Śledztwo prokuratorskie przeciwko Martinowi Winterkornowi i przyszłość Volkswagena

Volkswagen oświadczył, że w dniu 17 czerwca wszczęto postępowanie prokuratorskie przeciwko Martinowi Winterkornowi, który 23 września ubiegłego roku ustąpił ze stanowiska szefa koncernu. Potwierdziła to także niemiecka prokuratura.

Martin Winterkorn jest podejrzany o manipulacje rynkowe w związku z aferą spalinową, która wybuchła w zeszłym roku. Podobno podejrzany jest również inny członek rady nadzorczej, ale na chwilę obecną wymienia się tylko to jedno nazwisko – Winterkorn. Wiadomo, że nie jest to obecny prezes rady Hans Dieter Pötsch. Agencja dpa donosi, że może tu chodzić o Herberta Diessa, obecnego szefa Volkswagena. Został on wybrany na stanowisko Prezesa Zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe. Koncern tego nie potwierdza.

Tymczasem Volkswagen przechodzi transformację w dziedzinie produkcji samochodów. Jednym z jej założeń ma być jeszcze większe oddzielenie od siebie poszczególnych marek, których produkty mają się bardziej różnić pomiędzy sobą. Każda ma oferować tylko modele najbardziej atrakcyjne w danym segmencie i danym regionie. Zostanie zrobiony gruntowny przegląd wszystkich 340 oferowanych samochodów i z tego usunie się około 40. Ponadto, na miejsce 30 z pozostałych 300 pojawią się samochody z napędem hybrydowym i elektrycznym. Mają one stanowić około 25 proc. sprzedaży. Do 2025 roku Volkswagen zamierza wypuścić na rynek około 2–3 mln samochodów czysto elektrycznych. Jednocześnie koncern ma w planie zostać specjalistą w obszarze akumulatorów samochodowych dla pojazdów EV.

Zmieniony koncern Volkswagena zachwyci swoich klientów fascynującymi samochodami, dopasowanymi do ich potrzeb usługami finansowymi oraz praktycznymi rozwiązaniami z dziedziny transportu. Będziemy przedsiębiorstwem wiodącym pod względem technologii, przykładem w dziedzinie ochrony środowiska, bezpieczeństwa i uczciwości. Koncern będzie konkurencyjny i rentowny, będzie atrakcyjnym obiektem inwestycji, a jednocześnie pozostanie wspaniałym, pewnym i bezpiecznym pracodawcą. Krótko mówiąc: Volkswagen będzie przedsiębiorstwem, z którego wszyscy będziemy mogli być dumni.

Prezes Zarządu, Matthias Müller

W innym miejscu, a konkretnie w Polsce, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zapytał Volkswagena o postępy w akcji serwisowej, dotyczącej samochodów z silnikami TDI. Polskie przedstawicielstwo ma podać liczbę naprawionych aut do 1 lipca, zatem czasu jest niewiele, a akcja serwisowa na chwilę obecną jest przeprowadzana głównie na papierze. Przewiduje się, że w Polsce jeździ około 140 tys. samochodów z silnikami, które trzeba będzie naprawić.

Przypominamy, że akcji podlegają auta wyposażone w jednostkę 1.2 TDI, 1.6 TDI oraz 2.0 TDI. Każda z nich legitymuje się kodem EA189. Wadliwe silniki montowano w następujących modelach, wyprodukowanych w latach 2009–2015:

  • Volkswagen: Polo, Beetle, CC, Eos, Golf, Jetta, Passat, Scirocco, Sharan, Tiguan, Touran,Transporter,
  • Audi: A1, A3, A4, A5, A6, Q3, Q5, TT
  • Škoda: Fabia, Rapid, Octavia, Superb, Yeti.
  • Seat: Ibiza, Alhambra, Altea, Exeo, Leon, Toledo

Można sprawdzić czy samochód podlega akcji serwisowej wpisując numer VIN na przygotowanych przez koncern stronach:

Zobacz również: Volkswagen Golf R - przyspieszenie 0-100 km/h z launch control

Mam silnik 1.2 TDI, 1.6 TDI lub 2.0 TDI EA 189 Volkswagena — co powinienem robić? [aktualizacja]

Jeżeli jesteś właścicielem samochodu pochodzącego z koncernu Volkswagen AG wyposażonego w silnik 1.2 TDI, 1.6 TDI lub 2.0 TDI o oznaczeniu EA 189 afera…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Grand Prix Europy 2016 - Rosberg bez konkurencji 84. wyścig 24h Le Mans - Porsche zwycięża po raz drugi od powrotu Brabus 850 Biturbo Cabrio – najpotężniejszy kabriolet świata Mitsubishi zapłaci za oszustwo paliwowe przynajmniej 480 mln dolarów Nie będzie w Polsce Mazdy CX-9 i CX-4, za to pojawi się MX-5 RF BMW, MINI i Rolls-Royce Vision NEXT 100 - czterokołowa przyszłość Grupy BMW Nowa Toyota Corolla (2016) - cennik Peugeot 3008 GT – francuski crossover zmierza w kierunku premium Czy w Polsce powstanie milion elektrycznych Syren? Mercedes-AMG GT R - zapowiedź MINI John Cooper Works Challenge – bardziej na tor, niż na co dzień BMW M3/M4 Coupé G4M Bi-Turbo - 600 KM od G-Power Najpopularniejsze auta na świecie, w Europie i w segmencie A (2016) Maserati Quattroporte GranSport i GranLusso (2016) - nowe wersje w odświeżonym modelu Nowa Toyota Hilux (2016) - cennik Nowe Renault Clio (2016) - premiera Ford M-Sport Ranger – polsko-brytyjski projekt firmy Carlex Design Grand Prix Kanady 2016 – Lewis Hamilton w odwecie Rajd Sardynii 2016 – przebudzenie Thierry’ego Neuville’a Kia Picanto i Peugeot 208 mało bezpieczne w Ameryce Południowej Nowe wieści na temat hipersamochodu Astona Martina Milion samochodów elektrycznych na polskich drogach do 2025 roku! Celem Toyoty i Lexusa jest 50-procentowy udział hybryd w sprzedaży Norwegia nie wprowadzi zakazu sprzedaży aut spalinowych

Popularne w tym tygodniu:

To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Honda z ambitnymi planami elektryfikacji. Hybrydowa CR-V to dopiero początek Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Nowe Audi A7 Sportback. Wciąż kontrowersyjne, nadal efektowne Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW Nissan Leaf II od Nismo. Auto elektryczne też może być ekscytujące Amerykanie sprawdzili bezpieczeństwo aut od strony pasażera. Wyniki wciąż nie zachwycają