Fiat 124 Spider już w Polsce! Znamy ceny i wyposażenie

Po ubiegłorocznej premierze modelu 124 Spider, Fiat wprowadza auto na polski rynek. Zamówienia można składać już teraz.

Pod maską nowego roadstera z Włoch, będącego bliskim krewnym Mazdy MX-5, pracuje 1,4-litrowy silnik MultiAir. 16-zaworowa jednostka benzynowa rozwija 140 KM i 240 Nm. Parametry te trafiają na tylną oś przez 6-stopniową skrzynię biegów. Ten zestaw pozwala osiągnąć 100 km/h w 7,5 s. Prędkość maksymalna Fiata 124 Spider wynosi 215 km/h.

Podstawowa odmiana nie będzie miała żadnego przydomka. Katalog otworzy po prostu 124 Spider. Jego cena bazowa ma wynieść 110 tys. zł. Co dostaniemy w tej cenie?

Wyposażenie podstawowe Fiata 124 Spider

• Radio DAB z 7" ekranem, 4 głośniki, porty USB oraz AUX, 2 głośniki w zagłówku fotela kierowcy
• Felgi ze stopów lekkich 16"
• Klimatyzacja manualna
• Aktywne zagłówki przednie
• Poduszki powietrzne przednie kierowcy, pasażera oraz boczne
• System ABS, system stabilizacji toru jazdy ESC, system Active Hood — pirotechnicznie unoszona przednia maska w momencie uderzenia w pieszego, system monitorowania ciśnienia powietrza w oponach (TMPS)
• Tylne światła w technologii LED
• Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem
• Kierownica pokryta skórą, regulowana na wysokość ze sterowaniem radioodtwarzacza
• Tempomat
• Wspomaganie kierownicy

Więcej otrzymamy w wersji 124 Spider Lusso. Będzie to jednocześnie topowa, przynajmniej na razie, póki na rynku nie pojawi się Abarth, odmiana tego wozu. Dopłata do wersji Lusso wynosi równe 7 tys. zł. Co pojawi się na pokładzie Fiata 124 Spider oprócz tego, co otrzymujemy już w standardzie?

Wyposażenie Fiata 124 Spider w wersji Lusso

• Pakiet Widoczność (adaptacyjne przednie światła (AFS) w technologii LED, spryskiwacze reflektorów, czujnik zmierzchu i deszczu)
• Felgi ze stopów lekkich 17"
• Klimatyzacja automatyczna
• Tapicerka skórzana
• Fotele przednie podgrzewane
• Światła przeciwmgielne przednie
• Dwie chromowane rury wydechowe
• Elementy wnętrza lakierowane w kolorze czerni fortepianowej
• Obramowanie szyby przedniej w kolorze srebrnym
• Osłony pałąków przeciwkapotażowych w kolorze srebrnym

Tego typu roadstery mają jedno, podstawowe zadanie. Mają dostarczać maksimum frajdy z jazdy za minimalną cenę. Ta zasada może być problemem dla Fiata. Dlaczego? Bazuje on na legendarnym już modelu Mazdy - MX-5. Sęk w tym, że japoński producent proponuje nam mnóstwo frajdy i równie atrakcyjne opakowanie, co w przypadku Fiata za kwotę od 89 900 zł.

Za ponad 20 tys. zł mniej dostaniemy 1,5-litrowy silnik o mocy 131 KM, który rozpędza MX-5 do 100 km/h w 8,3 s. Mało? Za kwotę 96 900 zł (wciąż mniej niż w przypadku 124 Spider) dostaniemy 2-litrowy, wolnossący motor rozwijający 160 KM i rozpędzający Mazdę do 100 km/h w 7,3 s. W standardzie z tym silnikiem otrzymujemy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, rozpórkę kielichów przedniego zawieszenia, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, światła LED z tyłu i z przodu, radio z MP3 i portami USB, wyświetlacz 7-calowy, Bluetooth, klimatyzację, tempomat, 17-calowe felgi aluminiowe, immobiliser, przednie i boczne poduszki bezpieczeństwa i wiele innych dodatków.

