Sergio Marchionne nowym szefem Ferrari

O tym, że Sergio Marchionne może zostać szefem Ferrari po odejściu Amedeo Felisy mówiło się już w zeszłym roku. Miało to nastąpić jeszcze przed oddzieleniem się Ferrari od Fiata. To jednak nie nastąpiło tak szybko, jak większość się spodziewała. Musiało jednak nastąpić i informację o nowej funkcji Marchionne przekazano w czasie weekendu majowego.

Marchione w poniedziałek ze skutkiem natychmiastowym został nowym szefem Ferrari po tym, jak Amedeo Felisa ogłosił przejście na emeryturę. Nie oznacza to jednak, że Marchionne schodzi z funkcji dyrektora Fiat Chrysler Automobiles. Będzie prowadził obie marki jak w swoim czasie robił to Luca di Montezemolo. Tak naprawdę to jest już szefem trzech wielkich firm, ponieważ prowadzi również CNH Industrial zajmującą się produkcją m. in. ciągników i kombajnów rolniczych Case, New Holand i Steyr. Podczas wczorajszego spotkania zapowiedział, że ma zamiar zmniejszyć koszty i zwiększyć sprzedaż samochodów, a także innych produktów Ferrari, m. in. dóbr luksusowych, takich jak kolekcje ubrań czy perfumy. W przyszłym roku tego typu asortyment zostanie jeszcze poszerzony. Ferrari zajmie się również budową wielkiego parku rozrywki w Chinach, podobnego do tego, który powstał w AbuDhabi.

Zwrócił również uwagę na słabe wyniki Scuderia Ferrari w Formule 1 i zapowiedział, że trzeba to szybko poprawić. Jesteśmy ciekawi czy tak jak zapowiadał, uczyni jakieś kroki mające na celu wprowadzenie do Formuły 1 marki Alfa Romeo.

Przejęcie nowej funkcji przez Marchionne zbiegło się z ogłoszeniem zysków firmy za rok 2016. W pierwszym kwartale zysk netto był wyższy o 19 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. To wszystko przy 15-procentowym wzroście sprzedaży samochodów.

Amedeo Felisa, były już prezes Ferrari, pracował w tej firmie przez 26 lat, z czego 8 pełnił funkcję prezesa. Choć odchodzi na emeryturę, pozostawiono mu dożywotni mandat w Ferrari, gdzie będzie pełnił luźną funkcję doradcy technicznego.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Volkswagen Amarok (2016) - odświeżony i z V6 pod maską BMW i3 (2016) - większy zasięg lekarstwem na gorszą sprzedaż? Grupa PSA też chce mieć terenowego pick-upa, będzie bazował na Toyocie Hilux! Grand Prix Rosji 2016 - Nico Rosberg po raz czwarty! Znamy polską cenę nowego Nissana GT-R (2016) Volkswagen rozpoczyna w Polsce akcję serwisową silników TDI BMW M4 GTS DTM Safety Car (2016) Nowy Hyundai Elantra w sportowym wydaniu? Volkswagen zaprezentował nowy silnik 1.5 TSI G-Power BMW M4 Convertible o mocy 600 KM 100 autonomicznych samochodów Volvo ruszy na brytyjskie drogi Flotowe spotkania handlowe 4000 euro dopłaty do samochodów elektrycznych w Niemczech Nowe diesle FordECO Blue o pojemności 2 litrów Mamy pierwsze informacje o nowym Suzuki Jimny Nowy Nissan Tiida, czyli odświeżony Pulsar Carefleet finansuje wynajem długoterminowy traktora z beczkowozem Wynajem długoterminowy coraz popularniejszy wśród mikroprzedsiębiorstw Porsche 718 Cayman i Cayman S (2016) – premiera Volkswagen T-Prime Concept GTE (2016) - premiera Nowe Audi TT RS Coupé i TT RS Roadster (2016) - premiera Citroën C6 - wersja na rynek chiński (2016) Lexus IS (2016) - facelifting Nowa Mazda CX-4 (2016) - premiera

Popularne w tym tygodniu:

To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Honda z ambitnymi planami elektryfikacji. Hybrydowa CR-V to dopiero początek Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Nowe Audi A7 Sportback. Wciąż kontrowersyjne, nadal efektowne Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW Nissan Leaf II od Nismo. Auto elektryczne też może być ekscytujące Amerykanie sprawdzili bezpieczeństwo aut od strony pasażera. Wyniki wciąż nie zachwycają