Nowy Citroën C3 (2016) - premiera

Citroën powraca – z takim hasłem debiutuje najnowszy model C3, który pokazuje, że francuska marka wreszcie wraca do swoich korzeni.

Innowacyjność, śmiałe rozwiązania techniczne i nietuzinkowa stylizacja to trzy cechy, którymi można by podsumować Citroëna z jego najlepszych czasów. Ostatnie lata to produkcja samochodów przeciętnych lub najwyżej dobrych, z innowacyjnością i śmiałością mających niewiele wspólnego. W końcu przyszedł 2014 rok i debiutował pierwszy prawdziwy Citroën od lat. Model Cactus co prawda wręcz powala prostotą techniczną, ale wyraźnie ma ducha samochodów tej marki. Po dwóch latach pojawia się kolejne ogniwo łańcucha nowych modeli, które sprawią, że w niedługim czasie będziemy mogli śmiało powiedzieć: Citroën powrócił.

Stylizacja najnowszego modelu C3 to odniesienie do takich aut jak C4 Cactus i C4 Picasso, ale także do konceptu o nazwie Aircross. To właśnie w nim mogliśmy zobaczyć najwięcej tego, co teraz widzimy w C3. Dwie pary lamp w przednim pasie z wąskim pasem diodowych, ogromne nadkola obudowane nielakierowanymi nakładkami z tworzyw sztucznych oraz nakładki Airbumps sugerują, że mamy do czynienia z kolejną wizją miejskiego crossovera, ale nie. Tak wygląda auto segmentu B w wykonaniu starego, dobrego Citroëna. Crossover dopiero ma się pojawić. Tylna część samochodu nieco przypomina Citroëna DS3.

Auto ma być dostępne w 36 konfiguracjach kolorystycznych i będzie je można dostosować do własnego gustu, jak Cactusa. Oferowanych będzie dziewięć kolorów lakieru nadwozia oraz trzy kolory dachu i ozdobnych detali. Citroën C3 jest zbudowany na tej samej platformie PF1 co Peugeot 208 i C4 Cactus, mierzy 3,99 m długości. Nadwozie będzie oferowane tylko w jednym, pięciodrzwiowym wariancie z 300-litrowym bagażnikiem. Nie wiemy jeszcze zbyt wiele o możliwości konfigurowania wnętrza, ale będą różne kolory i wzory tapicerek oraz paneli dekoracyjnych na desce rozdzielczej.

Wnętrze to przede wszystkim niezliczone kształty prostokąta z zaokrąglonymi kątami. Znajdziemy ten motyw niemal na każdym elemencie kabiny. Dla tradycjonalistów dobrą informacją jest to, że Citroën zdecydował się na pozostawienie klasycznych wskaźników prędkościomierza i obrotomierza, a także temperatury silnika oraz ilości paliwa. Jest też tradycyjny komputer pokładowy, zatem kierowca nie będzie musiał często sięgać do dotykowego ekranu o przekątnej 7 cali. W nim jednak znajdzie panel klimatyzacji oraz nowe aplikacje Apple CarPlay i MirrorLink. Zwróćcie jeszcze uwagę na kształt foteli z piankowym wypełnieniem, które mają być ponadprzeciętnie komfortowe oraz na, podobne jak w Cactusie, uchwyty do zamykania drzwi.

Jedną z ciekawszych atrakcji nowego Citroëna C3 ma być system ConnectedCam. Jest to kamera HD wbudowana w lusterko wsteczne, pełniąca funkcję wideorejestratora. Stale nagrywa to, co dzieje się przed pojazdem, ale zapisuje obraz automatycznie tylko w momencie wypadku lub kolizji. Wówczas nagranie zawiera 30 s tego, co działo się przed zdarzeniem oraz 60 s obrazu po zdarzeniu. Użytkownik ma możliwość samodzielnego włączenia zapisu lub zrobienia zdjęć i opublikowania ich bezpośrednio z auta na portalu społecznościowym. Poza tym, będzie oferowany nowy system nawigacji 3D ze sterowaniem głosowym, kamera cofania, system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu oraz system obserwacji martwego pola lusterek.