Zobacz również: Fiat Panda 4x4 Cross (2015) - napęd i ELD - test Autokult.pl

Wciąż chcecie więcej? Wersja SkyPassion, czyli druga w szeregu w MX-5 kosztuje z 2-litrowym motorem 103 900 zł. Dostaniemy w niej dodatkowo podgrzewane fotele, klimatyzację automatyczną, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, tapicerkę skórzaną, radio cyfrowe, system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, czujnik deszczu i czujnik zmierzchu. To wszystko wciąż taniej niż podstawowy 124 Spider.

Przyznam, że trochę żałuję, że Fiat tak wycenił swojego roadstera. Podczas salonu samochodowego w Genewie oglądałem ten wóz z przyjemnością — jest bardzo udany stylistycznie i nie wątpię, że znajdą się tacy, którym włoska propozycja będzie podobać się bardziej niż Mazda. To jednak nie zmieni faktu, że japoński roadster jest wyraźnie lepiej wyceniony i przyciągnie do siebie osoby szukające nowego kabrioletu w rozsądnych pieniądzach skuteczniej niż Fiat.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Samochód firmowy „mówi” o przedsiębiorstwie Land Rover Defender The End Edition w wykonaniu Kahn Design Lekkie hybrydy jako alternatywa dla tradycyjnych silników spalinowych Tajemniczy koncept od Volkswagena – czyżby następca Touarega? LG Chem zbuduje w Polsce fabrykę akumulatorów Grand Prix Chin 2016 - Rosberg dominator Odrestaurowane Lamborghini LM002 za prawie pół miliona dolarów! Aston Martin Vantage GT8 (2016) - lekkość i moc z toru na drogi Nowy Peugeot Expert (2016) - premiera Wizja samochodu WRC na sezon 2017 według Volkswagena Jakie przebiegi roczne robią prywatnie Niemcy? Konfigurator Forda GT już dostępny - rozpoczęto przyjmowanie zamówień Tesla Model S (2016) - pora na subtelny lifting Jakie samochody osobowe naprawdę kupują Polacy? Hennessey Venom GT znów udaje, że ma rekord prędkości UOKiK przedstawił wyniki kontroli stacji paliw w roku 2015 (raport 2016) Luksusowe SUV-y przyszłością europejskiej motoryzacji Znamy ceny nowego DS 3 (2016) - polski cennik Sześciodrzwiowe Audi A8 L extended - imponująca limuzyna z Niemiec Po niemieckich miastach mają jeździć tylko diesle spełniające normę Euro 6 Cardi 442 (2016) - Aston Martin DB9 zmieniony w Lagunę przez Rosjan Pod Łodzią powstaje tor wyścigowy Kajetanowicz drugi, Chuchała pierwszy w Rajdzie Irlandii 2016 Ponad 5000 pojazdów w zarządzaniu i finansowaniu Getin Fleet

Popularne w tym tygodniu:

Model samochodu Borewicza trafia do kiosków. Lepiej kupić prawdziwego poloneza Oto nowy Ford Shelby Mustang GT500. Nie wiem, jakim cudem jest dopuszczony do ruchu Gorąca woda i zmrożona szyba nie idą w parze. Nie popełnij tego błędu Opel Zafira Life. Pierwsze zdjęcia nowego vana Pierwsze sztuki Suzuki Jimny już w Polsce. Wkrótce wyjadą na drogi Import aut ma się świetnie. Diesel rośnie w siłę Fiat Tipo Sport. Nowa wersja dołącza do oferty Nowe BMW serii 7 w pełnej krasie. Wyciekło zdjęcie Nowe BMW M3 ma mieć wersję dla entuzjastów. Dostaną napęd tylko na tył i manuala Volkswagen obniża cenę najmniejszego elektryka. Nadal jest drogi Dobra wiadomość dla właścicieli zabytków. W Polsce działalność rozpoczyna BMW Classic Prezes Toyoty wie, jak zrobić show. Pokazuje unikatowe Century GRMN