Arrinera Hussarya GT na testach przed Festiwalem Prędkości w Goodwood

Wyścigowa odmiana polskiego samochodu sportowego Arrinera Husarya GT pojawi się w Goodwood na słynnym festiwalu prędkości. Auto prawdopodobnie weźmie udział w przejazdach, dlatego sprawdzano je ostatecznie na lotnisku Bruntingthorpe Airfield w wyjątkowo mokrych warunkach.

O Arrinerze piszemy od maja 2011 roku, kiedy to firma Arrinera Automotive zaprezentowała nowe wizualizacje projektu znanego wcześniej pod nazwą Veno. Generalnie prace trwają od 2008 roku, ale było sporo problemów z podwykonawcami i trzy lata później wszystko ruszyło jakby od nowa. W czerwcu 2011 roku zaprezentowano samochód w wersji, nazwijmy to próbnej. Na przełomie lipca i sierpnia prowadzono jazdy testowe, a w maju 2012 roku publikowaliśmy informację, że pierwsze samochody trafią do klientów właśnie w tym roku, że są już pierwsze zamówienia, a cena to 509 tys. zł. Producent podał też specyfikację techniczną, w tym silnika V8 o pojemności 6,2 litra i mocy 650 KM. Po okresie dłuższego przestoju w mediach pojawiła się burza, pisano, że auto nigdy nie powstanie, a firma nadal trwała przy swoim i zapowiedziała nawet wersję produkcyjną.

Wiele osób negowało cały projekt, a Arrinera Automotive podała w międzyczasie informacje o miejscu produkcji swojego samochodu. Arrinera miała być budowana w nowo powstałym wówczas zakładzie SILS Centre Gliwice, a w lipcu pojawiły się wizualizacje samochodu w ostatecznej wersji produkcyjnej. Na szkicach komputerowych zadebiutowało nie tylko auto, ale także nowa nazwa Hussarya inspirowana polską jazdą konną. Dostaliśmy nawet zaproszenie do miejsca, które można by nazwać centrum projektowym Arrinery. Poznaliśmy nie tylko ojca Arrinery, Łukasza Tomkiewicza, ale także projektantów zarówno stylistyki samochodu jak i jego mechaniki. Poznaliśmy sporo szczegółów z przeszłości i ambitne plany firmy na przyszłość. To był kwiecień, rok 2013.

Tak powstaje Arrinera Hussarya — Autokult.pl uchyla rąbka tajemnicy [relacja autokult.pl]

Arrinera Hussarya – ta nazwa jest doskonale znana wszystkim miłośnikom motoryzacji z Polski. Po przedstawieniu prototypu A.H.1, w ubiegłym roku…

Pod koniec tego roku, tego, w którym pierwsi klienci mieli już się cieszyć swoim własnym, polskim supersamochodem, prowadzono dopiero testy ramy, a w marcu 2014 pokazano kolejne szkice auta produkcyjnego w wersji ostatecznej. Dwa miesiące później Arrinera weszła na giełdę, a jesienią rozpoczęto testy gotowego samochodu. Opublikowaliśmy informację, że za projekt wnętrza będzie odpowiadała bardzo uznana firma Luc&Andre. Powoli przestawaliśmy też rozumieć kto jest kim w spółce/spółkach, jaka firma za co odpowiada i opublikowaliśmy taką wiadomość:

Arrinera Automotive Holding PLC to spółka-matka warszawskiej Arrinery Automotive S.A. Teraz przenosi się do Silverstone, gdzie będzie realizowana strategia sprzedaży modelu Hussarya w Chinach, na Bliskim Wschodzie, w Europie Zachodniej i USA. Zdaniem Arkadiusza Kuicha, prezesa Arrinera Automotive Holding PLC i tym samym prezesa notowanej na NewConnect spółki VENO – głównego inwestora, to miejsce najbardziej odpowiada projektowi jakim jest Arrinera Hussarya – jest jego naturalnym środowiskiem. Jest to też miejsce strategiczne.

