Volkswagen T-Prime Concept GTE (2016) - premiera

Volkswagen rozszerza gamę aut SUV, ale nie zapomina też o dotychczasowych modelach. Ostatnią nowością jest koncepcyjny model T-Prime Concept GTE, który stanowi zapowiedź następnej generacji modelu Touareg.

Volkswagen nieco przespał powstanie nowych segmentów aut typu SUV — zabrakło w ostatnim czasie choćby niedużego miejskiego SUV-a. Dziś marka planuje nadrobić te zaległości budując spójną gamę aut typu SUV o różnych wielkościach.

Aby zrobić miejsce na nowości nowa generacja modelu Touareg ma być nieco większa od poprzedniej i stać jeszcze bardziej na szczycie gamy aut z podniesionym nadwoziem. Nowe auto będzie zbudowane na platformie MLB i ma mieć 5070 mm długości, czyli 10 mm więcej niż pierwsza generacja modelu Phaeton i aż o 171 mm od obecnej odsłony modelu. Pozostałe wymiary to 1999 mm szerokości i 1707 mm wysokości.

Wygląd zewnętrzny jest typowy dla niemieckiej marki, choć trzeba przyznać, że w tym przypadku Niemcy i tak zaszaleli, patrząc na ich ostatnie projekty. Niższe, ale szersze i dłuższe nadwozie ma ciekawsze proporcje niż obecna generacja. Nie wszystkim zapewne przypadnie do gustu atrapa chłodnicy, która łączy przednie reflektory i stanowi rozwinięcie trendu zapoczątkowanego w obecnej generacji VW Passata.

Ciekawie wygląda wnętrze pojazdu koncepcyjnego, w którym nie tylko poszczególne grupy funkcyjne, ale w zasadzie wszystkie komendy wydawane będą przez powierzchnie dotykowe. Nowe ma być także sterowanie skrzynią biegów. Oczywiście to tylko model koncepcyjny, ale wydaje się, że trend sterowania dotykowego może się upowszechnić w niedługim czasie, a tutaj mamy tego zapowiedź.

Volkswagen, po ostatnich incydentach z udziałem tej marki, chce uczynić więcej w kierunku ekologii swoich modeli. Dlatego koncept napędzany jest dwulitrową, doładowaną jednostką benzynową zestawioną z silnikiem elektrycznym, który może być ładowany podczas jazdy lub ze źródeł zewnętrznych (plug-in). Całość ma mieć aż 375 KM i 699 Nm momentu obrotowego.

Moc będzie przekazywana poprzez stały napęd na cztery koła, a całości dopełni ośmiobiegowa skrzynia automatyczna. T-Prime GTE Concept oferuje trzy różne tryby jazdy. Pierwszym jest E-Mode, czyli tryb czysto elektryczny, drugim tryb hybrydowy, a trzecim tryb GTE, który z kolei zapewnia największą moc z silnika elektrycznego i silnika TSI, co pozwala na osiągnięcie przypieszenia 0–60 mph (96 km/h) w 6,0 sekundy oraz prędkości maksymalnej 224 km/h.

Zobacz również: Volkswagen Arteon na Poznań Motor Show 2017

Akumulator litowo-jonowy ze stanu całkowicie rozładowanego do w pełni załadowanego można uzupełnić w ciągu ośmiu godzin przy ładowaniu ze zwykłego gniazdka 220 V, a w dwie godziny i pół godziny minut wykorzystując do tego publiczną stację ładowania o mocy 7,2 kW.

Więcej o nowym koncepcyjnym VW w poniższej galerii zdjęć producenta:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowe Audi TT RS Coupé i TT RS Roadster (2016) - premiera Citroën C6 - wersja na rynek chiński (2016) Lexus IS (2016) - facelifting Nowa Mazda CX-4 (2016) - premiera Nowy Peugeot 308 w wersji sedan (2016) Rajd Argentyny 2016 - spektakl pewnego kierowcy Infiniti QX Sport Inspiration Concept (2016) - zwiastun nowych modeli Fuso Canter - mała ciężarówka Wheelsandmore Audi R8 V10 B3AST (2016) Nowy Ford KA nie będzie produkowany w Tychach Audi A6 (2016) - znowu lifting? Ford Mustang najpopularniejszym coupé świata Nowy Renault Koleos oficjalnie zapowiedziany Nowe testy zderzeniowe Euro NCAP (kwiecień 2016) - po raz pierwszy podwójna nota Mitsubishi przyznało się do oszukiwania przy badaniach zużycia paliwa Samochód firmowy „mówi” o przedsiębiorstwie Koniec Jaguarów kombi? Grupa PSA na drodze do automatyzacji jazdy w Europie Fiat 124 Spider już w Polsce! Znamy ceny i wyposażenie Land Rover Defender The End Edition w wykonaniu Kahn Design Lekkie hybrydy jako alternatywa dla tradycyjnych silników spalinowych Tajemniczy koncept od Volkswagena – czyżby następca Touarega? LG Chem zbuduje w Polsce fabrykę akumulatorów Grand Prix Chin 2016 - Rosberg dominator

Popularne w tym tygodniu:

To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Honda z ambitnymi planami elektryfikacji. Hybrydowa CR-V to dopiero początek Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Nowe Audi A7 Sportback. Wciąż kontrowersyjne, nadal efektowne Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW Nissan Leaf II od Nismo. Auto elektryczne też może być ekscytujące Amerykanie sprawdzili bezpieczeństwo aut od strony pasażera. Wyniki wciąż nie zachwycają