Nowe Audi TT RS Coupé i TT RS Roadster (2016) - premiera

400 KM i 480 Nm generuje znana, pięciocylindrowa jednostka napędowa nowego Audi TT RS. Co jeszcze nowego znajdziemy w najmocniejszym TT w historii marki?

Poza mocarną jednostką napędową, która wysyła na koła imponujący jak na tak niewielki samochód moment obrotowy 480 Nm, nowością w tym modelu są światła tylne Matrix OLED. Emitują wyjątkowo homogeniczne i kontrastowe światło, są po raz pierwszy stosowane w produkcyjnym samochodzie Audi. Diody organiczne nie rzucają cienia i można je regulować bezstopniowo. Zajmują mniej miejsca, a dają bardziej widoczne światło. Są opcją dla TT RS, które seryjnie wyposażono w zwykłe reflektory diodowe i tylne światła diodowe.

Nowe TT RS rozpoznamy po szerokich progach, stałym spojlerze na klapie bagażnika, dwóch owalnych końcówkach wydechu oraz specyficznej, pojedynczej ramce grilla i srebrnej dokładce zderzaka. Nowe Audi już z wyglądu emanuje siłą i mocą. Specjalnie dla tej wersji zarezerwowano wzory obręczy kół o średnicy 19 cali, opcjonalnie 20 cali. Jednak tutaj nie tyle wygląd co technika są ważne.

Wspomniany silnik po modyfikacji generuje 400 KM mocy i 480 Nm momentu obrotowego, który jest dostępny w szerokim zakresie obrotów 1750–5800. Trafia oczywiście na cztery koła poprzez napęd quattro ze sprzęgłem umieszczonym przy tylnej osi. Osiągi to trwające 3,7 s przyspieszenie do 100 km/h i 280 km/h prędkości maksymalnej na życzenie. Standardowo jest to skromne 250 km/h. Roadster przyspiesza nieco wolniej — do 100 km/h w 3,9 s. Dzięki systemowi Audi drive select kierowca może konfigurować auto zmieniając pracę sprzęgła dołączającego napęd tylnej osi, 7-stopniowej przekładni S tronic, układu kierowniczego, silnika i układu wydechowego oraz opcjonalnie zawieszenia. Za dopłatą klient otrzyma bowiem adaptacyjne amortyzatory oraz ceramiczne hamulce. Seryjnie są perforowane dla przedniej osi tarcze stalowe.

Seryjnym elementem wnętrza jest Audi virtual cockpit z 12,3-calowym ekranem konfigurowanym. Po raz pierwszy w TT RS na sportowej kierownicy pojawiają się przyciski do uruchamiania silnika i wyboru profilu jazdy, dzięki czemu kierowca nie musi szukać go na desce rozdzielczej i szybciej zmieni oblicze samochodu. Z doświadczenia wiem, że właśnie tego brakuje w zwykłym TT. Dla najbardziej wymagających audiofili przygotowano nagłośnienie firmy Bang & Olufsen, a dla tych "drugich" osobny przycisk do regulacji dźwięku układu wydechowego.

Nowe Audi TT RS Coupé i TT RS Roadster (2016) - zdjęcia

Audi TT RS Coupé S Tronic — uliczny ścigant [test autokult.pl]

To było dla mnie bardzo dobre lato, ale nie za sprawą pogody czy długich wakacji. Uśmiech od ucha do ucha zawdzięczam Audi TT RS, wulgarnemu…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Bertone Mantide za 2.000.000 dolarów Detroit Electric SP:01 coraz bliżej produkcji Felipe Massa zacznie od kartingu Audi E-Tron 50 dołącza do oferty. Ma mniejszy zasięg, ale będzie tańsze Renault zrywa współpracę ze Smartem Dodge Challenger został rozbity Peugeot zmienia LOGO! Znika kolejna marka na S, tym razem Scion Zatopiony skarb piratów: Ferrari F430 Grupa Volkswagen wyprodukowała 200 mln aut Elektryczny crossover Skody coraz bliżej. W Genewie zobaczymy VISION iV Panek chce walczyć z pijanymi za kierownicą. Wytypują nietrzeźwą osobę zanim narobi szkód

Popularne w tym tygodniu:

Anonimowy darczyńca podarował rolls-royce'a 2-latkowi. Mikołaj zbiera na kosztowną terapię Skarb Państwa przejmuje Izerę. To kolejny etap w przygotowaniu produkcji Ferrari F40 skradło show premierowi. Niezwykły "gość" konferencji w Katowicach V12 jeszcze nie umarło. Mercedes potwierdził topową Klasę S na 100-lecie Maybacha Do 500 zł za zbyt mały odstęp. Policja skorzysta z dronów i filmów od kierowców Oszczędny i dynamiczny. Lexus NX to SUV do miasta i na długie trasy Europejczycy chcą zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2030 r. Polacy podzielają to zdanie Toyota GR Yaris przegoniona po Nürburgringu. Była niemal tak szybka, jak BMW M5 z V10 BMW E38 z V8 i manualem to rarytas w czasach downsizingu. Tak, jest na sprzedaż Dacia Spring wyceniona w Polsce. Tak taniego elektryka jeszcze nie było "Letnie" paliwo na stacjach benzynowych. Poradzi sobie nawet w obecnych warunkach Konfiskata i licytacja samochodu w Danii. Czy tak też powinno być w Polsce?