł sobie jedną dla siebie i tworzył auto zgodnie z jej wymogami, by rzeczywiście pobić rekord prędkości.

Sir Malcolm Campbell – brytyjska legenda prędkości [historia motorsportu]

W maju tego roku Bentley zorganizował próbę bicia rekordu Malcolma Campbella i pobił go, jadąc po plaży w Pendine ze średnią prędkością na odcinku…

Na bazę dla swojego dzieła wybrał Buicka Super Rivierę z 1952 roku. Wspólnie z żoną zorganizowali niewielką grupę mechaników, którzy zajęli się projektem. Wygląd samochodu miał odpowiadać zarówno warunkom technicznym dla pojazdów do bicia rekordów jak i wizji Jeffa jako rzeźbiarza. Dla nas wygląd pojazdu może kojarzyć się głównie z filmem Mad Max: Fury Road oraz… The World's Fastest Indian. I o to właśnie chodziło.

Przed 61. Bonneville Land Speed Week przygotowano pojazd w klasie XO/GCC czyli dla dolnozaworowych, benzynowych coupé. Za napęd Buicka Super Riviery odpowiada 8-cylindrowy, rzędowy motor o pojemności 5,2 litra, który został podrasowany przez Douga Andersona. Przeniesienie napędu realizuje 4-biegowa przekładnia Borg Warner T-10. Auto było prawie gotowe na weekend w Bonneville, a ostatnie prace przeprowadzano już na miejscu. Nie było więc czasu na testy. Nie przeszkodziło to w ustanowieniu rekordu prędkości wynoszącego 141,821 mph, czyli 228,24 km/h.

Na rok 2012 przygotowano zmodyfikowaną wersję samochodu z zakrytymi kołami i wydłużonym przodem. Auto nieco odchudzono, co pozwoliło uzyskać wynik 165,380 mph, czyli 266,15 km/h, a rok później osiągnięto prędkość 165,735 mph (266,72 km/h). To był już kres możliwości tego pojazdu, który teraz wystawiono na sprzedaż.

Buick Super Riviera Bombshell Betty — zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Audi R8 e-tron piloted driving - sportowiec, który pojedzie sam "Szóstka" od AC Schnitzer TechArt Formula Race – nowe felgi niemieckiego tunera Elegancja czy kicz? – Anderson Continental Supersports Edition (2010) Renault szykuje nowego malucha W Niemczech można stracić dowód rejestracyjny za zbyt błyszczące nadwozie Raikkonen pozostanie w Ferrari Hyundai Grandeur/Azera po drobnych poprawkach Przewoził kostkę naczepą bez koła. Inspektorzy nie mogli uwierzyć Wyprzedzanie rowerzystów. Odstęp 1 m nie zawsze jest zgodny z prawem Tor F1 w Gdańsku? Jest uzasadnienie biznesowe, ale czy są możliwości? Latanie symultaniczne w F1! Odpadły oba koła na raz!

Popularne w tym tygodniu:

Pierwszeństwo na przejściach przez ścieżkę rowerową. Tu też obowiązują nowe przepisy Koenigsegg ma pomysł, jak uratować silniki spalinowe. Pozyska paliwo z... wulkanów Peugeot 405 sprzedaje się lepiej niż Škoda Superb. Czego nie rozumiecie? Kierowcy boją się wrobienia w zbyt mały odstęp. Policja będzie sprawdzać zgłoszenia Tablice rejestracyjne na rowery i hulajnogi. Ministerstwo Infrastruktury daje jasną odpowiedź Właściciele elektryków nie zapłacą za przejazd autostradami. Wystarczy się zarejestrować Musiał położyć się na ulicy, by obejrzeć Rajd Polski. Teraz szuka go rajdowiec Numer rejestracyjny to nie dane osobowe - można go publikować. Jest wyrok sądu Indukcyjne ładowanie telefonu - idealne rozwiązanie w aucie - co trzeba wiedzieć? Nowe BMW Serii 4 debiutuje w wersji Gran Coupe. Urósł nie tylko grill BMW odświeżyło BMW X3 i X4. To nieco więcej niż kosmetyka Opel Grandland po liftingu stracił X, ale zyskał atrakcyjniejszą stylistykę i sporo nowinek