BMW M3/M4 Coupé G4M Bi-Turbo - 600 KM od G-Power

Niemiecki tuner G-Power proponuje kompletny zestaw przygotowujący najnowszą generację BMW M4 Coupé i M3 do superszybkiej jazdy. Tym razem do dyspozycji zostaje oddane 600 KM mocy.

Modyfikacje silnika BMW M3/M4 zdają się nie mieć końca, a i samochód jest na tyle ładny, że chętnie poprawiają go światowej klasy firmy tuningowe. Efekt niemal zawsze jest bardzo dobry. Nie mogło zabraknąć propozycji od firmy G-Power, uznanego tunera samochodów marki BMW. Niemiecka stajnia ma już na koncie modyfikacje silnika S55B30T0 do poziomu 600 KM, zatem w tym zakresie nie ma żadnych nowości. Więcej pojawiało się na nadwoziu.

Najpierw zajrzyjmy jednak pod maskę. Jednostka R6 Twin-Turbo została przechrzczona na Bi-Turbo – to jedynie hasło marketingowe – i zyskała dodatkowe 169 KM mocy. W rezultacie jest już 600 KM przy 6500 obr./min i 740 Nm przy 4000–5500 obr./min. Efekt jest taki, że pewne jak w banku mamy osiągnięcie prędkości 320 km/h, natomiast przy odpowiednich warunkach nie powinno być problemu z przyspieszeniem do setki w 3,7 s. Odpowiada za to zmodyfikowany zestaw turbo, tytanowy wydech bez katalizatorów, z czterema końcówkami wykonanymi w kompozytu węglowego o średnicy 90 mm i tradycyjnie dla tej firmy komputer Bi-Tronik 2 V3. Turbosprężarki mają większe wirniki turbiny i sprężarki, ale są lżejsze od seryjnych, dzięki czemu cechują się mniejszą bezwładnością i szybszą odpowiedzią na otwarcie przepustnicy. Całość modyfikacji silnika wyceniono na 10 930 euro netto. Możecie zrezygnować ze zdjęcia ogranicznika prędkości, a tym samym zaoszczędzić 668 euro.

Aby ogarnąć taką moc, G-Power proponuje zestaw zawieszenia G4M- RS z możliwością regulacji wysokości oraz tłumienia kompresji i odbicia. Zapewnia przy tym, że jest to produkt opracowany z myślą o poprawieniu właściwości jezdnych, ale z uwzględnieniem komfortu jazdy. Jego cena to 2880 euro.

BMW M4 Cabrio — test

Wszystko zaczęło się od wyścigów w latach 80. Poprzez cztery generacje BMW M3 rozwijało się w jednym kierunku. Dążąc do perfekcji inżynierowie z…

Dodatkowo, by wasze M3 lub M4 wyglądało tak dobrze jak na zdjęciach, powinniście wybrać markowe obręcze kół z oferty G-Power, a konkretnie kultowy już model HURRICANE RR o średnicy 21 cali oraz szerokości 9 cali z przodu i 10,5 cala z tyłu. Zostały wykonane z anodyzowanego duraluminium, czyli tzw. aluminium lotniczego. Rozmiar ogumienia to 245/30 R21 dla przedniej i 295/25 R21 dla tylnej osi. Koszt takich kół to 7647 euro. Do tego przedni splitter za 450 euro (wersja CS), który widzicie na M3 lub za 1555 euro (wersja RS) prezentowany w M4. Oba wykonane w kompozytów węglowych, podobnie jak dyfuzor kosztujący 790 euro i tylny spojler za 395 euro, przeznaczony tylko dla modelu M4 Coupé.

Zobacz również: BMW na targach Poznań Motor Show 2018

Ile kosztuje kompletna modyfikacja samochodu, by wyglądał tak dobrze i miał osiągi tak piorunujące? Niespełna 30 tys. euro netto ze splitterem przednim RS. Jeżeli chcecie w swoim M4 Coupé zamontować również tylny spojler, to będzie już 30 200 euro. Tak czy owak, by kupić sobie M3 od G-Power o mocy 600 KM, musicie "wyprowadzić" do Niemiec około 107 tys. euro, tym razem mowa o kwocie brutto, a to równowartość 470 tys. zł. Jest to 100 tys. zł więcej niż zapłacicie za M3 w Polsce. Warto?

BMW M3/M4 Coupé G4M Bi-Turbo — zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Najpopularniejsze auta na świecie, w Europie i w segmencie A (2016) Maserati Quattroporte GranSport i GranLusso (2016) - nowe wersje w odświeżonym modelu Nowa Toyota Hilux (2016) - cennik Nowe Renault Clio (2016) - premiera Ford M-Sport Ranger – polsko-brytyjski projekt firmy Carlex Design Grand Prix Kanady 2016 – Lewis Hamilton w odwecie Rajd Sardynii 2016 – przebudzenie Thierry’ego Neuville’a Kia Picanto i Peugeot 208 mało bezpieczne w Ameryce Południowej Nowe wieści na temat hipersamochodu Astona Martina Milion samochodów elektrycznych na polskich drogach do 2025 roku! Celem Toyoty i Lexusa jest 50-procentowy udział hybryd w sprzedaży Norwegia nie wprowadzi zakazu sprzedaży aut spalinowych Wypadek Tesli na autopilocie i szybka odpowiedź firm ubezpieczeniowych Szef Suzuki rezygnuje ze stanowiska Nowy Ford Ka+ (2016) - premiera Ferrari 488 GTB od Novitec Rosso (2016) - premiera Polski rynek samochodów osobowych – maj 2016 Volvo Polestar Performance S90 i V90 - ostrzej, ale bez zastrzyku mocy Nowe Porsche Panamera oficjalnie zapowiedziane Nowy Mercedes-Benz Klasy E Kombi oficjalnie zaprezentowany Renault Twingo GT (2017) - premiera Supra zarejestrowanym znakiem towarowym - czekamy na gotowy model Renault Twingo GT (2017) prawie gotowe do prezentacji Wadliwe poduszki powietrzne Takata wciąż są montowane w nowych autach

Popularne w tym tygodniu:

Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu. Rząd pracuje nad zmianą przepisów Tragedia w Rybniku. Kursantka śmiertelnie potrąciła egzaminatora Nowe Audi SQ8 TDI to 435-konna machina do pożerania autobahnów W Krakowie stanął "fotoradar", który sprawdza emisję spalin w jadących autach Prawo jazdy można stracić też na łodzi. Przepisy są takie, jak na drodze Stłuczka lamborghini huracana evo w Warszawie. Auto spotkało się z renault kangoo AMG stworzył najmocniejszy silnik czterocylindrowy w historii. Sprawdzamy, jak to możliwe Dlaczego tiry na autostradach wyprzedzają się tak długo? Takie są przepisy Honda zbudowała kosiarkę, która do setki przyspiesza szybciej niż Ferrari 599 GTO Prawo jazdy w telefonie w 2020 r. Data potwierdzona Jeździł czołgiem po ulicach Pajęczna. 49-latek był pijany Debiut polskiego zespołu w Le Mans. Rozmawiamy z kierowcą Kubą Śmiechowskim