Autokult.pl

Wreszcie przyszedł rok 2015 i Arrinera Hussarya zadebiutowała na Poznań Motor Show, dzięki czemu każdy Polak mógł zobaczyć swoją dumę narodową, jaką jest supersportowe, polskie auto, które zgodnie z powyższą informacją, całkowicie polskie powoli przestawało być, a klientów szuka się przede wszystkim poza naszym krajem. W Poznaniu pojawił się samochód w wersji GT, czyli wyścigowej, co nie do końca składa się w logiczną całość. Dlaczego? Ponieważ w wyścigach samochodów obowiązuje coś, co zwie się homologacją. By ją uzyskać, trzeba najpierw zbudować określoną liczbę samochodów drogowych, ponieważ auto wyścigowe bazuje na produkcyjnym. Zatem na razie Arrinera Hussarya GT absolutnie nie jest samochodem wyścigowym, najwyżej torową zabawką pokroju McLarena 570S Sprint czy Ferrari serii FXX.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

W tym miejscu dochodzimy do dnia dzisiejszego, w którym pojawiły się zdjęcia wyścigowej Arrinery w Wielkiej Brytanii, przygotowywanej do Festiwalu Prędkości w Goodwood. To już ponad 5 lat od pierwszej, opublikowanej przez nas informacji o Arrinerze.

Arrinera Hussarya GT na Bruntingthorpe Airfield — zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Alfa Romeo Giulia, Seat Ateca i Volkswagen Tiguan w testach Euro NCAP Pięć specjalnych wersji Dodge’a Vipera na pożegnanie modelu Śledztwo prokuratorskie przeciwko Martinowi Winterkornowi i przyszłość Volkswagena Grand Prix Europy 2016 - Rosberg bez konkurencji 84. wyścig 24h Le Mans - Porsche zwycięża po raz drugi od powrotu Brabus 850 Biturbo Cabrio – najpotężniejszy kabriolet świata Mitsubishi zapłaci za oszustwo paliwowe przynajmniej 480 mln dolarów Nie będzie w Polsce Mazdy CX-9 i CX-4, za to pojawi się MX-5 RF BMW, MINI i Rolls-Royce Vision NEXT 100 - czterokołowa przyszłość Grupy BMW Nowa Toyota Corolla (2016) - cennik Peugeot 3008 GT – francuski crossover zmierza w kierunku premium Czy w Polsce powstanie milion elektrycznych Syren? Mercedes-AMG GT R - zapowiedź MINI John Cooper Works Challenge – bardziej na tor, niż na co dzień BMW M3/M4 Coupé G4M Bi-Turbo - 600 KM od G-Power Najpopularniejsze auta na świecie, w Europie i w segmencie A (2016) Maserati Quattroporte GranSport i GranLusso (2016) - nowe wersje w odświeżonym modelu Nowa Toyota Hilux (2016) - cennik Nowe Renault Clio (2016) - premiera Ford M-Sport Ranger – polsko-brytyjski projekt firmy Carlex Design Grand Prix Kanady 2016 – Lewis Hamilton w odwecie Rajd Sardynii 2016 – przebudzenie Thierry’ego Neuville’a Kia Picanto i Peugeot 208 mało bezpieczne w Ameryce Południowej Nowe wieści na temat hipersamochodu Astona Martina

Popularne w tym tygodniu:

Honda NSX odnaleziona w rosyjskim lesie. Właściciel zostawił ją tam specjalnie Nowe dzieło Singera i Williamsa. Porsche 911 zwala z nóg VC-T - rewolucyjny silnik Infiniti w sprzedaży od 2018 roku Kłopoty Dębicy. Wadliwe opony Frigo 2 Koenigsegg z kolejnym rekordem. Agera RS najszybszym produkcyjnym samochodem na świecie Przejechał Chevroletem Corvette ponad milion kilometrów. Teraz oddał samochód do muzeum Jakich aut elektrycznych chcą Polacy? Są badania Powrót do przeszłości! Je Design bierze się za Seata Leona Cupra Najtańsi ubezpieczyciele. Ranking OC, AC i NNW Pomiędzy Veloce a Quadrifoglio. Alfa Romeo Giulia może wkrótce dostać nową wersję Opel na francuskich częściach. Poznaliśmy szczegóły restrukturyzacji Rekord Seata pobity. Mercedes-AMG E63 S nowym królem "Zielonego Piekła"