Nowe Audi TT RS Coupé i TT RS Roadster (2016) - premiera

400 KM i 480 Nm generuje znana, pięciocylindrowa jednostka napędowa nowego Audi TT RS. Co jeszcze nowego znajdziemy w najmocniejszym TT w historii marki?

Poza mocarną jednostką napędową, która wysyła na koła imponujący jak na tak niewielki samochód moment obrotowy 480 Nm, nowością w tym modelu są światła tylne Matrix OLED. Emitują wyjątkowo homogeniczne i kontrastowe światło, są po raz pierwszy stosowane w produkcyjnym samochodzie Audi. Diody organiczne nie rzucają cienia i można je regulować bezstopniowo. Zajmują mniej miejsca, a dają bardziej widoczne światło. Są opcją dla TT RS, które seryjnie wyposażono w zwykłe reflektory diodowe i tylne światła diodowe.

Nowe TT RS rozpoznamy po szerokich progach, stałym spojlerze na klapie bagażnika, dwóch owalnych końcówkach wydechu oraz specyficznej, pojedynczej ramce grilla i srebrnej dokładce zderzaka. Nowe Audi już z wyglądu emanuje siłą i mocą. Specjalnie dla tej wersji zarezerwowano wzory obręczy kół o średnicy 19 cali, opcjonalnie 20 cali. Jednak tutaj nie tyle wygląd co technika są ważne.

Wspomniany silnik po modyfikacji generuje 400 KM mocy i 480 Nm momentu obrotowego, który jest dostępny w szerokim zakresie obrotów 1750–5800. Trafia oczywiście na cztery koła poprzez napęd quattro ze sprzęgłem umieszczonym przy tylnej osi. Osiągi to trwające 3,7 s przyspieszenie do 100 km/h i 280 km/h prędkości maksymalnej na życzenie. Standardowo jest to skromne 250 km/h. Roadster przyspiesza nieco wolniej — do 100 km/h w 3,9 s. Dzięki systemowi Audi drive select kierowca może konfigurować auto zmieniając pracę sprzęgła dołączającego napęd tylnej osi, 7-stopniowej przekładni S tronic, układu kierowniczego, silnika i układu wydechowego oraz opcjonalnie zawieszenia. Za dopłatą klient otrzyma bowiem adaptacyjne amortyzatory oraz ceramiczne hamulce. Seryjnie są perforowane dla przedniej osi tarcze stalowe.

Seryjnym elementem wnętrza jest Audi virtual cockpit z 12,3-calowym ekranem konfigurowanym. Po raz pierwszy w TT RS na sportowej kierownicy pojawiają się przyciski do uruchamiania silnika i wyboru profilu jazdy, dzięki czemu kierowca nie musi szukać go na desce rozdzielczej i szybciej zmieni oblicze samochodu. Z doświadczenia wiem, że właśnie tego brakuje w zwykłym TT. Dla najbardziej wymagających audiofili przygotowano nagłośnienie firmy Bang & Olufsen, a dla tych "drugich" osobny przycisk do regulacji dźwięku układu wydechowego.

Nowe Audi TT RS Coupé i TT RS Roadster (2016) - zdjęcia

Zobacz również: Audi Q3 2.0 TFSI S tronic (2015) - test napędu quattro i trybu Offroad

Audi TT RS Coupé S Tronic — uliczny ścigant [test autokult.pl]

To było dla mnie bardzo dobre lato, ale nie za sprawą pogody czy długich wakacji. Uśmiech od ucha do ucha zawdzięczam Audi TT RS, wulgarnemu…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowa Mazda CX-4 (2016) - premiera Nowy Peugeot 308 w wersji sedan (2016) Rajd Argentyny 2016 - spektakl pewnego kierowcy Infiniti QX Sport Inspiration Concept (2016) - zwiastun nowych modeli Fuso Canter - mała ciężarówka Wheelsandmore Audi R8 V10 B3AST (2016) Nowy Ford KA nie będzie produkowany w Tychach Audi A6 (2016) - znowu lifting? Ford Mustang najpopularniejszym coupé świata Nowy Renault Koleos oficjalnie zapowiedziany Nowe testy zderzeniowe Euro NCAP (kwiecień 2016) - po raz pierwszy podwójna nota Mitsubishi przyznało się do oszukiwania przy badaniach zużycia paliwa Samochód firmowy „mówi” o przedsiębiorstwie Koniec Jaguarów kombi? Grupa PSA na drodze do automatyzacji jazdy w Europie Fiat 124 Spider już w Polsce! Znamy ceny i wyposażenie Land Rover Defender The End Edition w wykonaniu Kahn Design Lekkie hybrydy jako alternatywa dla tradycyjnych silników spalinowych Tajemniczy koncept od Volkswagena – czyżby następca Touarega? LG Chem zbuduje w Polsce fabrykę akumulatorów Grand Prix Chin 2016 - Rosberg dominator Odrestaurowane Lamborghini LM002 za prawie pół miliona dolarów! Aston Martin Vantage GT8 (2016) - lekkość i moc z toru na drogi Nowy Peugeot Expert (2016) - premiera

Popularne w tym tygodniu:

Kara za nieprzerejestrowanie pojazdu wyniesie do 1000 zł. Nowe przepisy w przygotowaniu Motoryzacyjne mity, w które wciąż wierzymy. Lepiej poznać prawdę Policjanci zatrzymali policjantkę. Straciła prawo jazdy za przekroczenie prędkości 120 tys. euro mandatu. Fiński hokeista pobił rekord Koniec marzeń o polskim aucie elektrycznym? Raport wykonany dla rządu nie pozostawia złudzeń Przez nowe kary ceny używanych aut mogą pójść w górę. Są jednak też dobre wieści Nowe oznakowanie na autostradach i ekspresówkach ułatwi jazdę kierowcom Policja prowadzi akcję "Smog". Kontrole spalin to nie wszystko "Drogi krajowe, z ogromnym nasileniem ruchu, muszą się rozszerzać." Ale nie każde drzewo trzeba wyciąć Polacy chcą wycinania drzew. Niemcy mają inny sposób Brytyjska policja zajęła lamborghini. Właściciel przyjechał nim odebrać inne zarekwirowane auto Droga krajowa numer 91, czyli alternatywa dla remontowanej "jedynki". Wolę chyba stać w korkach