Nowe Audi TT RS Coupé i TT RS Roadster (2016) - premiera

400 KM i 480 Nm generuje znana, pięciocylindrowa jednostka napędowa nowego Audi TT RS. Co jeszcze nowego znajdziemy w najmocniejszym TT w historii marki?

Poza mocarną jednostką napędową, która wysyła na koła imponujący jak na tak niewielki samochód moment obrotowy 480 Nm, nowością w tym modelu są światła tylne Matrix OLED. Emitują wyjątkowo homogeniczne i kontrastowe światło, są po raz pierwszy stosowane w produkcyjnym samochodzie Audi. Diody organiczne nie rzucają cienia i można je regulować bezstopniowo. Zajmują mniej miejsca, a dają bardziej widoczne światło. Są opcją dla TT RS, które seryjnie wyposażono w zwykłe reflektory diodowe i tylne światła diodowe.

Nowe TT RS rozpoznamy po szerokich progach, stałym spojlerze na klapie bagażnika, dwóch owalnych końcówkach wydechu oraz specyficznej, pojedynczej ramce grilla i srebrnej dokładce zderzaka. Nowe Audi już z wyglądu emanuje siłą i mocą. Specjalnie dla tej wersji zarezerwowano wzory obręczy kół o średnicy 19 cali, opcjonalnie 20 cali. Jednak tutaj nie tyle wygląd co technika są ważne.

Wspomniany silnik po modyfikacji generuje 400 KM mocy i 480 Nm momentu obrotowego, który jest dostępny w szerokim zakresie obrotów 1750–5800. Trafia oczywiście na cztery koła poprzez napęd quattro ze sprzęgłem umieszczonym przy tylnej osi. Osiągi to trwające 3,7 s przyspieszenie do 100 km/h i 280 km/h prędkości maksymalnej na życzenie. Standardowo jest to skromne 250 km/h. Roadster przyspiesza nieco wolniej — do 100 km/h w 3,9 s. Dzięki systemowi Audi drive select kierowca może konfigurować auto zmieniając pracę sprzęgła dołączającego napęd tylnej osi, 7-stopniowej przekładni S tronic, układu kierowniczego, silnika i układu wydechowego oraz opcjonalnie zawieszenia. Za dopłatą klient otrzyma bowiem adaptacyjne amortyzatory oraz ceramiczne hamulce. Seryjnie są perforowane dla przedniej osi tarcze stalowe.

Seryjnym elementem wnętrza jest Audi virtual cockpit z 12,3-calowym ekranem konfigurowanym. Po raz pierwszy w TT RS na sportowej kierownicy pojawiają się przyciski do uruchamiania silnika i wyboru profilu jazdy, dzięki czemu kierowca nie musi szukać go na desce rozdzielczej i szybciej zmieni oblicze samochodu. Z doświadczenia wiem, że właśnie tego brakuje w zwykłym TT. Dla najbardziej wymagających audiofili przygotowano nagłośnienie firmy Bang & Olufsen, a dla tych "drugich" osobny przycisk do regulacji dźwięku układu wydechowego.

Nowe Audi TT RS Coupé i TT RS Roadster (2016) - zdjęcia

Zobacz również: Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Audi TT RS Coupé S Tronic — uliczny ścigant [test autokult.pl]

To było dla mnie bardzo dobre lato, ale nie za sprawą pogody czy długich wakacji. Uśmiech od ucha do ucha zawdzięczam Audi TT RS, wulgarnemu…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Yamaha XJ6 w sprzedaży Następca McLarena F1 już w 2012! Reklama Peugeot - świetna robota Nowe centrum testowe Hyundaia przy torze Nürburgring - pierwsze wizualizacje Porsche bierze się na poważnie za elektryki. Właśnie kupili 10 proc. Rimaca 300000 aut w 30 lat - BMW M Tuning Range Rovera Sport - po co to komu?! Mur z plastiku... Polacy jeżdżą tankować za niemiecką granicę. Jeszcze niedawno było odwrotnie Sezon DTM w końcu wystartuje. W jednym z bolidów Robert Kubica Nowe zasady przeprowadzania egzaminów na prawo jazdy od 2020. Testy już się zaczynają Znalezione na eBayu: Yugo cabrio

Popularne w tym tygodniu:

Dlaczego tiry na trasie wyprzedzają się tak długo? Proste: takie są przepisy EDWARD 2020. Polska policja włączy się do działań Rząd chce podnieść akcyzę i bierze się za diesle. Import używanych aut do Polski przestanie się opłacać? Premiera Maserati MC20 - Włosi stworzyli normalne superauto. I dobrze Mercedes Klasy S już w Polsce. Znamy ceny króla limuzyn Komisja Europejska chce zaostrzenia norm emisji. Nadchodzi era elektryków Koenigsegg otworzy salon w Katowicach. To pierwszy taki obiekt w naszym regionie Łapanka na miłośników tuningu w Pile. Co piąty stracił dowód rejestracyjny Lamborghini wyprodukowało 10 tys. aventadorów. To wynik, który daje do myślenia Plotki: Volkswagen chce sprzedać Bugatti. Mate Rimac głównym zainteresowanym Zrezygnowała z Formuły Drift. Karolina Pilarczyk tłumaczy, czemu nie wystartowała w USA Kara za brak OC w 2021 r. Wyższa płaca minimalna oznacza, że stawka idzie w górę