Jedną z innowacji jest wprowadzenie Citroëna C3 do programu Citroën Advanced Comfort, polegającego na takim projekcie samochodu, by był możliwie najbardziej komfortowy. Objął on nie tylko fotele oraz wskaźniki poddane badaniu pod tym kątem, ale także system prostego, ale bardzo przyjemnego zawieszenia, nieopartego na układzie hydropneumatycznym. Co prawda, Citroën nie zdradził jeszcze szczegółów technicznych nowego układu jezdnego, ale wiadomo, że chodzi o specjalne amortyzatory z hydraulicznymi odbojami, które mają eliminować zjawisko „dobijania” na dużych nierównościach i niwelować te niewielkie, przez co doznania mają być podobne do zawieszenia hydropneumatycznego.

Zobacz również: Škoda Safety - Bezpieczne przewożenie dzieci w aucie!

Do napędzania nowego C3 posłużą dwa silniki w kilku wersjach mocy. Są to benzynowe, 3-cylindrowe jednostki 1,2-litrowe z rodziny PureTech oraz diesle 1,6-litrowe BlueHDi. Pierwsze mają generować 68, 82 lub 110 KM, natomiast te, zasilane olejem napędowym 75 lub 100 KM. Nie wiadomo jeszcze które (ale raczej te najmocniejsze) będą współpracowały z automatyczną przekładnią EAT6.

Nowy Citroën C3 (2016) - zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowe Porsche Panamera (2016) - premiera Toyota pokazała wnętrze produkcyjnego modelu C-HR Matt LeBlanc czy Chris Evans - który odejdzie z Top Gear? Mercedes-AMG GT R (2016) - premiera Wadliwe poduszki powietrzne w Jeepie Wranglerze, ale tylko za Oceanem Pierwsze zdjęcia nowego Porsche Panamera przed premierą Arrinera Hussarya GT na testach przed Festiwalem Prędkości w Goodwood Alfa Romeo Giulia, Seat Ateca i Volkswagen Tiguan w testach Euro NCAP Pięć specjalnych wersji Dodge’a Vipera na pożegnanie modelu Śledztwo prokuratorskie przeciwko Martinowi Winterkornowi i przyszłość Volkswagena Grand Prix Europy 2016 - Rosberg bez konkurencji 84. wyścig 24h Le Mans - Porsche zwycięża po raz drugi od powrotu Brabus 850 Biturbo Cabrio – najpotężniejszy kabriolet świata Mitsubishi zapłaci za oszustwo paliwowe przynajmniej 480 mln dolarów Nie będzie w Polsce Mazdy CX-9 i CX-4, za to pojawi się MX-5 RF BMW, MINI i Rolls-Royce Vision NEXT 100 - czterokołowa przyszłość Grupy BMW Nowa Toyota Corolla (2016) - cennik Peugeot 3008 GT – francuski crossover zmierza w kierunku premium Czy w Polsce powstanie milion elektrycznych Syren? Mercedes-AMG GT R - zapowiedź MINI John Cooper Works Challenge – bardziej na tor, niż na co dzień BMW M3/M4 Coupé G4M Bi-Turbo - 600 KM od G-Power Najpopularniejsze auta na świecie, w Europie i w segmencie A (2016) Maserati Quattroporte GranSport i GranLusso (2016) - nowe wersje w odświeżonym modelu

Popularne w tym tygodniu:

Zobacz, jak wygląda fotelik dziecka po poważnym wypadku. Mocowanie to kluczowa rzecz To lamborghini miura stało nieużywane w garażu. Może być warte nawet 1,2 mln dolarów "Na drut". Policja ostrzega kierowców przed nową metodą złodziei Prezenter szuka złodzieja Jaguara XJ. Nagroda 50 tys. zł za pomoc Zgłoś sprzedaż pojazdu ubezpieczycielowi. Inaczej możesz zapłacić za cudze OC Całodobowa infolinia GDDKiA. Warto zadzwonić przed wyruszeniem w trasę Nowe Audi RS6 Avant: premiera 600-konnej bestii z nadwoziem kombi Nowy element obowiązkowego wyposażenia. UE będzie nadzorowała zużycie paliwa w autach Kontrole jakości paliw w pierwszym półroczu 2019 r. Raport UOKiK-u Bugatti Centodieci w całej okazałości. Jest mocniejsze niż Chiron Ile kosztuje wymiana prawa jazdy? Niektórzy mogą się zdziwić Polska firma transportowała bentleya z Francji. Auto znikneło, później trzeba było dopłacić