Ferrari 488 GTB od Novitec Rosso (2016) - premiera

Premiera kolejnych modeli firmy Novitec Rosso jest niemal tak samo ważna jak premiera samochodów Ferrari. Niemiecki tuner wkłada dużo serca w kolejne modyfikacje nowych modeli tej marki i twierdzi, że w aucie sportowym nie ma czegoś takiego jak wystarczająca ilość mocy.

Niemiecki Novitec Group, w skład którego wchodzi nie tylko Novitec Rosso, ale także Novitec Torado (modyfikacje Lamborghini), Novitec Tridente (modyfikacje Maserati) oraz Spofec (modyfikacje Rolls-Royce) jest obecnie postrzegany niemal jak nadworny tuner włoskich samochodów sportowych. Nie jest co prawda tym, czym Alpina dla BMW, czyli zależnym producentem samochodów ze swoją własną marką, ale bliżej mu na przykład do AC Schnitzera. Oznacza to, że za każdym razem, gdy światło dzienne ujrzy nowy model Ferrari, w świecie tuningu rozpoczyna się oczekiwanie na wersję tegoż modelu przygotowaną przez Novitec Rosso. Premiera przygotowanego przez niemieckiego tunera Ferrari 488 GTB poprzedza jednocześnie zapowiadaną już premierę 488 Spider.

Najnowsze dzieło firmy Novitec osiąga moc 722 KM przy 7950 obr./min i 892 Nm przy 3250 obr./min. Uzyskano zatem przyrosty rzędu 102 KM i 132 Nm. W jaki sposób? Oczywiście w w bardzo prosty — poprzez zastosowanie własnej elektroniki sterującej ciśnieniem doładowania oraz mapowaniem wtrysku i zapłonu. Użyto dwóch modułów NOVITEC ROSSO N-TRONIC, które włącza się z poziomu kierownicy, a konkretnie przełącznikiem Manettino. Silnik wspomaga zmodyfikowany układ wydechowy ze sportowymi katalizatorami o lepszym przepływie spalin, a opcją pozostają przepustnice wydechu, które zmieniają charakterystykę dźwięku układu. Efektem według tunera jest przyspieszenie do 100 km/h w czasie 2,8 s oraz prędkość maksymalna na poziomie 342 km/h.

Zmiany wizualne objęły nadwozie i dodatki z włókna węglowego. Każdy widoczny na zdjęciu czarny element ma poprawiać nie tyle wygląd, co stabilność przy wysokich prędkościach oraz na zakrętach. Ważną częścią pakietu aerodynamicznego jest przedni splitter, który zapobiega unoszeniu przedniej osi oraz boczne progi, wysyłające strumień powietrza wprost do wlotów, którymi je zakończono. Nie bez znaczenia jest także tylne skrzydło, którego tak wystrzega się Ferrari, by nie zaburzyć wyglądu swoich samochodów. Również kilka elementów czysto dekoracyjnych wykonano z kompozytów węglowych. Są to m. in. wstawki przy światłach, na wlocie powietrza do silnika czy na tylnym pasie.

Tuner zaproponował do swojego pokazowego modelu trzyczęściowe felgi z lekkich stopów o średnicy 21 cali. Jest to kuta obręcz o szerokości 9 cali z przodu i 12 cali z tyłu. Odpowiednio przygotowano ogumienie Pirelli P Zero o rozmiarze 255/30 ZR 21 i 325/25 ZR 21. Jeżeli komuś zależy na maksymalnej przyczepności tylnej osi, wówczas Novitec oferuje 22-calowe obręcze z oponami 335/25 ZR 22.

Zestaw zawieszenia przygotowany przez niemiecką stajnię powoduje obniżenie samochodu względem oryginału o 35 mm, ale wystarczy nacisnąć przycisk w kabinie by podnieść je o 40 mm. Przy prędkości 80 km/h prześwit wraca do swojego pierwotnego stanu. Pozostawiono system adaptacyjny, czyli możliwość zmiany charakterystyki pracy amortyzatorów zgodnie z życzeniem kierowcy i ustawieniem Manettino.

Zobacz również: Mazda 6 w Czarnogórze. Japońska limuzyna stała się jeszcze lepsza

Ferrari 488 GTB by Novitec Rosso (2016) - zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Polski rynek samochodów osobowych – maj 2016 Volvo Polestar Performance S90 i V90 - ostrzej, ale bez zastrzyku mocy Nowe Porsche Panamera oficjalnie zapowiedziane Nowy Mercedes-Benz Klasy E Kombi oficjalnie zaprezentowany Renault Twingo GT (2017) - premiera Supra zarejestrowanym znakiem towarowym - czekamy na gotowy model Renault Twingo GT (2017) prawie gotowe do prezentacji Wadliwe poduszki powietrzne Takata wciąż są montowane w nowych autach Audi A5 Coupé i S5 Coupé (2016) - premiera Superchargery będą płatne dla Tesli Model 3? Tak twierdzi Elon Musk Paryż zaostrza restrykcje dotyczące wjazdu starym pojazdem Hyundai RM16 N Concept (2016) – kolejna wizja sportowego auta przyszłości Wyniki plebiscytu International Engine of the Year 2016 - znamy zwycięzców Efekt współpracy Kamaza i Mercedesa – rajdowa maszyna na Dakar! BMW Serii 3 Gran Turismo (2016) - lifting rodzinnej Trójki Nowy Opel Zafira (2017) - premiera Ferrari 458 MM Speciale (2016) - pojedynczy egzemplarz na życzenie klienta Nowy Peugeot i-Cockpit - jak zmienia się awangardowe wnętrze z Francji? Statystyki wypadków w długi weekend – Boże Ciało 2016 Grand Prix Monaco 2016 - Lewis przerywa złą passę Nissan GT-R Nismo (2017) - kolejny facelifting Renault Clio R.S.16 Concept dla uczczenia powrotu do Formuły 1 Summer Cars Party Best of the Best pod patronatem Autokult.pl Odświeżone mechanicznie Subaru BRZ (2017)

Popularne w tym tygodniu:

Tragedia w Rybniku. Kursantka śmiertelnie potrąciła egzaminatora Piesi nie będą mieć pierwszeństwa przed przejściem. Klęska inicjatywy RPO Kara za nieprzerejestrowanie pojazdu wyniesie 1000 zł. Nowe przepisy w przygotowaniu Prawo jazdy można stracić też na łodzi. Przepisy są takie, jak na drodze Nowe Audi SQ8 TDI to 435-konna machina do pożerania autobahnów Koniec z zabytkową patologią. Ministerstwo Kultury ustali nowe warunki dla żółtych tablic Prawo jazdy w telefonie w 2020 r. Data potwierdzona Shelby GT500 z oficjalnymi danymi technicznymi. Ma więcej koni niż McLaren 720S Mandaty do 11 tys. zł. Uważaj podczas wakacji w Chorwacji Jeździł czołgiem po ulicach Pajęczna. 49-latek był pijany 166 km/h traktorem. Nowy rekord prędkości Już wiadomo, ile państwo dopłaci do zakupu ekologicznych aut