Fiat 124 Spider vs Mazda MX-5 - porównanie: który roadster wygląda lepiej?

Mazda MX-5 to już prawdziwy klasyk kategorii roadsterów. Fiat ma jednak wcale nie gorsze tradycje w tej kwestii. Współpraca Włochów z Japończykami zaowocowała powstaniem modelu 124 Spider, który z tych tradycji czerpie pełnymi garściami. Ponieważ Fiat w tym miesiącu wjechał na polski rynek, uznaliśmy, że czas porównać ze sobą te dwa modele, przynajmniej na papierze.

Bardzo istotną dyskusję zaczęliśmy już chwilę po premierze rynkowej 124 Spider, co miało miejsce tydzień temu. Wtedy przyjrzeliśmy się cenom obu aut. Wynik bardzo jednoznacznie wskazał na to, że oceniając bardzo pragmatycznie to, co dostaje się za każdą wydaną złotówkę, dużo bardziej opłaca się wybrać Mazdę MX-5.

Podstawowa wersja Fiata 124 Spider kosztuje 110 tys. zł, za co na pokładzie dostajemy 140-konny 1,4-litrowy silnik MultiAir. Pozwala on osiągnąć 100 km/h w 7,5 s. Do tego na liście wyposażenia podstawowego znajdziemy między innymi:

Wyposażenie podstawowe Fiata 124 Spider

• Radio DAB z 7" ekranem, 4 głośniki, porty USB oraz AUX, 2 głośniki w zagłówku fotela kierowcy
• Felgi ze stopów lekkich 16"
• Klimatyzacja manualna
• Aktywne zagłówki przednie
• Poduszki powietrzne przednie kierowcy, pasażera oraz boczne
• System ABS, system stabilizacji toru jazdy ESC, system Active Hood — pirotechnicznie unoszona przednia maska w momencie uderzenia w pieszego, system monitorowania ciśnienia powietrza w oponach (TMPS)
• Tylne światła w technologii LED
• Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem
• Kierownica pokryta skórą, regulowana na wysokość ze sterowaniem radioodtwarzacza
• Tempomat
• Wspomaganie kierownicy

Za dodatkowe 7 tys. zł Fiat dorzuci nam w wersji Spider Lusso następujące dodatki:

Wyposażenie Fiata 124 Spider w wersji Lusso

• Pakiet Widoczność (adaptacyjne przednie światła (AFS) w technologii LED, spryskiwacze reflektorów, czujnik zmierzchu i deszczu)
• Felgi ze stopów lekkich 17"
• Klimatyzacja automatyczna
• Tapicerka skórzana
• Fotele przednie podgrzewane
• Światła przeciwmgielne przednie
• Dwie chromowane rury wydechowe
• Elementy wnętrza lakierowane w kolorze czerni fortepianowej
• Obramowanie szyby przedniej w kolorze srebrnym
• Osłony pałąków przeciwkapotażowych w kolorze srebrnym

Jak pewnie doskonale pamiętacie, Mazda okazała się znacznie tańsza. Podstawowa wersja kosztuje 89 900 zł. W tej cenie dostajemy 1,5-litrowy motor o mocy 131 KM. Za 96 900 zł Mazda pakuje pod maskę MX-5 2-litrowy motor wolnossący o mocy 160 KM i niezłe wyposażenie. Dla głodnych bogatszej listy opcji, dostępna jest odmiana SkyPassion, która wciąż kosztuje mniej od Fiata (103 900 zł) i ma bardzo bogate wyposażenie. Więcej na temat wyposażenia i cen przeczytacie w poprzednim artykule:

Fiat 124 Spider już w Polsce! Znamy ceny i wyposażenie

Po ubiegłorocznej premierze modelu 124 Spider, Fiat wprowadza auto na polski rynek. Zamówienia można składać już teraz.

Sęk w tym, że jak zauważyliście w komentarzach, takich samochodów nie kupuje się wyłącznie portfelem i rozumem. Żadne z tych aut nie będzie stanowić głównego środka transportu w domu, może poza pewnymi wyjątkami. Zawsze będą to przede wszystkim auta, które mają dostarczać frajdę z jazdy, a ich miejsce w garażu będzie obok innego, rodzinnego pojazdu, wybranego zgodnie z bardziej rozsądnymi zasadami. W takim przypadku cena schodzi na drugi plan przed samym charakterem pojazdu.

Zobacz również: Mazda MX-5 2.0 Skyactiv G (2016) - dźwięk wydechu

Porównajmy więc te auta czysto subiektywnie. Wiecie już co oferują ich producenci za jakie pieniądze. A jak te pojazdy wypadają pod względem wyglądu? Który sami byście wybrali, gdyby faktycznie przyszło do zakupu?

W komentarzach do poprzedniego artykułu wiele osób twierdziło, że Fiat wypada stylistycznie lepiej od Mazdy. Jeśli tak, to czy to wystarczy by zniwelować większą moc i lepsze wyposażenie za wyraźnie niższą cenę? Ponownie, jak w przypadku pucharu segmentu E, decyzję oddajemy w Wasze ręce. Ankietę znajdziecie pod zdjęciami.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Treści cykliczne:

Clive Owen – zawodowiec w BMW Rodzinny Samochód Roku 2014 według redakcji Autokult.pl Ile musi powstać stacji ładowania, żebyśmy mogli swobodnie korzystać z aut elektrycznych? Mniej niż myślisz Rozwiązanie: quiz motoryzacyjny Autokult.pl [cz.1] Adam Małysz opowiada o Dakarze 2016 - wywiad Nowe Audi A5 i S5 kontra stare - jak się zmieniło niemieckie coupé? Najciekawsze premiery minionego roku - najważniejsze nowe samochody sportowe i luksusowe [cz.1] Najlepszy samochód terenowy świata pochodzi z Polski! Rodzinny Samochód Roku 2013 według Czytelników Autokult.pl Słynne monster trucki [cz. 1] Rodzinny Samochód Roku 2013 - wyniki plebiscytu Czytelników Sekretne koncepty Porsche

Popularne w tym tygodniu:

Koncept Bugatti Veyrona ma już 20 lat. Na początku było słowo Telematyka to zysk dla pracodawcy i pracownika. Poprawia bezpieczeństwo i komfort pracy, pozwala na dodatkowe zarobki