BMW M3/M4 Coupé G4M Bi-Turbo - 600 KM od G-Power

Niemiecki tuner G-Power proponuje kompletny zestaw przygotowujący najnowszą generację BMW M4 Coupé i M3 do superszybkiej jazdy. Tym razem do dyspozycji zostaje oddane 600 KM mocy.

Modyfikacje silnika BMW M3/M4 zdają się nie mieć końca, a i samochód jest na tyle ładny, że chętnie poprawiają go światowej klasy firmy tuningowe. Efekt niemal zawsze jest bardzo dobry. Nie mogło zabraknąć propozycji od firmy G-Power, uznanego tunera samochodów marki BMW. Niemiecka stajnia ma już na koncie modyfikacje silnika S55B30T0 do poziomu 600 KM, zatem w tym zakresie nie ma żadnych nowości. Więcej pojawiało się na nadwoziu.

Najpierw zajrzyjmy jednak pod maskę. Jednostka R6 Twin-Turbo została przechrzczona na Bi-Turbo – to jedynie hasło marketingowe – i zyskała dodatkowe 169 KM mocy. W rezultacie jest już 600 KM przy 6500 obr./min i 740 Nm przy 4000–5500 obr./min. Efekt jest taki, że pewne jak w banku mamy osiągnięcie prędkości 320 km/h, natomiast przy odpowiednich warunkach nie powinno być problemu z przyspieszeniem do setki w 3,7 s. Odpowiada za to zmodyfikowany zestaw turbo, tytanowy wydech bez katalizatorów, z czterema końcówkami wykonanymi w kompozytu węglowego o średnicy 90 mm i tradycyjnie dla tej firmy komputer Bi-Tronik 2 V3. Turbosprężarki mają większe wirniki turbiny i sprężarki, ale są lżejsze od seryjnych, dzięki czemu cechują się mniejszą bezwładnością i szybszą odpowiedzią na otwarcie przepustnicy. Całość modyfikacji silnika wyceniono na 10 930 euro netto. Możecie zrezygnować ze zdjęcia ogranicznika prędkości, a tym samym zaoszczędzić 668 euro.

Aby ogarnąć taką moc, G-Power proponuje zestaw zawieszenia G4M- RS z możliwością regulacji wysokości oraz tłumienia kompresji i odbicia. Zapewnia przy tym, że jest to produkt opracowany z myślą o poprawieniu właściwości jezdnych, ale z uwzględnieniem komfortu jazdy. Jego cena to 2880 euro.

BMW M4 Cabrio — test

Wszystko zaczęło się od wyścigów w latach 80. Poprzez cztery generacje BMW M3 rozwijało się w jednym kierunku. Dążąc do perfekcji inżynierowie z…

Dodatkowo, by wasze M3 lub M4 wyglądało tak dobrze jak na zdjęciach, powinniście wybrać markowe obręcze kół z oferty G-Power, a konkretnie kultowy już model HURRICANE RR o średnicy 21 cali oraz szerokości 9 cali z przodu i 10,5 cala z tyłu. Zostały wykonane z anodyzowanego duraluminium, czyli tzw. aluminium lotniczego. Rozmiar ogumienia to 245/30 R21 dla przedniej i 295/25 R21 dla tylnej osi. Koszt takich kół to 7647 euro. Do tego przedni splitter za 450 euro (wersja CS), który widzicie na M3 lub za 1555 euro (wersja RS) prezentowany w M4. Oba wykonane w kompozytów węglowych, podobnie jak dyfuzor kosztujący 790 euro i tylny spojler za 395 euro, przeznaczony tylko dla modelu M4 Coupé.

Zobacz również: Otwieranie drzwi w BMW i8. Wygląda świetnie, ale łatwo nie jest

Ile kosztuje kompletna modyfikacja samochodu, by wyglądał tak dobrze i miał osiągi tak piorunujące? Niespełna 30 tys. euro netto ze splitterem przednim RS. Jeżeli chcecie w swoim M4 Coupé zamontować również tylny spojler, to będzie już 30 200 euro. Tak czy owak, by kupić sobie M3 od G-Power o mocy 600 KM, musicie "wyprowadzić" do Niemiec około 107 tys. euro, tym razem mowa o kwocie brutto, a to równowartość 470 tys. zł. Jest to 100 tys. zł więcej niż zapłacicie za M3 w Polsce. Warto?

BMW M3/M4 Coupé G4M Bi-Turbo — zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Fernando Alonso zarabia o jedną trzecią mniej! Porsche 918 Coupe RSR - już jest! Miał być wielki przełom, wyszło jak zwykle. Tesla Battery Day rozczarowała inwestorów Nowy styl – Cobra Amarok (2012) Skład Citroëna na sezon 2013 potwierdzony Zginęli przez telefon komórkowy - akcja w USA 80% wzrost sprzedaży, czyli już po kryzysie? Ford Fiesta ST - wiemy coraz więcej Chodnik dla zapatrzonych w telefony. W Warszawie pojawiło się dziwne oznaczenie Jaka będzie nowa generacja Škody Superb? Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW Dopłaty do samochodów elektrycznych oficjalnie bez podatku. Na tym koniec dobrych wiadomości

Popularne w tym tygodniu:

12 skrętnych kół i 150-litrowy diesel. Terenowa lokomotywa to najlepszy pomysł Rosjan Motoryzacja jeszcze nie umarła. Lexus IS dostał 5-litrowe V8 Ford wycofa się z silników spalinowych w Europie. Od 2030 roku tylko elektryki Elektryki przyszłości będą mieć mniejszy zasięg. Szef Audi wyjaśnia dlaczego Idą większe kary za zanieczyszczenie drogi. Kierowca zapłaci nawet 5000 zł Frog z wyrokiem bezwzględnego więzienia. Sprawa ciągnęła się aż 7 lat Pijany bez prawa jazdy holował pijanego bez prawa jazdy. To nie Rosja, a Mazowsze Jadą w góry na letnich oponach. Zakopiańska policja apeluje o rozsądek Po zmianie prawa będzie problem. Nie ma czym mierzyć odstępu między pojazdami Syntetyczne paliwo Porsche już w 2022 roku. Ma być wyjątkowo czyste Niemcy mają lepiej. Mogą kupić Skodę Scalę ze 190-konnym silnikiem Nadchodząca Klasa C tylko z czterema cylindrami, ale za to z większą baterią