Volkswagen Amarok (2016) - odświeżony i z V6 pod maską

Volkswagen zaprezentował odświeżonego Amaroka. Niemiecki pickup zyskał nie tylko nowy wygląd, ale także duże, wysokoprężne V6.

Wygląd Amaroka zmienił się minimalnie. Lifting tego pick-upa przyniósł jedynie subtelne poprawki, które mają uczynić ten użytkowy wóz bardziej podobnym do reszty gamy modelowej Volkswagena. Najbardziej widoczne są zmiany w dolnej części pasa przedniego. Zgodnie z wcześniej pokazanymi ilustracjami, Amarok dostał także nowe wnętrze, ale tego na razie nie widać na przedstawionych zdjęciach.

Zamiast deski rozdzielczej, Volkswagen pokazał jednostkę napędową, która będzie pracować pod maską niemieckiego woła roboczego. Jest to… 3-litrowe V6 TDI. Obecnie w polskim cenniku Amaroka znajdziemy 2-litrową, rzędową czwórkę wysokoprężną. Generuje ona 140 lub 180 KM, w zależności od wariantu. Mocniejsza odmiana to wersja BiTDI.

To niezwykłe, że w dobie kryzysu związanego z przekłamywaniem wyników badań emisji spalin, Volkswagen wprowadza pod maskę Amaroka potężne V6. Jednostka ta będzie oferowana w trzech wariantach mocowych. Najmniej do zaoferowania będzie miała wersja 163-konna. Pośrodku gamy znajdzie się odmiana 204-konna. 3-litrowe V6 ma generować w Amaroku maksymalnie 224 KM. Topowa wersja będzie dysponować momentem obrotowym na poziomie 550 Nm przy 1500 rpm.

Przeniesienie mocy z 3-litrowego silnika standardowo będzie odbywać się w odświeżonym Amaroku na tylną oś. Klienci będą mogli zdecydować się także na dwa inne warianty. Pierwszym będzie napęd na cztery koła, z dołączaną osią przednią. Drugi to stałe przeniesienie mocy na wszystkie koła. W ostatnim wariancie standardem będzie 8-stopniowa przekładnia automatyczna. Na liście nowości związanych z mechaniką znalazł się także nowy dla rynku europejskiego układ wspomagania Servotronic.

Volkswagen Amarok Canyon 2,0 TDI 4×4 — test

Niektórzy twierdzą, że ostatnie zmiany w przepisach dotyczących odliczania podatku VAT od zakupu samochodu na potrzeby działalności gospodarczej mogą…

Na pokładzie wersji 224-konnej Volkswagen będzie standardowo oferował większe, bardziej wydajne hamulce. Tarcze mają tu mieć 17 cali z przodu i 16 cali z tyłu.

Nowy Amarok trafi do sprzedaży we wrześniu. Początkowo w ofercie widlastej szóstki będzie jedynie 224-konna wersja. Pozostałe, słabsze warianty, trafią na rynek później.

Zobacz również: Volkswagen Golf R - przyspieszenie 0-100 km/h z launch control

Volkswagen Amarok (2016) - zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

BMW i3 (2016) - większy zasięg lekarstwem na gorszą sprzedaż? Grupa PSA też chce mieć terenowego pick-upa, będzie bazował na Toyocie Hilux! Grand Prix Rosji 2016 - Nico Rosberg po raz czwarty! Znamy polską cenę nowego Nissana GT-R (2016) Volkswagen rozpoczyna w Polsce akcję serwisową silników TDI BMW M4 GTS DTM Safety Car (2016) Nowy Hyundai Elantra w sportowym wydaniu? Volkswagen zaprezentował nowy silnik 1.5 TSI G-Power BMW M4 Convertible o mocy 600 KM 100 autonomicznych samochodów Volvo ruszy na brytyjskie drogi Flotowe spotkania handlowe 4000 euro dopłaty do samochodów elektrycznych w Niemczech Nowe diesle FordECO Blue o pojemności 2 litrów Mamy pierwsze informacje o nowym Suzuki Jimny Nowy Nissan Tiida, czyli odświeżony Pulsar Carefleet finansuje wynajem długoterminowy traktora z beczkowozem Wynajem długoterminowy coraz popularniejszy wśród mikroprzedsiębiorstw Porsche 718 Cayman i Cayman S (2016) – premiera Volkswagen T-Prime Concept GTE (2016) - premiera Nowe Audi TT RS Coupé i TT RS Roadster (2016) - premiera Citroën C6 - wersja na rynek chiński (2016) Lexus IS (2016) - facelifting Nowa Mazda CX-4 (2016) - premiera Nowy Peugeot 308 w wersji sedan (2016)

Popularne w tym tygodniu:

Honda NSX odnaleziona w rosyjskim lesie. Właściciel zostawił ją tam specjalnie Nowe dzieło Singera i Williamsa. Porsche 911 zwala z nóg Kłopoty Dębicy. Wadliwe opony Frigo 2 Koenigsegg z kolejnym rekordem. Agera RS najszybszym produkcyjnym samochodem na świecie VC-T - rewolucyjny silnik Infiniti w sprzedaży od 2018 roku Przejechał Chevroletem Corvette ponad milion kilometrów. Teraz oddał samochód do muzeum Jakich aut elektrycznych chcą Polacy? Są badania Powrót do przeszłości! Je Design bierze się za Seata Leona Cupra Najtańsi ubezpieczyciele. Ranking OC, AC i NNW Opel na francuskich częściach. Poznaliśmy szczegóły restrukturyzacji Rekord Seata pobity. Mercedes-AMG E63 S nowym królem "Zielonego Piekła" Pomiędzy Veloce a Quadrifoglio. Alfa Romeo Giulia może wkrótce dostać nową wersję