Fiat 124 Spider już w Polsce! Znamy ceny i wyposażenie

Po ubiegłorocznej premierze modelu 124 Spider, Fiat wprowadza auto na polski rynek. Zamówienia można składać już teraz.

Pod maską nowego roadstera z Włoch, będącego bliskim krewnym Mazdy MX-5, pracuje 1,4-litrowy silnik MultiAir. 16-zaworowa jednostka benzynowa rozwija 140 KM i 240 Nm. Parametry te trafiają na tylną oś przez 6-stopniową skrzynię biegów. Ten zestaw pozwala osiągnąć 100 km/h w 7,5 s. Prędkość maksymalna Fiata 124 Spider wynosi 215 km/h.

Podstawowa odmiana nie będzie miała żadnego przydomka. Katalog otworzy po prostu 124 Spider. Jego cena bazowa ma wynieść 110 tys. zł. Co dostaniemy w tej cenie?

Wyposażenie podstawowe Fiata 124 Spider

• Radio DAB z 7" ekranem, 4 głośniki, porty USB oraz AUX, 2 głośniki w zagłówku fotela kierowcy
• Felgi ze stopów lekkich 16"
• Klimatyzacja manualna
• Aktywne zagłówki przednie
• Poduszki powietrzne przednie kierowcy, pasażera oraz boczne
• System ABS, system stabilizacji toru jazdy ESC, system Active Hood — pirotechnicznie unoszona przednia maska w momencie uderzenia w pieszego, system monitorowania ciśnienia powietrza w oponach (TMPS)
• Tylne światła w technologii LED
• Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem
• Kierownica pokryta skórą, regulowana na wysokość ze sterowaniem radioodtwarzacza
• Tempomat
• Wspomaganie kierownicy

Więcej otrzymamy w wersji 124 Spider Lusso. Będzie to jednocześnie topowa, przynajmniej na razie, póki na rynku nie pojawi się Abarth, odmiana tego wozu. Dopłata do wersji Lusso wynosi równe 7 tys. zł. Co pojawi się na pokładzie Fiata 124 Spider oprócz tego, co otrzymujemy już w standardzie?

Wyposażenie Fiata 124 Spider w wersji Lusso

• Pakiet Widoczność (adaptacyjne przednie światła (AFS) w technologii LED, spryskiwacze reflektorów, czujnik zmierzchu i deszczu)
• Felgi ze stopów lekkich 17"
• Klimatyzacja automatyczna
• Tapicerka skórzana
• Fotele przednie podgrzewane
• Światła przeciwmgielne przednie
• Dwie chromowane rury wydechowe
• Elementy wnętrza lakierowane w kolorze czerni fortepianowej
• Obramowanie szyby przedniej w kolorze srebrnym
• Osłony pałąków przeciwkapotażowych w kolorze srebrnym

Tego typu roadstery mają jedno, podstawowe zadanie. Mają dostarczać maksimum frajdy z jazdy za minimalną cenę. Ta zasada może być problemem dla Fiata. Dlaczego? Bazuje on na legendarnym już modelu Mazdy - MX-5. Sęk w tym, że japoński producent proponuje nam mnóstwo frajdy i równie atrakcyjne opakowanie, co w przypadku Fiata za kwotę od 89 900 zł.

Za ponad 20 tys. zł mniej dostaniemy 1,5-litrowy silnik o mocy 131 KM, który rozpędza MX-5 do 100 km/h w 8,3 s. Mało? Za kwotę 96 900 zł (wciąż mniej niż w przypadku 124 Spider) dostaniemy 2-litrowy, wolnossący motor rozwijający 160 KM i rozpędzający Mazdę do 100 km/h w 7,3 s. W standardzie z tym silnikiem otrzymujemy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, rozpórkę kielichów przedniego zawieszenia, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, światła LED z tyłu i z przodu, radio z MP3 i portami USB, wyświetlacz 7-calowy, Bluetooth, klimatyzację, tempomat, 17-calowe felgi aluminiowe, immobiliser, przednie i boczne poduszki bezpieczeństwa i wiele innych dodatków.

Zobacz również: Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Wciąż chcecie więcej? Wersja SkyPassion, czyli druga w szeregu w MX-5 kosztuje z 2-litrowym motorem 103 900 zł. Dostaniemy w niej dodatkowo podgrzewane fotele, klimatyzację automatyczną, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, tapicerkę skórzaną, radio cyfrowe, system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, czujnik deszczu i czujnik zmierzchu. To wszystko wciąż taniej niż podstawowy 124 Spider.

Przyznam, że trochę żałuję, że Fiat tak wycenił swojego roadstera. Podczas salonu samochodowego w Genewie oglądałem ten wóz z przyjemnością — jest bardzo udany stylistycznie i nie wątpię, że znajdą się tacy, którym włoska propozycja będzie podobać się bardziej niż Mazda. To jednak nie zmieni faktu, że japoński roadster jest wyraźnie lepiej wyceniony i przyciągnie do siebie osoby szukające nowego kabrioletu w rozsądnych pieniądzach skuteczniej niż Fiat.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Toyota ruszy pełną parą dopiero w grudniu Znamy datę emisji pierwszego odcinka 18 serii Top Gear! Czy i jakie będzie Ferrari 458 Italia Scuderia? Alpina XD3 Bi-Turbo (2013) [Genewa 2013] Rosja doprowadzi do dużego wzrostu cen autogazu Podróż autokarem na obozy i kolonie. Jakich zmian można się spodziewać w związku z epidemią? Virgin ma apetyt na stajnię Manor Audi e-tron GT - najbardziej fascynujący elektryk, jaki trafi do produkcji Polacy kupują auta za pieniądze z 500+ Mercedes SLK 2012 - pierwsza odsłona Gemballa Porsche Panamera GTP 720 (2015) - złote monstrum Akcja serwisowa Mercedesa. Klasa G za szybka na wstecznym

Popularne w tym tygodniu:

"Uczyłem się jeździć w fiacie 126 mojej ciotki". Włoch pokazał swój pomysł na nowego Malucha Licencja na oślepianie. Kierowcy skarżą się na światła nowoczesnych aut Maseczka w aucie. Przepisy dotyczą też pasażerów To była kwestia czasu. Tuner zdejmuje limiter prędkości z nowych volvo Policja kupiła nowe radiowozy. Hyudani Kona Electric zasili szeregi Komendy Stołecznej Zmiany nie mogą ograniczać ważności bezterminowych praw jazdy. Jest wyrok sądu "Przyszłość silnika spalinowego to kwestia polityczna". Diesel wciąż najbardziej wydajny Pierwsi producenci spełniają normy emisji CO2 na 2021 r. Niestety, tylko na papierze Maseczki w samochodzie. Czy kierowca i pasażerowie muszą je zakładać? Żółta strefa w całym kraju. Co to oznacza dla kierowców i podróżujących? Amerykanie pobili rekord Bugatti. Ponad 500 km/h na zamkniętej autostradzie Obostrzenia podczas tankowania. Kierowcy będą musieli pamiętać o zasłaniania ust i nosa