Test zużycia paliwa w warunkach rzeczywistych - test specjalny

Francuzi pochwalili się rzeczywistymi wynikami zużycia paliwa swoich samochodów, które zostały przetestowane w ruchu rzeczywistym. My sprawdziliśmy trzy różne modele innych producentów niż francuscy według podobnych, ogólnych założeń.

Ten artykuł ma 5 stron:
Inspiracja: pojazdy we francuskiej próbie zostały przetestowane zgodnie z wytycznymi protokołu NGO Transport & Environment. Cykl pomiarowy zawierał 25,5 km trasy w mieście, 39,7 km poza miastem i 31,1 km na autostradzie. Wszystkie badania odbywały się na otwartych odcinkach dróg publicznych, w rzeczywistych warunkach. Koncern PSA swoje badania przeprowadził w okolicy Paryża… czytaj więcej
Zasady naszego testu
Zrobiliśmy podobną próbę w warunkach polskich, w okolicy Mińska Mazowieckiego. Jeśli chodzi o szczegóły, to udział trzech różnych typów dróg był niemal identyczny. Testowa trasa miała dokładnie 99,8 km długości, z czego 26,5 km przebiegało drogami miasta Mińsk Mazowiecki, 41 km na drodze krajowej pomiędzy Mińskiem Mazowieckim a Siedlcami i 32,3 km na autostradowej obwodnicy Mińska Mazowieckiego. W samochodzie z pełnym zbiornikiem paliwa znajdowały się dwie osoby, co dawało obciążenie około 180–200 kg. W autach była włączona automatyczna klimatyzacja, natomiast temperatury otoczenia oscylowały wokół 10–15 stopni Celsjusza. Jazda oczywiście była zgodna z przepisami i z uwzględnieniem zasad ekojazdy, ale stosunkowo luźno przestrzeganych, by nie generować wyników rekordowych. Można przyjąć, że wartości, jakie osiągnąłem, jest w stanie uzyskać każdy przeciętny kierowca bez większego wysiłku. Na autostradzie i drogach krajowych używałem tempomatu, gdy było to pomocne. W mieście używałem natomiast ogranicznika prędkości ustawionego na 50 km/h. Wartości podawane w teście zostały odczytane z komputera pokładowego, natomiast ten został zweryfikowany pod kątem rozbieżności podczas tankowania zbiornika paliwa do pełna.
Ten artykuł ma 12 komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze